Gå til innhold

Suppley, hva skjer på en slik båt?


SCV

Anbefalte innlegg

Har vert 2 turer på reketråler nå og trivst igrunnen fryktlig godt på sjøen.

Men det er ikke min sort arbeid og stå og plukke ut fisk ifra reker og stappe frysere. Jeg har mer lyst til varmere strøk og ligge og putre ut på sjøen der istedenfor. Russland og svalbard var kaldt, mørkt og deprimerende i desse vintermndene.

 

Så må jeg ha 6 mnders fartstid for og stikke på suppley som lettmatros har jeg hørt og 36 mnder for og reise som matros. Stemmer dette eller?

 

Jeg har enda ikke fult 6 mnder, men jeg skal i militæret nå håper jeg. Og om jeg skulle inn, ble jeg sendt i marienen PGA. pollen allergi sa han duden. Skal ringe dem i morgen og be på mine knær om og få komme inn.

 

Men til saken, Hva skjer på en suppley båt? jeg vet det er mange sorter der.

Ankerlift og den berømte melkeruta eller.no har det vert mye snakk om på båten jeg har vert på. så om noen kunne bare oppsumere kort hva det er som skjer på suppleybåter så hadde jeg blitt glad.

 

Og annen info jeg kunne hatt bruk for hadde også vert brillefint :)

 

-Fred ut-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt og greit så er de "navlestrengen"til plattformer osv.Frakter alt fra mat/proviant til deler til produksjonen.De driver også med store slep av alle mulige flytende farkoster.Ville selv på Supply etter styrmannskolen,men valgte familie i steden.

Skal du i marinen vil jeg råde deg til å ta Matros-fagbrev. Tok selv dette i den sivile skipsfarten. Dersom du skal videre på styrmann/skipperskolen er Matros-fagbrevet et minstekrav

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...