Gå til innhold

En ansatt hos McDonalds, hverdagen der?!


Gjakmarrja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, jeg skal iallefall ikke klage når hun sier hun er sliten. :D

 

Jeg sitter bare i kassen på deltid, så:

-"Pose?"

8309953[/snapback]

 

Neida, jeg trenger aldri pose. Jeg bærer alltid innholdet i den fulle handlevogna med meg i lommene mine! Ikke noe problem! (Det er noe som alltid irriterer meg. Det er bare gamle kjerringer som tar med seg poser hjemmefra).

8316576[/snapback]

Jeg jobber selv i kassen på Meny, og det er utrolig vanskelig å vite om folk skal ha eller ikke. Ja det finnes folk som prøver å stappe en hel handlevogn full av varer ned i den lille sekken sin. Når de da finner ut at det ikke var plass alikevel spør de om å få pose. Når de da må betale en femtiøring for posen blir de sur på meg, selv om det var dem selv som opprinnelig sa de ikke ville ha pose.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg blander meg inn i noe tull nå men...

Min 12 år gamle bror har cøliaki og er veldig glad i mat fra McDonald's. Jeg og bror min er i grunn fornøyd med servicen vi har fått der, litt lang ventetid og litt usikkert om vi får det vi har bestilt men men...

 

Sist gang vi var der (i fjor sommer) endte vår lunsj med at han kastet opp i flere timer, og han kunne ikke spise fast mat på 2 dager.

Så det jeg lurer på er hvordan dere behandler glutenfri mat. Bruker dere rent verktøy? Er arbeidsområdet rent (fra hvetemel)? Har dere fått noen form for briefing om hva cøliaki er og hvordan dere skal behandle glutenfri mat?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ikke ment som angrep på McD's ansatte e.l., bare lurer
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Haha, jeg skal iallefall ikke klage når hun sier hun er sliten. :D

 

Jeg sitter bare i kassen på deltid, så:

-"Pose?"

8309953[/snapback]

 

Neida, jeg trenger aldri pose. Jeg bærer alltid innholdet i den fulle handlevogna med meg i lommene mine! Ikke noe problem! (Det er noe som alltid irriterer meg. Det er bare gamle kjerringer som tar med seg poser hjemmefra).

8316576[/snapback]

Jeg jobber selv i kassen på Meny, og det er utrolig vanskelig å vite om folk skal ha eller ikke. Ja det finnes folk som prøver å stappe en hel handlevogn full av varer ned i den lille sekken sin. Når de da finner ut at det ikke var plass alikevel spør de om å få pose. Når de da må betale en femtiøring for posen blir de sur på meg, selv om det var dem selv som opprinnelig sa de ikke ville ha pose.

 

Snorre :)

8321374[/snapback]

 

Hva i det grønnstekte er det som er så vanskelig med å koble det man observerer med den funksjonen man har? Om det kommer en kunde med en full vogn, og ikke annet enn en ryggsekk som rommer en uttørket mus på ryggen. Så er det vel for det hinsidige naturlig å først tilby en pose til den nødstedte ...? :hmm:

Lenke til kommentar

Men han sa jo nettopp at han hadde tilbudt kunden en pose, men at kunden utrykkelig sa nei. Og så etterpå spør mennesket om de kan få en pose likevel. Personlig mistenker jeg enkelte smågjerrige individer i å spekulere i å slippe å betale for posen på den måten. Sier du ja når betjeningen spør havner det på kvitteringen, og huff, der var det 50 øre tapt...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Edit: Hvor sa han det?

Edit2: Nå så jeg den. :blush:

Faen ta dustemikler som skal spare en hel femtiøring!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Men han sa jo nettopp at han hadde tilbudt kunden en pose, men at kunden utrykkelig sa nei. Og så etterpå spør mennesket om de kan få en pose likevel. Personlig mistenker jeg enkelte smågjerrige individer i å spekulere i å slippe å betale for posen på den måten. Sier du ja når betjeningen spør havner det på kvitteringen, og huff, der var det 50 øre tapt...

