Gå til innhold

TES: [LØST]Feilmelding under unistall av Oblivion!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger hjelp med å løse ett problem her.

 

Skulle unistallere spille i dag, men når jeg trykker på unistall icone. Så får jeg opp denne meldingen;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (390)

PAPP:Oblivion

PVENDOR:Bethesda Softworks (http://www.bethsoft.com)

PGUID:35CB6715-41F8-4F99-8881-6FC75BF054B0

$11.0.0.28844

@Windows XP Service Pack 2 (2600) BT_OTHER 0.0

 

When chosing OK, the following is showed instead:

 

"Setup has experienced an error

 

Please do the following:

- Close any running programs

- Empty your temporary folder

- Check your internet connection (Internet-based Setups)

 

Then try to run the Setup again.

 

Error code: -5001"

 

Takker for alle svar som kommer inn.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med det er Oblivion det er snakk om her. Prøv å avinstallere det på flere måter (Add/Remove Programs for eksempel, eller Legg til/Fjern Programmer som det heter på norsk). En reboot av PCen kan også hjelpe. Mener dette er et kjent problem, du kan jo google etter det. Oblivion uninstall eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Regner med det er Oblivion det er snakk om her. Prøv å avinstallere det på flere måter (Add/Remove Programs for eksempel, eller Legg til/Fjern Programmer som det heter på norsk). En reboot av PCen kan også hjelpe. Mener dette er et kjent problem, du kan jo google etter det. Oblivion uninstall eller noe slikt.

8311641[/snapback]

 

Joa, Oblivion det er snakk om ja. Etter stund med googling, så fant jeg en del guider. På åssen du løser problemet. Men er litt usikker på hvilken jeg skal gå etter.

 

Får vel bare prøve noen.

 

Takker for oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Link gjerne den fungerende guiden her, da jeg også oppdaget dette fiffige problemet i dag.

8311735[/snapback]

 

Har en her, men det fungerte ikke med meg;

 

hat I did was go to my "C:\Program Files\Common Files\" and put the "InstallShield" directory in my Recycle Bin. I then put my Oblivion DVD back in, opened the "Setup.exe" and proceeded with reinstallation.

 

Kommer med update med flere guider.

 

Update.1

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
i) Delete the 'Windows\Temp' folder or at least those files that can be deleted, and do the same to your 'documents and settings\_User_Name_\Local Settings\Temp' folder (thanks to teh.f4ll3n for that),

 

ii) Delete the 'C:\program files\Common Files\InstallShield\Professional\RunTime' folder (thanks to Totally_Bug_OuT for that),

 

iii) With the Oblivion disc in the DVD drive, right click on the drive in My Computer, choose 'explore' and then double click on the 'DXREDIST' folder. Then double click on the 'DXSETUP' or file. This will start the DirectX setup program. It's important that this step is taken, even if you've got a newer version of DirectX installed. The newer version won't be overwritten but the installer will let Windows know that it's been run and that should stop the Oblivion installer from trying to run the DirectX setup and hanging again,

 

iv) With the Oblivion disc in the DVD drive, right click on the drive in My Computer, choose 'explore' and then double click on the 'setup'. There are six 'setups' on this part of the disc, and if you are a computer neophyte then the one that you want is the one that has the blue icon that has two white arrows pointing the lower right hand corner of the icon, this icon is always used for InstallShield programs so is usually the one you want to click on when doing a manual install of anything. Install Oblivion to exactly the same location on the disc as the previous install of Oblivion.

 

v) The Oblivion installer should run all the way through without hanging up. If it does manage to do this then Oblivion should also uninstall without any problems.

 

Ganske usikker på denne guiden. Utorlig mye å gjøre og har liksom ikke lyst til å rote med noen, som jeg egentlig ikke skal drive med.

 

Bare å poste svar, hvis du klarer å løse problemet. På en eller anne måte.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar

Injunction

 

Det du kan gjøre er å slette hele Bethesda Softworks mappa, så tar du en rens med CCleaner etterpå. Alltids noen feil som henger etterpå, etter du har slettet spille på denne måten.

 

Kom dessverre ikke på noen andre løsninger en denne. Funka helt fint å innstallere spille på nytt igjen.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å slette alle regedit filer forbundet med Oblivion. Derretter kjørte jeg installasjonen via .exe fil på Oblivion CD'n. Da så det endelig ut til å funke og jeg fikk uninstallert uten problemer ved bruk av oblivions egen uninstallasjonprogram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...