Gå til innhold

Klarer ikke å slette mappe


Anbefalte innlegg

Hei jeg har et stort problem klarer ikke å slette C:\Programfiler\Electronic Arts\Need for Speed Carbon.

Jeg får denne meldingen når jeg prøver å slette mappa kan ikke slette autorun: inegn tilgang.

Jeg har prøvd å slette bare den fila men det virka ikke, har også prøvd med unlocker og move on boot men det virka ikke. Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logg på som Administrator

 

Først, må du skru av Simple File Sharing, dette gjør du i et explorer vidu ved å trykke Tools->Folder Options (Verktøy->Mappe ettellerannet)

Velg fanen "View"

og så er "Use simple file sharing (Reccomended)" helt nederst, skru den av.

 

 

Nå klikker du "OK", og velger filen/mappen du må ha tilgang til

Høyereklikk på mappen->Properties

Etter at du har skrudd av Simple File Sharing, dukker det opp et valg som heter "Security"

På Administrator, eller ditt eget navn, skru på "Full control"

Hvis dette ikke går (de er grå) klikker du på Advanced knappen

Velg Owner fanen, skru på "Replace owner on subcontainers and objects"

og trykk på Administrators.

Trykk OK på dette bildet, og Full Control skal nå være hvit, trykk på Full Control, trykk OK, og prøv og slett mappen.

Lenke til kommentar
Uansett Unlocker er det enkleste å bruke i denne sammenhengen.

 

det er ikke helt riktig. du kan også legge inn et oppstartscript som sletter diverse fra maskinen din. Dette gjør du ved å legge inn startup/logon/shutdown-script på maskinen. Disse scriptene kjøres under oppstarten av maskinen eller når en bruker logger seg på maskinen.

 

oppstartscriptet lager du ved å lage en bat-fil som inneholder følgende (legg også inn her den mappen du ikke får slettet selv):

@ECHO OFF
::Dette programmet sletter uønskede programmer
if exist rmdir /s /Q "C:\Documents and Settings\%username%\Locale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\*.*"
if exist rmdir /s /Q "C:\Documents and Settings\%username%\Locale innstillinger\Temp\*.*"

 

Hvis du tar ibruk MMC-snap-in så skal dete løse problemet. Du kan da sette program/script som skal kjøres under oppstart/shutdown av maskin og ved pålogging av diverse brukere. du kan lese mer om snap-ins her.

 

Her er en oppskrift på hvordan du legger til et program under shutdown av maskinen:

 

Trykk du Start -> Kjør og skriver mmc og trykker Enter.

Trykk Fil -> Legg til/Fjern snap-in modul -> Trykk Legg til

Trykk Legg til Redigering for gruppepolicyobjekt og trykk Fullfør

Trykk Lukk og Ok.

 

Du skal nå ha lagt til noe som heter Lokal datamaskin-policy. Med denne kan du styre veldig mye når det gjelder brukere/system på datamaskinen din.

 

Trykk på pluss-tegnet ved siden av Datamaskinkonfigurasjon og Windows-innstillinger. Her kan du legge til startup/shutdown-scripts som kjøres når du skrur på/av maskinen.

 

Dobbeltklikk på Avslutt og Legg til. Finn fremprogrammet du vil ha lagt til når maskinen skrus av. Trykk Bruk og Ok. Trykk Fil -> Avslutt. Trykk Ja når du får spørsmål om å lagre og trykk Ja (snap-in vil da bli lagret under Administrative Verktøy på Start-menyen).

 

Du har nå lagt til programmet til når maskinen skrus av. Fordelen med denne fremgansgmåten er at det kjører hver gang du skrur av maskinen. Jeg har selv et lignende script som fjerner alle coocies og temp-filer på maskinen under oppstarrt.

Lenke til kommentar

Ditt innlegg var på .. hvor mange linjer? Mitt på ... ett..

 

Hvorfor gå over bekken, over fjellet, viderer inn i Namibia, gjennom Sahara-ørkenen, svømme over atlanteren, gå barfot gjennom Kina mot Nepal og smelte snø fra Mount Everest for vann?

 

:p

 

Hvis, av en eller annen grunn Unlocker ikke virker.

(Høyreklikk på mappen du vil slette --> Unlock)

 

så selvfølgelig bruk de andre løsningene

 

Og ja.. Unlocker sletter automatisk mappene under startup hvis man har lyst til det. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...