 

Geir :)

8321892[/snapback]

 

Før så husker jeg at poser var en gratis service i de fleste butikker. Poser er fortsatt er service i de fleste butikker utenom store matkjeder. Jeg personlig liker ikke å betale for poser da jeg mener dette bør være en del av servicen. særlig irriterende er det når du handler varer for hundrevis av kroner så får du ikke engang posene til å bære varene hjem. Tror ikke noen kunder bryr seg veldig om disse 50ørene men tror de fleste bryr seg om at dette faktisk bør være en service. Har faktisk sett kunder i matvarebutikker som lager bråk av å måtte betale disse posene. så jeg ser det har innvirkning på mange. så til og med en som bare gikk fra alle varene etter at det ble klart at han måtte betale for posene han trengte=) Fordi han mente det var skandale at han blir bedt om å betale for noen poser etter å ha handla varer for tusenlappen.

 

Men den fungerer dårlig dersom butikkene betaler kostnaden for oss. Det må svi på vår egen lommebok.

 

tror du virkelig 50øre avgift har noe å si? jeg har ikke møtt på noen som bruker mindre poser av den grunn. Og jeg tviler også på om statens motiver er rene, da man ser miljøpolitikken de har på mer alvorlige saker. slik jeg ser det er det bare enda en avgift for å suge mer penger i statskassa. Butikkene sitter på mange utgifter

for drift. og jeg mener fortsatt at poser bør være en del av servicen.

 

og når nærbutikken her klarer å holde poser som en service så klarer også store kapitalistiske kjeder som meny det. Jeg føler at det å handle i butikk er mer en prosess nå enn det var før. alt har en bitter smak av kapitalisme og man klarer ikke å kose seg når man handler lengre. Jeg savner slik det var før.(dette handler selvsagt ikke bare om posene til 50øre) , jeg synes generelt sett Norge er blitt et mye mer kynisk og kaldt land. Her i Tyrkia(hvor jeg befinner meg nå) streifer det ingen at man skal ta seg betalt for posene kundene trenger for å bære varene de nettopp kjøpte med seg hjem.

 

Da måtte butikkene legge på prisene på andre varer for å sitte igjen med samme fortjeneste.

 

Penger, penger og atter penger. alt handler om penger idag. så kan vi i det minste få en ting som skaper en litt varmere og greiere handletur.

 

Kasse : Det blir 867 kroner og 50øre. skal det være en pose?

Kunde : 3 poser trenger jeg.

Kasse : det blir da 869 kroner.

 

eller

 

Kasse : Det blir 867 kroner og 50øre. Ta posene de trenger der.

Kunde : Takk for det

kasse : ha en fin dag

Kunde : i like måte.

 

eller enda verre

 

Kasse : Det blir 867 kroner og 50øre. skal det være en pose?

Kunde : 2 poser trenger jeg.

Kasse : Det blir da 168,50

Kunde : uff da, trenger vist en pose til.

Kasse : det blir 50øre

Kunde : (tar opp visakortet for å betale den ekstra "varen" til 50øre.) eller om det er en sinnatag utvikler seg til en arg samtale om moralen her.

 

Dette er relativt. Da jeg sjeldent har en grei avslutning på handleturene når kassa spør om hvor mange poser jeg trenger og plusser på 1,50. Men om jeg går til en nærbutikk så ender det ofte slik som eksemplel 2.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Men før var posene (så godt som) gratis for butikkene. Den lille produksjonskostanden kunne lett veies opp av reklameeffekten. Og man så ikke plast som noe stort miljøproblem.

 

Idag er bæreposer belagt med en bransjeorganisert miljøavgift som skal dekke gjenvinningskostnader. En statlig avgift ble foreslått i sin for noen år siden, men ble nedstemt i stortinget. Skjønt det fantes en på 70-tallet.

 

Tanken bak dette er at vi skal bruke mindre plast og dermed redusere råstoffbruken, energiforbruket og avfallsmangden. Det er en god tanke, om enn litt utopisk. Men den fungerer dårlig dersom butikkene betaler kostnaden for oss. Det må svi på vår egen lommebok.

 

Ellers er det jo ikke sånn at om butikkene ikke tok betalt for posene så ble de gratis. Da måtte butikkene legge på prisene på andre varer for å sitte igjen med samme fortjeneste. Eneste forskjellen ville vært at de som ikke trenger poser ville subsidiert de som trenger. Jeg synes det er helt greit at vi betaler for varene vi kjøper, og at posene regnes som en vare har jeg ikke noe problem med.

