Gå til innhold

Dine jaktkniver, bilder!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Det er en KA-BAR USMC med glassfylt nylon slire. KA-BAR kan du kjøpe hos midwaynorge. bladt annet denne modellen, men da med lærslire. Om du vil ha nylon slire må du trolig kjøpe fra utlandet. Du kan kjøpe direkte fra KA-BAR her. eller med lærslire i norge her. Er ikke helt sikker på hvilken det er.

 

Jeg har ingen erfaring med KA-BAR kniver, men jeg liker ikke designet på disse modellene. Knivene har "karbonstål" noe som vil si at du må ta godt vare på den, da mer karbon vil si sterkere blad, men med mindre motstand mot rust. Tørk av bladet når du er færdig med den og ikke lagre kniver i lærslire over lang tid. Lær fanger fuktighet og vil få kniven til og ruste helt av seg selv om den ligger lenge nok

Endret av Sneakydecoy
Lenke til kommentar
Det er en KA-BAR USMC med glassfylt nylon slire. KA-BAR kan du kjøpe hos midwaynorge. bladt annet denne modellen, men da med lærslire. Om du vil ha nylon slire må du trolig kjøpe fra utlandet. Du kan kjøpe direkte fra KA-BAR her. eller med lærslire i norge her. Er ikke helt sikker på hvilken det er.

 

Jeg har ingen erfaring med KA-BAR kniver, men jeg liker ikke designet på disse modellene. Knivene har "karbonstål" noe som vil si at du må ta godt vare på den, da mer karbon vil si sterkere blad, men med mindre motstand mot rust. Tørk av bladet når du er færdig med den og ikke lagre kniver i lærslire over lang tid. Lær fanger fuktighet og vil få kniven til og ruste helt av seg selv om den ligger lenge nok

9257888[/snapback]

 

 

Oi, så spesiell kniv assa

Lenke til kommentar

Jeg har en Helle Jegermester. Er ikke så veldig liten, og den er heller ingen samekniv. Solid konstruksjon, og god å holde.

 

Fatter har en hunter, men den syntes jeg ikke har god nok beskyttelse for hånda, så er lettere for at hånda sklir ut på bladet. I tillegg ser bladet veldig pinglete ut helt innerst. Også er bladet litt mykt på den. Selv liker jeg ikke hunter så godt, men det er jo en god kniv da.

 

post-71425-1187049860_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hunterbladet er etter min mening også for tynnt, det tåler for lite! Det er også et elendig blad å gjøre skarpt, det blir liksom ikke helt skarpt!

9274837[/snapback]

Du skriver akkurat det jeg også mener om Hunter. Men jeg ville ikke skrive det før noen andre også nevnte det for ikke å virke for negativ. Spesielt det med at den er vanskelig å kvesse. Også holder den seg ikke kvass, etter litt bruk så er det å slipe igjen.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Hunterbladet er etter min mening også for tynnt, det tåler for lite! Det er også et elendig blad å gjøre skarpt, det blir liksom ikke helt skarpt!

9274837[/snapback]

Du skriver akkurat det jeg også mener om Hunter. Men jeg ville ikke skrive det før noen andre også nevnte det for ikke å virke for negativ. Spesielt det med at den er vanskelig å kvesse. Også holder den seg ikke kvass, etter litt bruk så er det å slipe igjen.

9276392[/snapback]

Det er noe av det jeg syntes er positivt med Jegermester'n min. Den holder seg skarp. Men jeg har aldri slipa den da. Har hatt den i noen mnd, og brukt den en del. Og den er god som ny enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...