Gå til innhold

En ansatt hos McDonalds, hverdagen der?!


Gjakmarrja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være ærlig forstår jeg ikke folk som bare må være jævlige mot McDonalds personalet fordi de er imot McDonalds. Personlig misliker jeg McDonalds og dritten de selger men de få gangene jeg er der oppfører jeg meg da ordentlig mot de som arbeider der. De er jo mennesker, og det er ikke sikkert at de liker McDonalds heller. Det er bare en enkel jobb.

Lenke til kommentar
Jeg jobber som sagt på Rema, og det jeg er mest lei er når en vare er vrient å få slått inn og kunden sier "hehe, den er gratis". Jeg har hørt den vitsen FORBANNA MANGE GANGER!

 

Arrrrrrrrrggggh!

 

 

Den vitsen hørte jeg et par ganger da jeg jobbet på rimi nå nylig, men jeg syntes den bare var morsom :p men du har sikkert hørt den litt flere ganger enn meg;)

 

har endel ting som irriterte meg så inni granskauen!

-Kunder som handler svære handlervogner med varer, og når jeg har slått inn alle varene og de skal betale så har de selvfølgelig glemt kortet!! Selvfølgelig bor de rett borti gata og sier de er straks tilbake. Men neida, ingen kommer tilbake. Og da har jeg måtte legge alle varene i 1 000 000 bæreposer fordi kunden har stukket av for å "hente" kortet sitt+pluss at det er kø. Disse varene må selvfølgelig jeg sette på plass når vi stenger.

 

-Kunder som kommer ett suckings minutt før stengetid, da spesielt på lørdager, og skal handle for resten av måneden! Skjønner de ikke at vi skulle ha stengt for et kvarter siden?? de bare går rundt i butikken og tror vi er glade for å ha kunder og fordi vi får jobbe ekstra lenge. jada. Selvfølgelig topper det seg hvis de har glemt penger...

 

-kunder som tror vi er en bank! Hva forventer du deg når du kommer inn og skal ta ut 1000 kroner?? hadde jeg penger gav jeg selvfølgelig ut, samme om du kjøper en tyggis, MEN når kunden blir sur og begynner å kjefte på meg fordi jeg ikke har nok penger i kassa til å gi ut huslånet og skal begynne å se selv nedi min kasse, som om jeg ikke klarer det bedre enn kunden, da er det nok ass!! Er det så sinnsykt vanskelig å forstå at jeg ikke KAN gi ut penger på det tidspunktet?? man drar ikke til en matbutikk for å ta ut penger, man drar dit for å kjøpe mat. greit nok å ta ut litt, men gidd å godta når vi ikke har penger i kassa.

 

 

Til det med at det koster 50 øre for en bærepose (eller mer nøyaktig 70 øre, hos rimi ihvertfall) så gadd jeg aldri å ta betalt for pose hvis en kunde som har kjøpt endel varer spør om en til. Blir bare styr om kunden skal begynne å betale for posen og jeg hadde ikke følt meg lite gjerrig. Venner og slektninger fikk gratis poser :cool:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Morsom lesning. Kjører postbil og selv om jeg ikke må forholde meg til folk på samme måte, så møter jeg nå likevel de som klager. En del av ruta mi inkluderer et besøk på et studenthjem, hvor jeg stadig vekk møter folk som blir sure på meg fordi jeg ikke har med brevet eller pakka de skulle ha fått i dag. "Hva er poenget å kjefte på meg? Har jeg ikke brev, så har jeg ikke brev". Likevel så fortsetter de. Folk ass!

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

McDonalds er jo dritt fra ende til annen. Grenser jo til barnearbeid.

 

Blir du 18 år (og av en eller annen rar grunn velger å jobbe der fortsatt), så får du færre og færre vakter da du automatisk har blitt dyrere i drift, om du ikke sier opp så har de "tilfeldigvis" mistet kontraten din og du har sparken. Lite kjentmans problem på McDonalds i markensgate i kr.sand.