 

Off topic, sorry.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Bankens segler og mynter er tvunget betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

 

Mao. så kan jeg bruke en 1000-lapp hvis jeg skal kjøpe milkshake.

8326731[/snapback]

 

Ikke om butikken ikke har veksel. =)

Lenke til kommentar
Mulig jeg blander meg inn i noe tull nå men...

Min 12 år gamle bror har cøliaki og er veldig glad i mat fra McDonald's. Jeg og bror min er i grunn fornøyd med servicen vi har fått der, litt lang ventetid og litt usikkert om vi får det vi har bestilt men men...

 

Sist gang vi var der (i fjor sommer) endte vår lunsj med at han kastet opp i flere timer, og han kunne ikke spise fast mat på 2 dager.

Så det jeg lurer på er hvordan dere behandler glutenfri mat. Bruker dere rent verktøy? Er arbeidsområdet rent (fra hvetemel)? Har dere fått noen form for briefing om hva cøliaki er og hvordan dere skal behandle glutenfri mat?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ikke ment som angrep på McD's ansatte e.l., bare lurer

8321464[/snapback]

 

Rutinene våre for glutenfri mat er så langt jeg kan forstå gode. Brødet er plastpakket før vi steker det på grillen. Det legges altså ikke i toasteren hvor alt annet brød varmes, naturlig nok. Vi tar ikke i brødet/salaten/løken/you name it uten engangshansker på, og hamburgeren lages på et brettunderlag som aldri har vært i nærheten av gluten. Der jeg jobber er det med glutenfri mat en av få ting vi gjør etter boka.

 

Trådstarter nevner mange irriterende kundegrupper, men noen mangler;

 

- Pinglene som ikke liker sylteagurk. Hvis dere på død og liv ikke klarer å spise den agurken, så plukk den ut selv. Herregud, hvor vanskelig er det? Og nei, dere merker ikke at den har vært på burgern. Når jeg får bestilling på ditt og datt uten agurk, pleier jeg som regel å ta noe som ligger klart, og plukke ut agurken. Har aldri hørt noen klage på det. Faktisk suger alle dere som ikke spiser alt på burgern balle, det smaker mcdonalds uansett.

 

- De selvsentrerte idiotene som ikke klarer å kaste søpla si selv. Enda værre er de som syns det er dritfett å kline ketchup og salt utover bordene. Grow up.

 

- Alle de "sunne" kundene som kjøper stor meny med cola light. Seriøst, det renner praktisk talt fett av både burgern og chipsen. Du blir ikke sunn selv om du drikker ekkel cola. (Diabetikere er forsåvidt unnskyldt)

 

- Folk som går helvetes langt unna kassa, og blir sinte fordi jeg ikke har sagt ifra om at maten er klar. Tro meg, jeg har prøvd å få kontakt. Om jeg ikke så på deg mens jeg ropte er det fordi du er en av titusen kunder for meg, og jeg husker ikke hvordan alle ser ut, eller hvem som skal ha hva til enhver tid.

 

- De som kommer og skal ha mat klokka 12 på søndag og ikke forstår at jeg også var ute til klokka 5, og full som en dupp natta før. (Mcdonaldsmat fungerer ganske greit som medisin mot fyllesyke forresten)

 

- Grådige folk som sier de skal ta med hjem, for så å sette seg et eller annet sted i restauranten allikevel. Om de kronene er så jævlig viktige, så kan du gjerne få "ta med-pris" av meg. Så lenge jeg slipper å kaste bort masse tid på å pakke inn mat du skal bære 10 meter.

 

På den andre siden elsker jeg kunder som sier, "hva har du klart?", for så å kjøpe noe som ligger der. Dere redder dagen!

