Gå til innhold

Hva gjør du for å føle deg levende?


Anbefalte innlegg

Verden har forandret seg veldig mye på drøyt 100 år. Vi har gått fra et jordbruks/fiske samfunn til et moderne post-industrialisert service samfunn.

 

Noen mener kanskje at man " lever " livet ved å feste, være sosial og gjøre nye ting. Andre mener kanskje at man lever livet ved å tillegne seg kunnskap, reise, utforske og oppdage.

 

Jeg merker at jeg tenker veldig mye på fremtiden, ting jeg ønsker skal skje, veier jeg ønsker og gå og ting jeg ønsker å gjøre. Men et svar, på hva det egentlig betyr å leve, har jeg ikke funnet ut enda.

Kanskje det kommer med tiden?

 

Hva føler du? Hva betyr det egentlig for deg? Hva er det å leve?

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å leve er å ikke være død. Eksistens kontra ikke-eksistens. :)

 

Hvis du tenker på kommentarer som "skaff deg et liv, a", så synes jeg at det er helt lavmål. Så vidt jeg vet, så er det ingen fasit på hvordan man burde leve, eller hva det vil si å ha et liv. For min del så lever vi alle; det er opp til hver enkelt å bestemme hva vi gjør ut av det.

Lenke til kommentar

Det er et dypt og vanskelig spørsmål. Livet er en samling av små noveller, og jeg prøver å samle på så mange som mulig. Å føle er å leve; oppleve gode og onde følelser, tristhet og glede. Oppleve katarsis.

 

I går kveld så jeg på en episode fra Carl Sagan's Cosmos. En storslått følelse av stolthet og glede inntraff meg i det jeg hørte på Sagan som fortalte om vår kamp om å leve; om alle de fantastiske livsformene som finnes på denne planeten; en planet som kun er et sandkorn på stranden vi kaller universet. Når jeg ser dette klippet; Pale Blue Dot, da føler jeg at jeg lever. Den, og klippet i signaturen min.

 

Jeg er ingen poet, så jeg har vanskeligheter for å sette ord på det. Dette får holde for nå. :p Jeg har ikke funnet ut hva det egentlig vil si å leve. Jeg er fortsatt ung, så det kommer vel med tiden, som du selv sier, om det kommer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Men blir ikke livet kjedelig da? Jeg føler som sagt at jeg lever når jeg har skadet meg litt, hva gjør dere? dere trenger jo noe mer i livet! jeg føler meg også levende når jeg er med jenta jeg er keen på!

8329880[/snapback]

 

Når du har skadet deg litt. Personlig driver jeg ikke med selvskading. Når du er sammen med jenta føler du sannsynligvis ganske sterkt ikke sant? Med andre ord det jeg sa ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...