Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeg har nå tatt plomba i bakpotta[LØST]


thrml

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har tatt plomba mi i bakpotta på orginalpotta til en Derbi Senda X-race 50 også byttet til større dyse men har standar drev.

 

Men til min fortvilelse gikk den ikke noe fortere :S lurer da på om jeg må bytte drev, enten forran eller bak :S såfall noen som kan anbefale noe drev?

 

vil helst ha mopeden til å ha en toppfart på 70, gjør 60 nå og gikk i 60 før jeg tok plomba.

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må ta plomba i svanehalsen, den har mye mer å si. Etter det bør du bytte til mindre drev bak, rundt 48-52.

8388460[/snapback]

har ikke noe plombe i svanehalsen :S dette er en derbi, de har en HELT annen plombering enn de fleste mopeder.

8388475[/snapback]

Hvis du ser det røret der som ligner på en blindtarm, så er det en form for plombering. Kappes denne av og sveises igjen skal den visstnok gå som orginalt, ca 70-80. Dette er slik som det er på mange scootere. Det var ihvertfall det forhandler sa til meg.. Dette gjelder dog kun X-Race/X-Treme, da disse har annen plombering enn de andre modellene.

Lenke til kommentar
Du må ta plomba i svanehalsen, den har mye mer å si. Etter det bør du bytte til mindre drev bak, rundt 48-52.

8388460[/snapback]

har ikke noe plombe i svanehalsen :S dette er en derbi, de har en HELT annen plombering enn de fleste mopeder.

8388475[/snapback]

Hvis du ser det røret der som ligner på en blindtarm, så er det en form for plombering. Kappes denne av og sveises igjen skal den visstnok gå som orginalt, ca 70-80. Dette er slik som det er på mange scootere. Det var ihvertfall det forhandler sa til meg.. Dette gjelder dog kun X-Race/X-Treme, da disse har annen plombering enn de andre modellene.

8388506[/snapback]

Men jeg må jo bytte drev for at den skal gå i 70-80 uans.. har jo 12 - 65 nå de er jo håpløst.

Lenke til kommentar

Jeg har nå tatt å putta på en ny Effektpotte en Metrakit carbon også lurer jeg på om det skal ryke ut av potta når jeg stopper ? ( altså i avslått tilstand så ryker det som om det skulle brenne eller at noe er brent )

men den drar noe helt sykt da. og kjører fint opp i 75 med 14-65 dreving.

men kjørte nettopp tilbuttikken og tilbake med fulltturtall på 6 giret også så jeg røyken og den virka veldig varm.

 

Men kan det ha noe med at sylinderen har sota veldig mye? hatt uten trim ganske lenge nå.

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
da er det mulig den går varm ja. har du putta i no billig dempervatt? :p

8414318[/snapback]

Nei det har jeg ikke.. :p Kjørte den her om dagen på kameraten min sin moped gikk som smurt uten sånn røyk men så kjørte jeg den ikke så hardt :p mulig jeg kjørte den litt for hardt ..

 

Men var nettopp ute og den gikk som faen forsatt så er vell ikke noe ødelagt.

 

Men en ting, når jeg akkurat hadde putta den på så dro jeg på også lå det igjen en SVÆR røyksky :p HELT svart :p men var ikke sånn nå får heller bare kjøre på litt lavere turtall bortsett fra når jeg har fri sikt for politi :p

Lenke til kommentar
høres ut som det er noe med olja di :p . bruker du riktig olje? får den riktig mengde?

8414929[/snapback]

Har vanlig oljetank i mopeden fyller automatisk men det skal vell være nok og god nok olje.

80 dyse er kanskje for stort? veit ikke jeg ass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...