Gå til innhold

hjelp til kjøp av vann kjøling.


eXt3

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg vannkjøling til pcen min fordi den:

-bråker noe sykt.

-er for varm.

 

jeg har ikke noe peiling på vannkjøling, så derfor trenger jeg hjelp til å finne en løsning som kjøler alt jeg har :D :

-den må være lett å koble til å fra.

-pris: helst ikke mer enn 2000.

 

dette er min pc:

cpu: core2duo e6600.

skjermkort: 8800 gtx.

psu: hiper type r 580w.

 

 

håper noen kan hjelpe :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, anbefaler et par ting før du kjøper vannkjøling :

 

Finn årsaken til støyen, mange ganger så vil vannkjøling hjelpe om synderen er cpu eller skjermkort, men i de fleste tilfeller så kan noen enkle tilltak hjelpe mer.

 

1 : Kjøp lyddempende matter.

2 : Kjøp eller lag silikonfester (myke) for viftene dine så du minimerer vibrasjonsstøy.

3 : Ei korkplate under pcen kan hjelpe noe til å redusere kabinettvibrasjonen noe.

4 : Rydd Inne I pcen, mindre kabelrot betyr du kan bruke flere støydempende matter.

5 : Bytt ut viftene I Psu , eller kjøp ny med 120mm stillegående vifte, du kan dempe lyden som kommer ut i bakkant ved å lage en lydfelle eller kjøpe en fra silverstone.

6 : Demp støyen fra hd, finn ut om det er vibrasjonstøy eller om det er en bråkete harddisk, er det sistenevnte kan et internt Hd kabinett med støydempende matter hjelpe.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg ber deg også ta en titt på punktene Malvado satt opp før du eventuelt går for vannkjøling.

 

Hvis du så bestemmer deg for å gå for vannkjøling, er det en del informasjon vi må ha for å kunne hjelpe deg:

 

- Hva slags vannkjøling tenker du deg (intern/ekstern)

- Hva skal vannkjøles (Gpu/cpu/nb)

- Hvor stort kabinett har du med tanke på radiator hvis du går for intern vankjøling

- Ser du for deg en pakkeløsning eller vil du lage et oppsett selv?

 

mvh,

Haakon

 

EDIT: Leif er tilbake fra påskeferien

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Vel, vannkjøling generelt er vel ikke akkurat det letteste å demontere... Jeg ville heller ikke gått for et ferdigsett, men skulle jeg hatt et slikt allikevel hadde jeg nok gått for et asetek Waterchill eller en zalman reserator. Der har du to forslag til et intern og ekstern sett.

 

Hvis du derimot vil ha forslag til deler, hadde det vært ønskelig at du hadde et litt høyere budsjett enn 2000kr i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du demontere vannkjøling på lan? Og ettersom du planlegger å demontere hele greia kan du liksogodt kjøpe ny luftkjøler som bråker mindre og dempe støy fra hdd og PSU. Det hjelper ikke så veldig mye med vannkjøling om du har mange støyende disker og PSU som bråker.

Lenke til kommentar
En ting er viktig; IKKE kjøp ferdige sett.

8390964[/snapback]

 

Hvorfor ikke ferdige sett?? Har kjørt mitt Thermaltake BigWater 735 til 700kr i 6 måneder nå, uten noen problemer, det kjøler som en drøm og støyer svært lite i forhold til HDD og GPU vifte! Pumpa pumper 400l/t, så om man kjøper en gpu blokk, skulle det ikke være noe problem å koble denne inn i loopen!

 

specs/temp i sig

 

mvh isaksn

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

Det er ganske vanskelig å få en PC helt uten vifter, så hvorfor fjerne vifta fra radiatoren, og dermed miste mulighet til noe særlig klokking??

 

Du vil også legge merke til at å dra med seg en stor Reserator 1/2, på størrelse med PCen din, på LAN, er litt av et slit! Det enkleste er å holde alt i en enhet, selv om radiator gjerne kan henge på yttersiden av pcen.

Lenke til kommentar

Vet at det for 2-3 år siden var en god del personer som hadde problemer med BW settene, men disse er nå blitt _kraftig_ oppgraderte, både når det gjelder pumpe, kjøleblokk og reservoar feste til pumpa. Har nå ikke hørt annet enn positive tilbakemeldinger om disse settene.

 

TT BigWater 735 Anbefales :)

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...