Gå til innhold

Norkom blir til Komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det som ikke er så bra et det som jeg har irritert meg over LENGE. Komplett er liksom web-butikken for "private", og norek (www.norek.no) er butikken for forhandlere dvs andre stakkars butikker som vil selge datautstyr). Forhandlerprisene er som oftest MEGET like de prisene privatkunder får. Ofte er det faktisk billigere på komplett enn på norek.. så det gjør det jo meget lett for forhandlere å tjene penger..

Minst like galt er det med forholdet PS-data/hattelco (ps = privat, hattelco = forhandlere).

Det er ofte billigere å handle hos ps-data enn hos hattelco.. og da skal liksom forhandlere overleve på salg av disse komponentene (og heldigvis litt service, reparasjoner osv da)

 

Jeg syns det er litt "dårlig" at et og "samme" selskap (de har felles lager tilogmed) skal kunne få lov til å være både forhandler og leverandør!

Og så har en privatkunde som handler på komplett/psdata tilogmed flere rettigheter når det gjelder garanti osv.. enn forhandleren som handler hos deres leverandøravdeling..

 

De fleste privatkunder bryr seg selvfølgelig ikke om dette her.. men nå kan kanskje noen forstå LITT bedre hvorfor PC-butikken på hjørnet skal ha 1000 kr mer for PC-en enn en av web-butikkene.. fordel 1000 kr på 5 timer support og tenk på hva svaret egentlig sier..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
det som ikke er så bra et det som jeg har irritert meg over LENGE. Komplett er liksom web-butikken for "private"' date=' og norek (www.norek.no) er butikken for forhandlere dvs andre stakkars butikker som vil selge datautstyr). Forhandlerprisene er som oftest MEGET like de prisene privatkunder får. Ofte er det faktisk billigere på komplett enn på norek.. så det gjør det jo .......................................................quote']

 

Må si meg helt enig med deg. Det er en feig måte å drive handel på. Snart er det bare de store igjen, og da minker det på konkurransen...Det finnes i dag 2 leverandører av satelitt TV...se prisene deres...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er en trend i markedet og har vært slik en stund. Det er ikke Norek/Hattelco sitt ansvar å lønne forhandlerene, de har som oppgave å tjene penger i likhet med alle andre. Det at de er flinkere til dette enn andre og får pepper for det bærer litt preg av janteloven. De er jo faktisk noen av de rimligste i landet, og jo større de blir, desto lavere pris blir det selv om mesteparten sikkert går til aksjeeierene. Uansett, de har ikke "kjøpt" seg denne fremgangen, den har de jobbet for og er et resultat av en langsiktig strategisk planlegging.

 

Alt i alt er det pris det munner ut i. Lavest pris, rask levering, det er det vi vil ha, og det er derfor disse to har blitt så store. Er du villig til å betale 20% mer for datautstyret ditt, så dataforhandlere rundt om landet har noe å gjøre?

 

-Rim

PS! (nu pun intended) Jeg har ikke noe med noen av de å gjøre, men etter å ha lest igjennom posten min, virket det slik så jeg måtte bare presisere. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...