Gå til innhold

Koble PC til TV?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å koble pcen min, så jeg kan bruke tven til skjerm. Har en Philips LCD og pcen min har _kun_ VGA-utgang (M og F tror jeg), men får det ikke helt til å funke. Har kjøpt en VGA-Component (RCA) konverter og kabler, og har prøvd det, men fikk det ikke helt til å funke (fikk opp et kjapt bilde av Windows, men med helt andre farger, så ble det svart, og det har det vært siden.). Lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få det til å funke, enten (helst) med de kablene jeg har, eller andre løsninger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, selvfølgelig. Men det kommer ikke noe bilde (untatt det jeg skrev ovenfor)..

 

Vet dere om det går an a bruke HDMI-inngangen på TVen, via en -HDMI-DVI-kabel, som går inn i en DVI-VGA-konverter inn i VGA-porten på PCen?

 

Edit: PCen funker helt bra med vanlig PC-skjerm (CRT) ja..

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar

I dag kjøpte jeg en HDMI/DVI kabel (og DVI/VGA adapter). Trodde dette skulle funke, men fikk det ikke til å fungere..

 

Pcen jeg skal koble til er litt gammel, kan det ha noe å si? For dårlig skjermkort eller noe kanskje ?

 

Hjelp/tips/råd/spørsmål mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar

Takk for svar:) Ja, har skjekket det i bruksanvisningen som fulgte med tven. Det jeg lurer på er om det kanskje funker med en vga-hdmi adapter i pcen og en hdmi-hdmi kabel? Om det kanskje passer?

 

I bruksanvisningen står det: HDMI1 eller HDMI2 inngangen MÅ være koplet til DVI-utgangen på pcen. Bruk en DVI/HDMI adapter for å koble til. Men jeg har ikke dvi-utgang på pcen for den er litt gammel... Noen som kan prøve å hjelpe? Vil få det til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...