Gå til innhold

Bærbar på skolen


Caveman

Anbefalte innlegg

ok, takk for informasjonen, noen andre som har noe å si?

 

har du fy mx og it som valgfag? trodde det ikke fantes andre enn meg med den kombinasjonen :smile:

Jeg har også IT, FY, MX (som studieretningsfag). På min skole er det en egen klasse med ca. 30 elever hvert år.

En kammerat av meg bruker Laptop på skolen hver dag! Etter at han begynte å ha den med på skolen har karakterene sunket, fordi han aldri følger med i timen. Litt gøyere å spille enn å høre på læreren som legger ut om Magnus Lagabøte!

 

Det viktigste er som folk sier; lite støy og stille taster!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Sitter med laptop på skolen hver dag, hver time, hvert fag.. noen lærere ber meg om å legge ned skjermen og da gjør jeg det. men stikker de ut er det rett på maskina igjen.. Spesielt gøy er det når jeg kan leke meg med skolens nettverkssystem.. Skolen har 10mbit linje ned til stavanger, som har videre linje til oslo.. Skolens maskiner kobler da hele veien til oslo for å gi elevene muligheter for internett.. Port 80 er sperret på skolens linjer btw.. Men poenget mitt er følgende:

 

Skolen kjører som sagt det nevnte systemet og skolen kobler til et såkallt Metaframe som ligger på en 100mbit linje i oslo.. Jeg har da muligheten for å mappe diskett-stasjonen i Metaframe-system som harddisken på laptop'n min.. Plutselig fikk skolegang en ny mening.. Spess med 2.5mb/s som gj.snittlig fart når uploaden på serverene jeg laster fra støtter dette.. Testet speed fra lillemyke (microsoft for ikke-kjennere) og havnet på ca. 8mb/s og da kan du tro folk slo opp øynene rundt meg.. Eneste som da tar på er kopiereringen fra oslo og til laptop'n min.. Men jeg har godt med tid jeg.. :)

 

Forresten så har jeg en Toshiba Satellite 1700-200.. Funker helt utmerket med Linux på skolen.. Har hørt mang en gang "hva har du gjort med windows'n din for å få den slik?" *sukk* uvitenhet er såneimen ikke noen velsignelse..

Lenke til kommentar

For de som ennå går på videregående-ungdomsskole er det viktig å skape en positiv trend når det gjelder laptoper etter min mening.

Nå som laptopene begynner å bli "billige" iforhold til det som gjaldt tidligere, vil flere og flere ungdommer få disse i hjemmene sine.

Da vil det være viktig for dem som allerede har laptoper, at de går som gode eksempler for skolen, slik at det ansees faktisk som en ressurs å ha slike maskiner i klasserommet.

Kanskje vil lærerne anse dette som noe bra, og kanskje vil bidra til mer læring i timene, mens elevene for sin del vil få flere å spille cs med i friminuttene.

Man må huske på at lærerere "av den gamle skolen" vil ved dårlige tilfeller, avfeie laptoper som noe som kan brukes i timene hvis de blir misbrukt.

For min del har jeg alltid likt bedre å skrive på tastatur enn å bruke bruke blyant/viskelær eller penn/blanko på ark.

Noen andre?

 

------------------------------------------------------------------------------------

IBM Thinkpad T30

P4-Mobile 1,8 GHz

40 GHd

512 Mb RAM

ATI 7500 Mobile 16 MB (sukk :roll: )

-------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

For min del har jeg alltid likt bedre å skrive på tastatur enn å bruke bruke blyant/viskelær eller penn/blanko på ark.

Noen andre?

 

Jeg er 100% enig.. :) Tanker som skal noteres på ark tar lenger tid for hver bokstav som skal skrives tar mye lenger tid å skrive enn ett lite tastetrykk.. :) Det er min mening i alle fall.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...