Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål ang. tannlegeinnkallinger etter fylt 18.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller 18 om 7 dager og det er nå straks et år siden sist jeg var hos tannlegen. Jeg lurer rett og slett på om jeg kommer til å få fler innkallinger (om innkallingene var t.o.m. året man fyller 18 i) eller om jeg ikke kommer til å få noen innkalling etter jeg nå har fylt 18. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fikk innkallingen en uke eller to før bursdagen (atten altså) , og måtte utsette den til lenger ut i april. Så vil nok tro man får siste innkallingen året man blir atten.

Endret av nerf
Skrevet

Takk.

Hadde vært fint hvis noen kunne bekrefte dette hvis de har fått innkalling etter de er 18.

Tenna føles så digge etter at tannlegen skraper vekk litt tannsten på de og forsikrer deg om at det ikke finnes noen hull der. :)

Skrevet

Du har gratis tannlege ut året du fyller 18 år. Det vil si ut 2007 for din del, siden du er 89-modell!?

Jeg måtte be om en "siste" time selv for kontroll, selvom det var godt over året siden sist jeg var der. Det spørs jo på hvor lenge siden du var der og hvor gode tenner du har når du blir kalt inn.

Når du er mellom 18 og 20 (altså etter 2007) så får du veldig gode priser, tror du må kun betale 20% eller noe.

Skrevet

Vet ingenting om dette egentlig, annet enn at jeg er 19 år og betaler mellom 100 og 200 kr nesten uansett hva jeg gjør (fra rutinesjekk til operasjon av visdomstenner gone wild). Vet ikke hvor lenge disse prisene varer da.

Skrevet
Hadde vært fint hvis noen kunne bekrefte dette hvis de har fått innkalling etter de er 18.

8316997[/snapback]

Jeg har fått innkalling i år, til tross for at jeg detta året fyller nitten.

Vet ingenting om dette egentlig, annet enn at jeg er 19 år og betaler mellom 100 og 200 kr nesten uansett hva jeg gjør (fra rutinesjekk til operasjon av visdomstenner gone wild). Vet ikke hvor lenge disse prisene varer da.

8318258[/snapback]

Betaler bare 20% ut året man blir 20, tror jeg (:

Skrevet

Om du fortsetter å få innkallelse er noe du avgjør selv. Dette avtaler du med tannlegen din. Om du er usikker på om du vil få innkallelse, ring tannlegekontoret og gjør en avtale :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...