Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det greit å kysse venner ?


Anbefalte innlegg

Har en diskusjon gående med en venninne, håper noen her kan dele sine tanker om emnet :)

 

Saken er den at hun mener det er helt greit å kysse venner, bare fordi man har lyst å kysse liksom. Trenger ikke være noe kjærlghet eller følelser, bare at man har lyst å kysse en eller annen. :ermm:

 

Jeg synes dette virker litt unaturlig, er ikke kyss (da snakker vi ikke om kyss på kinnet..) et uttrykk for kjærlighet ? Hadde iallefall aldri falt meg inn å bare plutselig kysse ei venninne selv om det var en "romantisk" situasjon eller vi lå på sofaen og kosa :hmm:

 

Hva synes dere ?

Endret av Xiancorp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen er kyssing veldig intimt og for andre er det mere enn bare intimt, for enkelte er vokst opp med kyssing. Jeg kjenner slike folk, som kysser alt og alle, det er bare sånn dem er, dem er vokst opp med det.

For meg synes jeg tanken er irriterende, for jeg synes kyssing er intimt. :dribble:

Lenke til kommentar
er ikke kyss (da snakker vi ikke om kyss på kinnet..) et uttrykk for kjærlighet ?

8317810[/snapback]

Nope. Verken kyss, klapp, klem eller sex er forbeholdt kjærlighet. Det er kanskje sånn i begynnelsen, når hvert kyss er spennende og nytt med en person man bryr seg om, men når man kan rote med en helt tilfeldig person på fest uten å vite hva han/hun heter, så burde man kunne kysse venner uten problemer.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er helt greit. Ikke noe vill klining, men et lite kyss på munnen som et hei, eller hade er ikke noe problem.

8318254[/snapback]

 

Jo et kyss på munnen som et hei eller hade kan jeg også være enig i sikkert er greit..

 

Men jeg tenker på i andre situasjoner..

 

Et eks.

 

Her en kveld var jeg på besøk hos denne venninna mi, vi skulle spise middag sammen. Jeg tygger på en sånn Stimorol Fusion tyggegummi, og når hun kjenner lukta av den (strawberry&lime, lukter godt :)) så sier hun plutselig: "Mmm nå fikk jeg lyst til å kysse deg" og så meg dypt inn i øynene :)

 

Hun er singel og jeg er singel, så det hadde jo ikke spilt noen rolle sånn sett, men jeg skjønner ikke hvorfor hun ville kysse meg bare pga en tyggegummi :no:

Endret av Xiancorp
Lenke til kommentar
Her en kveld var jeg på besøk hos denne venninna mi, vi skulle spise middag sammen. Jeg tygger på en sånn Stimorol Fusion tyggegummi, og når hun kjenner lukta av den (strawberry&lime, lukter godt :)) så sier hun plutselig: "Mmm nå fikk jeg lyst til å kysse deg" og så meg dypt inn i øynene  :)

 

Hun er singel og jeg er singel, så det hadde jo ikke spilt noen rolle sånn sett, men jeg skjønner ikke hvorfor hun ville kysse meg bare pga en tyggegummi  :no:

Åh herregud!

 

Du må da ikke ta alt som "jeg vil ha DEG".

Der hadde hu lyst på tyggis fordi den smaker godt, ikke deg!

Lenke til kommentar
Åh herregud!

 

Du må da ikke ta alt som "jeg vil ha DEG".

Der hadde hu lyst på tyggis fordi den smaker godt, ikke deg!

8320511[/snapback]

 

Jeg vet godt at hun ikke vil ha MEG, det har vi snakket om før :)

 

Men poenget med eksemplet var ikke at hun ville ha tyggisen, men at hun syntes det ville være helt greit å kysse meg (som hun ikke har følelser for) både i denne og andre situasjoner (og da ikke bare situasjoner hvor jeg har noe i munnen som hun vil ha tak i...)

Lenke til kommentar

Ja? Hvis hun har lyst til å kysse deg, skal hun ikke få lov? (hvis du ikke har lyst, selvfølgelig ikke)

 

Er da langt fra uvanlig med både ett kyss til "hei og hade", og litt mer på fester kanskje.

 

Alt trenger ikke å bety noe, men det kan være koselig noen ganger.

Lenke til kommentar

Jeg har et par venninner som ofte kommer bort og gir meg en rett på truten. Et kjærestepar som er 2 av mine beste venninner kysser meg ofte begge to, og det plager verken meg eller de. Ser ikke hvorfor man ikke kan gi venner vennskapelig kyss uten at man skal innbille seg at det er noe mer. Jeg legger helt andre følelser i kyss til mennesker jeg er tiltrukket av på den måten.

Skulle en eventuelt kjæreste ha et problem med vennenussinga mi ville jeg såklart stoppet med det, men hittil er det ikke et problem. Men folk har såklart forskjellige intimgrenser.

Lenke til kommentar

De fleste har bestevenner med samme kjønn. Så dersom man skal kysse venner, og det ikke skal være noe romantisk i det vil det jo være naturlig å kysse sine venner med samme kjønn også?

Er ikke mange guttene som praktiserer dette (og ikke jenter jeg kjenner heller).

Jeg føler at kyssing på munnen er noe som hører kjærester og andre romantiske bekjentskaper til.

Lenke til kommentar
De fleste har bestevenner med samme kjønn. Så dersom man skal kysse venner, og det ikke skal være noe romantisk i det vil det jo være naturlig å kysse sine venner med samme kjønn også?

Er ikke mange guttene som praktiserer dette (og ikke jenter jeg kjenner heller).

Jeg føler at kyssing på munnen er noe som hører kjærester og andre romantiske bekjentskaper til.

8322290[/snapback]

 

haha, jeg er enig. Overhørte en klysegutt som fortalte en annen fyr på bussen at han pleier å gi venninnene sine et lite kyss på munnen, uten at det var noe bak det. Og at kjæresten hans bare måtte finne seg i det. Skulle likt å se han gi kompisen sin et lite kyss..høh

Lenke til kommentar
Hadde iallefall aldri falt meg inn å bare plutselig kysse ei venninne selv om det var en "romantisk" situasjon eller vi lå på sofaen og kosa  :hmm:

8317810[/snapback]

 

 

Nå synes ikke jeg det er særlig naturlig å ligge på sofaen og kose med venninner heller da. Det blir litt... Feil. :nei:

 

At man klemmer og eventuelt kysser venner på kinnet er greit nok, men noe mer enn det? Neitakk.

Lenke til kommentar
De fleste har bestevenner med samme kjønn. Så dersom man skal kysse venner, og det ikke skal være noe romantisk i det vil det jo være naturlig å kysse sine venner med samme kjønn også?

Er ikke mange guttene som praktiserer dette (og ikke jenter jeg kjenner heller).

Jeg føler at kyssing på munnen er noe som hører kjærester og andre romantiske bekjentskaper til.

8322290[/snapback]

Jeg har guttevenner jeg ender opp med å kysse på fest, jeg hadde antageligvis gjort det utenom også hvis jeg ikke hadde vært redd for at de skulle tro jeg var forelsket i dem. Hvis jeg noengang finner en guttevenn som er interessert i sånt og som jeg samtidig er trygg nok på (slik jeg er med kyssevenninner) til at begge vet hva det er, så ser jeg ikke et problem med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...