Gå til innhold

Tips til bærbar pc. Må takle WOW!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg kjøpte meg en Acer Aspire 5103 WLMi, men er ikke så veldig fornøyd med spillytelsen på den. Jeg er ingen aktiv WOW (World of Warcraft) spiller foreløpig, men har gjerne lyst til å ha muligheten til å klare å spille dette spillet med MAX mulig ytelse. Den pc'en jeg nå har har et ATI X1300 grafikkort. WOW går helt greit på 1024'*xxx og innstillingene på middels, men med en gang veldig mye skjer på en gang så begynner det å lagge. Andre bruksområder er fotoredigering. Andre krav er at den må ha lite støy (står på stort sett hele døgnet på soverommet mitt), gjerne lett og helst 15.4". Hvis 17" alternativene er bedre kan jeg gjerne gå for det. Harddiskplass er ikke noe problem, da jeg stort sett bruker eksterne harddisker.

 

Prisklasse er jeg usikker på. Kommer veldig ann på, men rundt 10 000 kr, muligens mer om dette lønner seg betraktlig.

 

Takker :)

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei men når 40 stykker står å denger løs på en boss så trenger man en kraftig pc

8395270[/snapback]

Ja, det er det vettu. Når veldig mye skjer på en gang, så begynner det å lagge. Pc'en min koster ikke langt fra 8000 kr. De fleste pc'ene i denne prisklassen har ATI x1300 eller Nvidia Geforce 7300 eller lignende, som jeg anntar er noe av det samme.

 

Har tenkt litt på Dell Inspiron 9400, slik at jeg kan velge hvordan den skal være. Vet ikke hvilket oppsett, men det skal i alle fall være 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

 

Regner med at dette er et ganske framtidsretta grafikkort?

 

World of warcraft World of warcraft requirements Synes kravene blir litt feil, for jeg innfrir glatt de kravene der, men spiller jeg det på max ytelse og 12xx*xxx lagger det så det nesten er umulig å spille.

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Bruker denne selv, kanskje 1år og 7mnd gammel nå..

http://psdata.no/ps.asp?it=113514&mlevel=130200

(sorry, tok den første linken jeg fant fra Google. Asus sine hjemmesider går ikke akkuratt med lysets hastighet...)

Anyway: 2ghz Centirno, 1gb ram (512mb orginalt), x700 med 128mb, 15,4" med 1680x1050 ++)

 

1680x1050, alt på høyeste, også a-filtering, og de der jeg ikke husker navnene på. Lagger ikke nevneverdig da, og du kan jo alltid skru ned på detaljene, etc.

Satt inn en 512mb brikke til også, da. Tror ikke du finner den til salgs noe sted lengre, men noe med ca tilsvarende spesifikasjoner burde holde imo.

(Denne kosta ny ca 18500 fra Komplett da jeg kjøpte den, langt billigere for nesten tilsvarende nå.. Innebygd tv-dekoder ftw)

Endret av wormy
Lenke til kommentar
Hvor bra er ATI Radeon X1600 i forhold til "256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS [legg til  1,668.75 kr eller  62,-/måned1]"? Sistnevnte kan man få i Dell Inspiron 9400.

8408705[/snapback]

Om en skal dømme ut ifra tester så yter 7900GS opptil dobbelt så raskt. X1600 greier vell 18-1900 i 3Dmark06, mens 7900GS greier 38-3900. 7900GS er mye bedre, men til wow holder X1600.

Lenke til kommentar

Det blir litt over budsjettet, men dette er et bra oppsett: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdppnotebook2 husk å velge 7900GS. Alternativt har du Xi1546 fra fujitsu-siemens i den prisklassen, litt slappere skjermkort og batterilevetid, men bedre prosessor, større disk og 2 gb minne, den gir nok på mange måter mer for pengene. Husker ikke helt hvilken butikk som solgte den til den prisen, men sjekk prisguiden du :)

Lenke til kommentar
Det blir litt over budsjettet, men dette er et bra oppsett: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdppnotebook2 husk å velge 7900GS. Alternativt har du Xi1546 fra fujitsu-siemens i den prisklassen, litt slappere skjermkort og batterilevetid, men bedre prosessor, større disk og 2 gb minne, den gir nok på mange måter mer for pengene. Husker ikke helt hvilken butikk som solgte den til den prisen, men sjekk prisguiden du :)

8411920[/snapback]

Fujitsu Siemens Xi1546 PRISGUIDEN Som dere ser så er billigste pris 11500 kr. Den så nå veldig bra ut den, men hadde foretrukket mindre lagringsplass. Billigere pc og mindre vekt.

 

Den Dellen på linken, er det slik du anbefaler den bare med det 7900GS kortet? Ingen andre foandringer. Er litt i tvil nemlig, om hva jeg skal gå for.

Lenke til kommentar

Nåja. Nå skal jeg spille WOW på absolutt høyest grafikk. Jeg testa pc'en min med 3DMark06 og fikk da 760 i score. Som dere ser så er det prosessoren som er grei, men resten suger (i score) Sjekk vedlegget. Har som regel rundt 30-40 i FPS, er det bra? Pingen min er ganske høy, pga. ikke så bra linje. Alt fra 100-200 ms. Er det veldig negativt i WOW?

 

Kim92: Spiller du spillet på 1280*xxx og full grafikk?

 

Noen som vet hva ATI x1800 scorer i 3DMark?

post-67322-1177246040_thumb.jpg

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...