 

Til trådstarter, om dette er holdninga til kjærsten din så bør hun seriøst finne seg en ny jobb. Jeg ser for meg en megge av en annen dimmensjon bak den kassa. Har personen bak kassa dårlig holdning og dermed dårlig utstråling så blir jeg ikke jeg noe mer happy av den grunn.

 

Selv når jeg kjøper mat så vet jeg hva dere spørr etter. Så her blir det Medium QP med fanta takk (evt "spise her" i tillegg såsant det ikke er drive-in).

Lenke til kommentar

Når det gjeld reinhold og vasking så er det faktisk eit minimum som kunden bør kreve.

 

Er det fullt med kunder og lang kø, så får dei heller vente til det er nok reine bord og brett til å servere dei.

 

Forstår godt at det kan være fustrerande å måtte ta hand om kundar og yte service heile dagen lang, men om kunden har faktisk enkelte krav. Forstår veldig godt at kunden f.eks vil ha deg til å lage ein ny hamburger utan sylteagurk istaden for å ta den ferdiglagde hamburgeren som ligger klar for deretter å plukke ut sylteagurken. Kunden veit ikkje om den hamburgeren var ferdig for 2 minuttersidan eller for 2 timar sidan. Slike hamburgere som har ligget innepakka ei stund er eigentleg berre ein stor svamp med vått brød, tørrt kjøtt og mjuk salat.

Lenke til kommentar
Morsom lesning. Kjører postbil og selv om jeg ikke må forholde meg til folk på samme måte, så møter jeg nå likevel de som klager. En del av ruta mi inkluderer et besøk på et studenthjem, hvor jeg stadig vekk møter folk som blir sure på meg fordi jeg ikke har med brevet eller pakka de skulle ha fått i dag. "Hva er poenget å kjefte på meg? Har jeg ikke brev, så har jeg ikke brev". Likevel så fortsetter de. Folk ass!

 

Har også jobbet som postbud, og folk er gærne! Det virker av og til som om de tror JEG har tatt brevet deres.. Ikke har de peiling på alle tidsfristene og reglene vi har, og at et brev ikke er på terminalen lenger en maks to dager. MAKAN.

 

Nå jobber jeg på Burger King, og jeg digger jobben min. Det er kule folk, pengene er bra og det er en helt grei jobb. Noen kunder er plagsomme, andre er bra.

 

Eneste som irriterer er at enkelte folk som kommer inn sier "Mc Nuggets" eller "quarterpounder" når de bestiller, da jeg må bemerke at dette er Burger KING. Eller de som må si av McDonalds er bedre. Likevel kommer de hit?! Vel, la meg fortelle deg noe. På McDonalds får du hamburgere som du ikke aner hvor lenge har ligget der. På Burger King ligger burgerne der i maks 10 min, fordi vi har tidsmerking på burgerne. Det har ikke McDonalds! KValitet, ja!

 

Det er også irriterende når noen kunder skal bestille og så må omtrent jeg gjøre bestillinga for dem. Standard samtale:

 

X: Wopper cheese

Jeg: Meny?

X: Ja

Jeg: Drikke?

X: Ja

Jeg: HVILKEN drikke?

X: Cola

Jeg: Stor, medium?

X: HÆ?

............

 

Kan ikke folk bare si om de skal ha meny? Hvis jeg slår inn det de vil ha: Wopper og en cola.................................... og en pommes frites til.. Så må jeg slette ALT og begynne på nytt.

 

Noen har derimot lært seg dette. Kjempefint og det går såååå mye raskere. Wopper cheese meny medium med cola sitt her. Perfekt :)

Lenke til kommentar
Kan ikke folk bare si om de skal ha meny? Hvis jeg slår inn det de vil ha: Wopper og en cola.................................... og en pommes frites til.. Så må jeg slette ALT og begynne på nytt.

 

Dette var nytt for meg, så systemet er lagt opp slik at du må velge meny fyrst og at du ikkje kan "gjere om" bestillinga til meny etterpå?

