Gå til innhold

Robust bærbar til ca.10000


Anbefalte innlegg

Fadern skal gå i anskaffelse av en ny datamaskin som han skal bruke til det meste. En av hans bruksområder er båten, noe som får meg til tenke litt robust. Finnes det maskiner på markedet som tåler litt mer en det vanlige som fortsatt klarer å holde seg til en pris på rundt 10000?

Andre ting som han mener han har bruk for i hverdagen er bluetooth til mobilen. Er dette nødvendig, eller burde man helst satse på kabel når man skal bruke mobilen som modem(lese mail og surfe litt på havet). Er det ordet modem man bruker når man skal gjøre dette, eller kalles det noe annet? Er dette avansert eller noe ganske enkelt?

Ellers må maskinen ha brukbart hardware når det gjelder prossesor spesielt. Vil ikke at det robuste skal ta hele prisen. Kjøper heller bedre hardware viss det er stor forskjell.

 

Takker for alle svar til alle spørsmål rundt dette :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker disse lenovo, har en eldre IBM som jeg er fornøyd med. Når det gjelder skjermstørrelse så vil det under 15,4" være fint. Jeg har snakket mer med han nå og siden han har en 42" som han kan se film på er ikke noe stor skjerm et must. Når vi snakker om film er vell det noe av det mest krevende som han kommer til å kjøre. Så pcen må drive en film på en større TV, noe som de fleste pcer man kjøper ikke har noe stort problem med. Har jeg rett i det?? Core media player tar jo nesten ingen maskinkraft. Ellers blir det jo vanlig surfing, samt excel og word.

 

Hvor ligger denne T2400 i "CPU-listen". Etter som jeg har forstått ligger ikke disse kronologisk i forhold til tall, men i slags klasser. Er dette rett. Er spranget veldig stort i forhold til T7200(skjønner jo at det er en del, men hvor mye. eks?). Da kan man også spørre om forskjellen mellom T7200 og T5200. Hvordan fungerer dette markedet nå med disse forskjellige CPUene. Da tenker jeg også forskjeller mellom T7200, T7400, T7600. Er det store sprang vi snakker om??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...