Gå til innhold

inkludere underside av underside

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som kan hjelpe meg med følgende problem...?

Jeg vet ikke hva ting heter, så jeg spør med et eksempel :

En kjempeliten nettbutikk som spesialiserer seg på hatter brød og film.

- Hovedmeny som inneholder tre elementer; Hjem, Produkter og Kontakt.

- Hjem og Kontakt åpner enkle sider (enkle tekstfiler som inkluderes) mens Produkter har tre undersider (Hatter, Brød og Film).

- Jeg vil at en undermeny kun skal inkuderes på siden Produkter, samt alle undersidene til Produkter.

Kan jeg legge undermeny i toppen på filen produkter.inc, og hente innhold (klikke i undermeny) til denne siden?

Jeg skal prøve å illustrere hva jeg mener :

i452349_phpGreier.gif

EDIT: Jeg ser at jeg ikke er i stand til å forklare meg skikkelig... beklager. Skal prøve å utdype.

Jeg er ute etter at submeny skal vises så lenge index.php?side=produkter er en del av url'en.

Jeg vil inkludere egne sider for hvert enkelt produkt i den allerede inkluderte produkt-siden. Jeg aner ikke hvordan url'en evt måtte bli, men kanskje noe sånt som dette : index.php?side=produkter&produktType=hatter

Endret av cmklogg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker selv Sucherfish på min side. den er browseruavengig og laget med CSS og en liten dæsj javascript. ved å bruke dette kan du selv velge hvor mange nivåer du skal ha linker på.

nederst på denne siden ser du eksempler på hvordan de forskjellige menyene fungerer.

Skrevet (endret)

Takk for svar!

Tror ikke dette er helt det jeg er ute etter.

Hvis jeg er inne på index.php?side=produkter, så skal en ny meny (I tillegg til hovedmenyen) vises et sted på siden. Når jeg så klikker på et menyelement i denne undermenyen, f.eks "hatter", vil jeg at filen "hatter.inc" skal inkluderes i "produkter.inc"-filen.

Kan jeg bruke vanlige lenker i submeny for å inkludere nye sider i produkter.inc?

Endret av cmklogg
Skrevet

Siste nytt :

Ting funker, dvs viser korrekt) hvis jeg skriver url manuelt inn i adressefeltet. (index.php?side=produkter&submenu=prodMenu&prodType=hatter)

Problemet ser ut til å være at jeg ikke får lenker i submeny til å funke. Uansett hva jeg putter inn i href="" viser pekeren kun url'en som allerede står i aderssefeltet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...