Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverksproblem for den viderekomne. vennligst svar de som


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-20 08:44, skrev lohelle:

der tar du nok feil.. har du lest hele innlegget? får ikke fjerne, installere eller konfigurere noen som helst nettverkskort. OG HELLER ikke stille nettverksinnstillinger.. Properties på tcp/ip er borte også.. hele nettverksoppsettet er umulig å forandre på..


 

Sier loggen deg noe?

Har du prøvd og resette BIOS sin maskinvare info?

Skru av og på P&P?

 

[ Denne Melding var redigert av: agvg på 2002-12-20 10:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom problemet ditt virker å være hardware-os ville jeg ha prøvd følgende (Det er selfølgelig endel forutsettninger): Backup. Finn ut vilket IRQ nåværende NIC (nettverkskort) bruker. Gå i Bios, sett av IRQ-et til ISA. Finn et ISA kort som kan settes til å bruke dette IRQ-et. (3Com 3C509 ville passet bra, men et lydkort ville også kansje fungert).

Start maskinen. Med litt flaks bytter NIC-et ditt IRQ, trenger drivere etc. GSG og lykke til.

Lenke til kommentar

Forsto det slik at du ikke ville ha 'skudd i blinde', men siden du ikke har fått hjelp til nå vil jeg gjerne komme med et forslag.

Da jeg jobbet på support for noen år siden var jeg ofte borti noe lignende. Den gang gjalt det installasjon av ISDN kort under win95. Når feilmelding kommer om 'can not find the file specified' så fant jeg ut at hvis man trykket på retry mange ganger så tok den filen til slutt.

Dette gjalt win95 og det er ikke sikkert det fungerer hos deg, men det er kanskje verdt et forsøk..

Lenke til kommentar

La meg legge til igjen at selv med konfigurasjonen som er i dag får jeg ikke legge til noen som helst nettverk-devices.. kun det kortet som er inne som vil fungere.. DET kortet vil legge seg inn igjen om jeg fjerner det manuelt fra registeret...

mistenker en korrupt fil i nettverkssubsystemet, eller noen filer som ikke er kompatible med hverandre..

 

takker for innlegg! håper noen er gang har klart å løse akkurat dette problemet (vet at MANGE har hatt dette problemet (google groups), men så vidt jeg vet har ingen klart å løse det..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...