Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med telefonlinje


Anbefalte innlegg

Jeg er så uheldig å ikke ha hustelefon pga av en feil som dukket opp hjemme. Vi fikk en telereperatør for å se på det, men han kobla bare fra alt og gikk. :thumbdown: Så nå har ikke vi telefonlinje hjemme lenger.

 

Det er en gammeldags tre-polt-kontakt, der kun de to øverste blir brukt. Fra telefonlinjeuttaket er det 2 kabler med 4 ledninger i hver kabel. Fargene er: rød, blå, grønn og svart. Vi har også et sekundæruttak, men denne funker heller ikke (pga oppussing). Jeg tok en titt på sekundæruttaket og så hvordan det var koblet. Deretter prøvde jeg å koble opp på samme måte på primæruttaket, men uten hell.

 

Telereperatøren har sagt han skulle komme, men vi har ikke hørt noe :mad:

 

Det jeg lurer på er om noen kan forklare hvordan jeg kobler på ledningene på pinnene igjen?

 

(Vet ikke om jeg har posta det riktig, men flytt på det den som gidder om det er feil)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har to par, blå/rød og sort/grønn, kun ett par blir brukt.

Den med summetone skal inn i posisjon 4 og 5 bruker du en RJ45-kontakt.

8331382[/snapback]

 

Jeg har prøvd det. Men det spørs om jeg gjorde det riktig. Jeg tok en ledning fra hver kabel, en rød og en blå, 4 ledninger til sammen, et par på hvert kontaktpunkt (kun de to øverste). (Skjønner at det ikke var det du mente, men jeg prøvde det. Jeg bruker ikke en RJ45-kontakt enda, men mulig jeg får det montert på.) Det var sånn det var koblet opp på sekundæruttaket. Ellers har jeg prøvd det meste som går av kombinasjoner. Begynner å lure på om det er noe galt med sentralen. Jeg blir snart gaaaal! :wallbash:

Lenke til kommentar
Du har to par, blå/rød og sort/grønn, kun ett par blir brukt.

Den med summetone skal inn i posisjon 4 og 5 bruker du en RJ45-kontakt.

8331382[/snapback]

 

Jeg har prøvd det. Men det spørs om jeg gjorde det riktig. Jeg tok en ledning fra hver kabel, en rød og en blå, 4 ledninger til sammen, et par på hvert kontaktpunkt (kun de to øverste). (Skjønner at det ikke var det du mente, men jeg prøvde det. Jeg bruker ikke en RJ45-kontakt enda, men mulig jeg får det montert på.) Det var sånn det var koblet opp på sekundæruttaket. Ellers har jeg prøvd det meste som går av kombinasjoner. Begynner å lure på om det er noe galt med sentralen. Jeg blir snart gaaaal! :wallbash:

8334642[/snapback]

 

Prøvd det sorte/grønne paret, da? :innocent:

Lenke til kommentar
Du har to par, blå/rød og sort/grønn, kun ett par blir brukt.

Den med summetone skal inn i posisjon 4 og 5 bruker du en RJ45-kontakt.

8331382[/snapback]

 

Jeg har prøvd det. Men det spørs om jeg gjorde det riktig. Jeg tok en ledning fra hver kabel, en rød og en blå, 4 ledninger til sammen, et par på hvert kontaktpunkt (kun de to øverste). (Skjønner at det ikke var det du mente, men jeg prøvde det. Jeg bruker ikke en RJ45-kontakt enda, men mulig jeg får det montert på.) Det var sånn det var koblet opp på sekundæruttaket. Ellers har jeg prøvd det meste som går av kombinasjoner. Begynner å lure på om det er noe galt med sentralen. Jeg blir snart gaaaal! :wallbash:

8334642[/snapback]

 

Prøvd det sorte/grønne paret, da? :innocent:

8334825[/snapback]

 

 

Har prøvd det også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...