Gå til innhold

MP3 spiller/underholdning på bussen


Anbefalte innlegg

Reiser 2 timer daglig med offentlig transport. Skulle derfor ha hatt en mulighet for å se film (divx, xvid, avi, m.m.), tv-serier og høre på musikk.

 

Krav:

* Må kunne vise film i opptil 2 timer sammenhengende

* Min. 30GB HD

* Ikke så tung å bære

* Må ta opp forholdsvis liten plass (men stor nok til at filmtitting går greit - uten at det plager sidemannen på bussen:P)

* Design er ikke så viktig men den kan gjerne være svart. ;)

 

Har sett litt på komplett. Creative Zen vision kan kanskje være noe? Eller IPod..?

Pris er ikke så viktig.

 

Hva anbefaler folk? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Tja, ville sagt iaudio D2 siden den har best batteri, skjerm og størrelse av slike spillere, men maks kapasitet tilgjengelig nå er 4GB innebygd og 8GB sdhc kort, tilsammen 12GB. Holder til 6 sesonger med 22 min episoder ca ;)

Lenke til kommentar

Har bare erfaring med iAUDIO X5 når det gjelder harddiskspillere. Den er grei men begynner å dra på årene, og desverre har den noen problemer med batteri, joystick og lydutgang.

 

Creative sin spiller ser jo flott ut med stor skjerm. Men spilleren er kanskje for stor for deg.

 

Captain Ødegård sitt tips synes jeg du bør vurdere selv om den har mindre kapasitet. Interessant spiller, iAUDIO er blant toppen når det gjelder lydkvalitet, Hvilken oppløsning er det på skjermen Captain ?

Endret av Vostok.no
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

QVGA, 320x240. Spesielle med skjermen er at den har 16.2 millioner farger, 24 bits. Ipod video har 65000 farger 16 bit, creative zvm har 260000 farger 18 bit. Og det merkes GODT :D Spilleren er ikke stort større enn skjermen, touchscreen så ikke behov for så mange knapper

Lenke til kommentar
Tja, ville sagt iaudio D2 siden den har best batteri, skjerm og størrelse av slike spillere, men maks kapasitet tilgjengelig nå er 4GB innebygd og 8GB sdhc kort, tilsammen 12GB. Holder til 6 sesonger med 22 min episoder ca ;)

8375933[/snapback]

Korleis er det med support frå produsent på iAudio? Eg las ein stad at den var litt kritikkverdig.

 

Er sjølv på jakt etter ein flashbasert spelar som hovudsakleg vil bli brukt på bussen. Har per i dag ein iPod 3G 20GB, men har lyst på ein mindre, har heller ikkje behovet for 20GB på bussen.

 

Kjøpte meg nyleg Shure E3C som forresten fungerte fint i lag med iPod (er klar over dine meiningar om iPod :p), men eg vil sjølvsagt ha ein spelar med god lydkvalitet for å kunne nytte proppane best mogleg og iAudio D2 fristar litt.

Lenke til kommentar

Korleis er det med support frå produsent på iAudio? Eg las ein stad at den var litt kritikkverdig.

8395432[/snapback]

 

Det ser ikke ut som Scribona (som sist var distributør for iAUDIO) er distributør lenger. Ser de kun har inne iAUDIO T2, men antar at det er et restlager.

 

Da må du evnt. handle fra nettbutikker som har hovedsetet i Sverige med de problemene det kan medføre.

 

Skal høre med agenten i Sverige om det er planer om ny distributør i Norge.

 

Ser forøvrig at Teknikmagasinet har iAUDIO D2 4GB(svensk butikk i Norge). Finnes i Oslo, Stavanger og Haugesund.

 

Forøvrig må jeg nevne at Meizu M6 har bra lyd også. Se på dette forumet for mer info om spilleren: www.meizume.com

Lenke til kommentar

Takker for svar. :)

 

Synes både archos 604 og iaudio d2 virket veldig ok.

 

Men når alt kommer til alt kan jeg nok ofre litt harddisk plass for å oppnå høyere bilde/lyd kvalitet. Så da er kanskje iaudio d2 tingen?

Hvis det er mulig å skaffe den?

 

Har dere noen specs? Hvordan er de to spillerne størrelse/vektmessig i forhold til hverandre?

 

Hvordan er det med formatstøtte på archos 604? Vil helst unngå langvarige konverteringsjobber for at de fleste TV-seriene/filmene mine skal kunne vises.

 

Hvordan er batteritiden på archos 604?

 

Takk igjen.

Lenke til kommentar
Takker for svar. :)

 

Synes både archos 604 og iaudio d2 virket veldig ok.

 

Men når alt kommer til alt kan jeg nok ofre litt harddisk plass for å oppnå høyere bilde/lyd kvalitet. Så da er kanskje iaudio d2 tingen?

Hvis det er mulig å skaffe den?

 

Har dere noen specs? Hvordan er de to spillerne størrelse/vektmessig i forhold til hverandre?

 

Hvordan er det med formatstøtte på archos 604? Vil helst unngå langvarige konverteringsjobber for at de fleste TV-seriene/filmene mine skal kunne vises.

 

Hvordan er batteritiden på archos 604?

 

Takk igjen.

8450249[/snapback]

jeg vil tro D2 er best på lyd, men i bildekvalitet er 604 best.

 

Video playback is where the 604 shines. According to the specs, it's compatible with MPEG-4 ASP up to 720x480 at 30fps, AVI file container with MP4 file format, WMV9, and protected WMV. Unlike the Cowon, it's not DivX certified, and it doesn't play MPEG-2. However, many of our DivX files played without a hitch. You can also download plug-ins that will let you play H.264 and MPEG-2 files--they will be available soon at about $10 each (there's mention of AAC and AC3 support too).

 

Jeg har sluppet å konvertere, men jeg bruker får det meste bare DivX filer.

 

batterilevetid:

 

Audio playback - 16 hour(s)

Video playback - 5 hour(s)

 

her er specs:

604

http://reviews.cnet.com/Archos_604_30GB/45...03.html?tag=sub

D2

http://reviews.cnet.com/Cowon_D2_4GB_black...46.html?tag=txt

 

bilde av 604wifi(604 er helt lik hvis du ser bort fra den klumpen på sida)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
i_259358-564x376.jpg

 

bilde av D2:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Cowon_D2_1.jpg

 

spør Captain Ødegård om Cowon D2, jeg vet ikke så mye om den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Sitter og gleder meg til neste firmwareoppdatering til D2 nå, er bare beta enda så venter til offisiell release. Mest interessante er notepad/"paint" ^^ Også rykter om flashstøtte i neste firmware etter denne igjen :D

Hva bildekvalitet angår, så har D2 lavere opppløsning enn 604, men ingen spiller slår den på bildekvalitet, pga spesfikasjonene på skjermen. Uansett, les mer om spilleren her (min review

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...