Gå til innhold

"Jesuslyd" - på jakt etter en lyd ofte brukt i teg


Anbefalte innlegg

Jobber med en animasjonsfilm og skal animere en scene der Jesus kommer ned fra himmelen . I tegnefilmer (kanskje komediefilmer også?) blir det ofte brukt en lyd som ligner litt på en lys "AAAAAA". Den symboliserer noe hellig. Noen som vet hvor jeg kan finne noe lignende?

 

Håper noen skjønner hva mener/kjenner seg igjen.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant Kjaerhus Classic Chorus, som er et gratis vst-plugin:

 

http://www.kvraudio.com/get/648.html

 

Så dersom du kan bruke det programmet fatalicus snakker om, eller et annet vst host-program (cubase, logic, reason eller sonar m.fl.) så kan du skape ditt eget kor.

 

Jeg vet også at gamle digitalpianoer har denne "aaah"-lyden du snakker om. En kompis av meg har nettopp et gammelt bra digitalpiano, og der heter lyden "special" (kjempedumt, men, men :))

 

lykke til!

Lenke til kommentar
jeg vet FL-studio (musikk program) har et par slike lyder inne.. men elelrs så kan jeg gjøre lite for å hjelpe..

8372891[/snapback]

Har desverre ikke FL-studio.

 

Jeg fant Kjaerhus Classic Chorus, som er et gratis vst-plugin:

 

http://www.kvraudio.com/get/648.html

 

Så dersom du kan bruke det programmet fatalicus snakker om, eller et annet vst host-program (cubase, logic, reason eller sonar m.fl.) så kan du skape ditt eget kor.

 

Jeg vet også at gamle digitalpianoer har denne "aaah"-lyden du snakker om. En kompis av meg har nettopp et gammelt bra digitalpiano, og der heter lyden "special" (kjempedumt, men, men :))

 

lykke til!

8374067[/snapback]

Jeg la inn plugin-en i Audacity, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg bruker den. Må jeg spille inn "AAAAAAA" og så legge på plugin-en eller kan jeg bruke den uten noe mer? Har også et digitalpiano, skal ta en titt på det for å se om det er noen bra lyder der. Ellers hadde det vært bra en ferdiglaget lyd som jeg kanskje kan loope litt for å få den i riktig lengde.

Endret av phex
Lenke til kommentar

Tror ikke Audacity har midi-støtte. Audacity kan bruke effekt-vst-plugins, men ikke instrument-vst-plugins (som er avhengig av midi-input). Søk etter et gratis "vst-host" på samme nettside, så skal du klare å finne noe. Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer enn som så.

Lenke til kommentar
Tror ikke Audacity har midi-støtte. Audacity kan bruke effekt-vst-plugins, men ikke instrument-vst-plugins (som er avhengig av midi-input). Søk etter et gratis "vst-host" på samme nettside, så skal du klare å finne noe. Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer enn som så.

8375890[/snapback]

Takk for svar. Tror nesten det blir litt vanskelig å lage lyden selv. Dette er som sagt til en animasjonsfilm og dette er bare en av mange lyder som jeg skal ha med. Tror nesten jeg må ha noen ferdiglaget ellers tar det for lang tid bare for å lage en lyd. Noen som vet om noe ferdiglaget?

Lenke til kommentar
Om du får tak i spillet Worms World Party så tror jeg lyden ligger der som en .Wav fil. Mener å huske at det kommer en slik lyd før de som dør sprenges.

 

Lykke til:)

8382437[/snapback]

Skal ta en titt på Worms spillet, men jeg har også funnet en annen bra lyd som jeg synes fungerer så jeg kan vel si "oppdrag fullført". Takk for hjelpen alle sammen!

Endret av phex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...