Gå til innhold

XP eller Vista for meg?


Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin med XP på nå. Jeg vurderer å oppgradere til Vista. Jeg har en ganske gammel PC med pentium 4. Burde jeg oppgradere med tanke på at maskinen ikke er så veldig kraftig. Jeg har bra grafikkort, men det holder vel ikke.

 

Er det større fordeler ved å oppgradere til Vista enn å forbli på XÅ så lenge? Jeg får Vista Ultimate hvis jeg vil, det er derfor jeg lurer. Hvis det bare kluddrer til maskinen min så gidder jeg ikke.

 

Takk for all hjelp jeg måtte få!

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en maskin med XP på nå. Jeg vurderer å oppgradere til Vista. Jeg har en ganske gammel PC med pentium 4. Burde jeg oppgradere med tanke på at maskinen ikke er så veldig kraftig. Jeg har bra grafikkort, men det holder vel ikke.

 

Er det større fordeler ved å oppgradere til Vista enn å forbli på XÅ så lenge? Jeg får Vista Ultimate hvis jeg vil, det er derfor jeg lurer. Hvis det bare kluddrer til maskinen min så gidder jeg ikke.

 

Takk for all hjelp jeg måtte få!

 

:)

8368779[/snapback]

 

Litt mer info om maskinen ville sikkert vært til hjelp.

Men jeg tror at det beste vil være å beholde xp på den maskinen.

Lenke til kommentar

maskinen har dette:

 

cpu: P4 3,06Ghz

Ram: 1GB (usikker på hva slags, men ikke raskere enn ca 500mhz)

Gpu: nVidia geforce 7800 GS (256MB)

 

Hva mer trenger dere å vite?

 

Men det er et par ting jeg lurer på angående Vista (det står sikkert andre steder, men tilgi meg for at jeg ikke sjekker det). Jeg spiller en del, vil Vista la meg spille alle spillene mine? De viktigste er HL2&co., battlefield 2, command and conquer (alle sammen). Hvis disse ikke funker på Vista så gidder jeg ikke å oppgradere.

Endret av C0rt3z
Lenke til kommentar

Men er ikke Vista bedre til generel PC bruk? Flere funksjoner osv., eller den største forskjellen bare grafikken?

 

Jeg har XP home nå. Som PC bruker, burde jeg oppgradere til Vista Ultimate? Jeg driver også en del med 3D, vil Vista gi meg bedre ytelse her?

Lenke til kommentar

Eg ville ha anbefalt at du helder deg til XP ennda er forsatt ein del små feil med vista Kan anbefale og vente noke mnd til og deretter oppgrader til Vista.

Eg får hauevis med gratis lisensa til vista tok og testa ut vista får ei lita stund siden og gikk til bake til xp men har funne ut at eg skal legge det inn om noken mnd når det er bedre kompatibelt med drivere og div programvare

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å installere Vista på en egen partisjon og på den måten dualboote med XP og selv få testet ut Vista. Da kan du gjøre opp din egen mening og samtidig få sjekket om PC'en din takler Vista. Som nevnt, er mengden RAM det viktigste. Minst 1GB, da Vista bruker minnet på en helt annen måte enn XP. Jeg anbefaler 32-bit versjonen, p.g.a. bedre hardware/driver/program-støtte.

 

Har du ikke en ledig partisjon eller plass til å opprette en, sjekk første post i den store Vista-tråden.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn for deg til å oppgradere "bare for å ha vista".

Jeg kjøpte meg Vista, men det tok ikke mer enn en uke, så gikk tilbake med dualboot i XP og Edgy ^^,

 

Hvis du skal spille først og fremst, hvorfor skal du da oppgradere? Det vil garantert bli vanskeligere med vista. Det finnes ikke drivere til vista enda for alle aplikasjoner, jeg fikk en del blåskjermer.

 

 

Men det er opptil deg. Jeg ville holdt meg til XP utifra hva jeg har erfart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...