Lenke til kommentar

Bare en ting å si til dere som har valgt dere serviceyrker og klager på kundene deres.

Første bud i kunderservice er at kunden har alltid rett, så lager kunden krøll bør man heller se i bedriften hvordan man kan unngå dette med bedre informasjon osv.

 

Altså, slutt å klag og gjør en skikkelig jobb, så skal man se det blir mindre klager og vanskelige kunder.

MC Donalds er jo mestre i å ansette tenåringer som ikke har tenkt en tanke på hva service egentlig innebærer.

Lenke til kommentar
Bare en ting å si til dere som har valgt dere serviceyrker og klager på kundene deres.

Første bud i kunderservice er at kunden har alltid rett, så lager kunden krøll bør man heller se i bedriften hvordan man kan unngå dette med bedre informasjon osv.

 

Altså, slutt å klag og gjør en skikkelig jobb, så skal man se det blir mindre klager og vanskelige kunder.

MC Donalds er jo mestre i å ansette tenåringer som ikke har tenkt en tanke på hva service egentlig innebærer.

Har du noen erfaring i et serviceyrke til å backe opp det du sier?

 

Jeg jobber på esso kolstad, eller kolstads lokale burgersjappe om du vil. 95% av kundene mine er helt kurante folk. 1% er geniale folk som ikke har det travelt og som er så hyggelige at jeg lurer på om de er grunnen til at jeg jobber der.

 

Så har du de resterende 4%.. Oh boy.. where to start.

 

Vi snakker førsterangs retards som er hellig overbeviste om at de er langt over deg på den sosiale rangstigen fordi de står på rett side av kassen. De har ingen intensjon om å være høflige. Nei, kunden har ikke alltid rett. Faktisk kun i 10% av tilfellene. Jeg vet hva jeg gjør bak kassa, det gjør ikke du. Ja, du fylte for 400. Jeg kan se deg på skjermen, klokka er 0415 og du er den eneste personen på stasjonen bortsett fra meg. Glemt kortet? Fyll ut dette gjeldsbeviset, og ja, det vil koste deg et 50-kroners ekspedisjonsgebyr om du kommer tilbake i morgen.

 

Innvandrerene på Kolstad liker å ta ut lønna i cash, så minibanken er alltid tom. Derfor: NEI! Du kan ikke ta ut 3-fuckings-tusen her! Og ja, jeg vet NØYAKTIG hvor mye cash jeg har i kassa, takk skal du ha. Ingen grunn til å bli sint, vi er ikke en forbanna minibank! Nei, det hjelper ikke på uttaket om du kjøper en tyggis ved siden av!

 

Vi har en kortleser der du skal trekke med stripen til høyre(!) Rett under automaten er det en lapp med følgende ord i all caps: "STRIPEN TIL HØYRE!" Man blir sjokkert over hvor få i norge som kan lese, og noen klarer faktisk å trekke feil vei både 5 og seks ganger hvis jeg ikke tipser dem. Alt mens de banner i vei om den forbanna kortautomaten her på esso, at kortet virket i morges, og at gikta har blitt verre (vi står rett ved et eldrehjem, gud forby).

 

NEI, du har ikke penger igjen på kortet. Jeg kan se det! Nei, jeg vil ikke prøve for femte gang, og jeg tar ikke kona di i pant mens du flyr hjem og henter det andre kortet dit. Gjeldsbevis til deg også. 50 spenn ekstra, og du har ingen grunn til å sutre, mr. mann-uten-oversikt.

Lenke til kommentar
Har du noen erfaring i et serviceyrke til å backe opp det du sier?

 

Har vel totalt 10 år fast ansettelse i serviceyrket ja, og jeg vet det er mange ting jeg også har rivd meg i håret av.

men skal man bli en bedre servicebedrift må man ikke skylde på kunden, uansett hvor fristende det er.

Se heller et blikk på en selv og se hva en selv kan gjøre for at man slipper.

 

At selv den dummeste kan forstå er ofte god service bare det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...