Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får vondt i tannkjøptt etter jeg bytta tannkrem :S


VikinGz

Anbefalte innlegg

Jeg har aktiv bruker av collgate whitning eller hva den heter i lengre tid.

men sist jeg var på butikken var det tomt, så jeg kjøpte sensodyn whitning. Og nå er jeg blitt fryktelig sår i tannkjøptte under puss og etterpå. Det er med andre ord vondt!

 

Hva kan det ha seg? sterkere tannkrem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes forunderlig ut at du skulle få vondt i tannkjøttet pga tannkrem, men er mye rart i stort sett alt av tannkrem. Uten å vite hvorfor du plutselig skulle få vondt kan jeg på det sterkeste anbefale Zendium (de har også whitening greie), the dentists choice ;)

 

Ellers, bruk mindre tannkrem, ikke puss tannkjøttet hardt (kjøp softere børste), bruk tanntråd og fluorskyll :p

Lenke til kommentar

Men Zendium inneholder ikke Triclosan, som skaper immunitet hos bakterier (blant annet) og heller ikke visse såpestoffer som ødelegger snille bakterier i munnhulen.

Zendium er küng, og det er det :p

 

Her har de den både på Rema og Rimi, og rett ved stedet jeg bodde i Trondheim hadde de det på Bunnpris. Så hvis du ikke finner den, spør om de kan ta den inn. Koster ca 2x så mye på apoteket hvis jeg husker rett.

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Det viser seg at jeg har fått noen sår i tannkjøttet etter jeg bytta tannkrem.

Skal gi helga på det, så ringer jeg tannlege.. kan jo hende det bare er tilfeldig med tannkremen. Men tankosten ble mye hardere med sensodyn... så gikk tilbake til den gammle... vertfall over helga for å se om det blir helbredet :)

Lenke til kommentar
Jeg har aktiv bruker av collgate whitning eller hva den heter i lengre tid.

men sist jeg var på butikken var det tomt, så jeg kjøpte sensodyn whitning. Og nå er jeg blitt fryktelig sår i tannkjøptte under puss og etterpå. Det er med andre ord vondt!

 

Hva kan det ha seg? sterkere tannkrem?

8358088[/snapback]

Sensodyne er den "mot ising", right? Jeg var/er litt plaget med ising i tennene, så jeg ga Sensodyne en sjanse. Samme resultat som deg, tannkjøttet ble sårt overalt og det gjorde etterhvert vondt å pusse tenna!

 

Problemet løste seg når jeg gikk tilbake til gode, gamle Colgate. Jeg nevnte dette for tannlegen min, men hu bare rista på hodet og kunne ikke skjønne hva som hadde skjedd. Jeg lurer på hva de har putta i den tannkremen, jeg. Etsestoff?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...