Gå til innhold

hjelp til kjøp av vann kjøling.


eXt3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

si meg, hvorfor kjøper du vannkjøling?

at pcen er for varm? hva som er varm da?

at den bråker? hva bråker..?

altså, det finnes så mange andre løsninger som er en del billigere(les hva Malvado skrev

og for alldel svar han).

vis dette er et må ha faktor kan du likegodt unnskylde deg for piss prat.

gidder ikke å hjelpe vis jeg ikke skjønner problemet.

Endret av janerikl
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hmm, jag kör färdig sätt på cpu, vga block på mina 8800 gtx, nb block på huvudkortet, hd block på mina 4 raptors ..allt från thermaltake. pump och tank i datorn, radiatorerna (2 stycken 120x240 mm med 4 vifter) på sidan utvändigt ..har ett thermaltake taichi, så de är lätta att montera i kylflänsarna... jag har en rimligt hög ljudnivå när fläktarna roterar på 1400, men på 800 lagar pumpen mest ljud...

 

med denna kylkonfig vilar min cpu på 30°C, min gfx:ar på 40°C, huvudkortet på 35°C och hd:arna på 25°C ..under last går cpu och gfx:er upp med 10-13 ° ..jag har inga problem med funktionen i dessa delar ..hadde en liten läcka från nb blocket, det droppade lite ..men det var bara till att dra åt ett fäste lite så var problemet löst... den uppskattade ljudnivån (målte den aldrig) (enligt formeln: för två lika vifter lägger man till 3 dB, 3V/5dB, 4V/6dB, 5V/7dB, 6V/8dB) 20dB/vifte + 6 vifter = 28dB

 

en sak att hålla i minnet, för att montera vattenkylning måste datorn demonteras, huvudkort, cpu kylare, gfx:ar och fläktar på dessa om de finns... nb blocket kan vara riktigt svårt att få dit, beror på huvudkort men i alla fall. i tilläg kan det vara vanskeligt att få allt att passa i kabinettet, jag modade en hel del för att trycka in allt i mitt taichi...

 

har du ingen erfarenhet med att skruva på din maskin > köp vifte :) om du inte är rädd för att bli kylfreak :) köp vattenkylning, eller som jag, ett vapochill som du kopplar till din vattenkylning... fina grejjer det :) alla temperaturer sjönk med ca 10°C

 

 

add:

 

@ War: tänk tryck och genomströmning

Endret av qu1et
Lenke til kommentar

Skal du ha vannkjøling for å fjerne støyen er Zalman et av de beste valgene.

Zalman har IKKE vifte og pumpen er praktisk talt lydløs.

 

Og "stresse" med andre typer vannkjøling med egne vifter, som igjen lager støy, er bare sløs, med tanke på støy-reduksjon.

Og Zalman sin Reserator er heller ikke vanskelig!

 

Så vil du ha en stille og rolig PC, kjøp Zalman. Og bruk evt Seasonic S12 PSU med 120mm vifte, og evt Nexus some kabinettvifter hvis dette trengs for resten av varmen inni Pc'en. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...