 

Håper ikke det høres ut som om jeg er noen mcdonaldspatriot selv om jeg jobber der. Jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte mat på mcdonalds, og jeg har som regel med meg matpakke når jeg jobber. Rett og slett fordi jeg syns maten smaker merkelig lite, og er kjedelig å spise. Forøvrig er mye av det dere sier om mcdonalds sant, det ser ikke ut i restauranten, maten er ofte kald og det hender at hamburgeren er skjev. Sånn blir det når det eneste folk gidder å klage på er hvor lang tid ting tar. 98% av kundene våre er fornøyde bare de får et eller annet å putte i kjeften.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Håper ikke det høres ut som om jeg er noen mcdonaldspatriot selv om jeg jobber der. Jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte mat på mcdonalds, og jeg har som regel med meg matpakke når jeg jobber. Rett og slett fordi jeg syns maten smaker merkelig lite, og er kjedelig å spise. Forøvrig er mye av det dere sier om mcdonalds sant, det ser ikke ut i restauranten, maten er ofte kald og det hender at hamburgeren er skjev. Sånn blir det når det eneste folk gidder å klage på er hvor lang tid ting tar. 98% av kundene våre er fornøyde bare de får et eller annet å putte i kjeften.

8328033[/snapback]

 

Hadde jeg vært sjefen din så hadde du fått sparken tvert. :thumbup:

 

Kundene er sjefen din, og du har tydeligvis ingen respekt for dem.

 

Finn deg en annen jobb!

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært sjefen din så hadde du fått sparken tvert. :thumbup:

 

Kundene er sjefen din, og du har tydeligvis ingen respekt for dem.

 

Finn deg en annen jobb!

8328347[/snapback]

 

Hvis sjefen min visste hvilken holdning jeg har til konseptet mcdonalds, og til hvordan restauranten drives, hadde jeg selvfølgelig fått sparken. For meg er mcdonalds en måte å tjene penger på, hverken mer eller mindre. Å finne meg en ny jobb er uaktuelt nå av mange grunner jeg ikke trenger å gå inn på her.

 

Innlegget over ble skrevet etter 7 timer på jobb med masse stress og mas, og er naturlig nok noe preget av det. Fordi det her ble en tanke mer personlig enn jeg hadde håpet, føler jeg at det er på sin plass å fortelle at jeg kan alle rutiner, og at jeg gjør jobben min tilfredsstilende, selv om det kanskje ikke hørtes sånn ut i innlegget over. I tillegg behandler jeg kunden med respekt i den forstand at jeg alltid er hyggelig, og gjør mitt beste for å levere ut riktig mat fort. Så lenge uniformen er på legger jeg selvfølgelig fra meg negative holdninger til arbeidsplassen min. Og ja, jeg føler et personlig ansvar for at kundene mine smiler når de går ut av restauranten. Jeg syns rett og slett det er trist de gangene kunden er misfornøyd med meg, noe som selvfølgelig skjer, men heldigvis ikke så ofte.

 

Jeg har forresten ingen problemer med å snakke varmt om deler av mcdonalds, for eksempel hygiene og vaskerutiner (bak disken og på kjøkkenet riktignok), men jeg føler ikke at det passer helt inn i konteksten.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Mulig jeg blander meg inn i noe tull nå men...

Min 12 år gamle bror har cøliaki og er veldig glad i mat fra McDonald's. Jeg og bror min er i grunn fornøyd med servicen vi har fått der, litt lang ventetid og litt usikkert om vi får det vi har bestilt men men...

 

Sist gang vi var der (i fjor sommer) endte vår lunsj med at han kastet opp i flere timer, og han kunne ikke spise fast mat på 2 dager.

Så det jeg lurer på er hvordan dere behandler glutenfri mat. Bruker dere rent verktøy? Er arbeidsområdet rent (fra hvetemel)? Har dere fått noen form for briefing om hva cøliaki er og hvordan dere skal behandle glutenfri mat?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ikke ment som angrep på McD's ansatte e.l., bare lurer

8321464[/snapback]

 

På McDonalds så blir all mat som skal være glutenfri lagd med først og fremst et annet brød. Deretter blir brødet "stekt" på grillen og ikke i de vanlige brødmaskinene. Dette er for å forhindre at noen smuler med vanlig brød kommer bort i det glutenfribrødet. Dette brødet blir alltid lagt på et brett med et nytt papir på ( det blir det alltid ). Glutenfrimat blir i tillegg alltid laget aleine, og med hansker på. Dessuten blir det pakket i et spesielt papir som står at det er glutenfritt på, slik at de bak kassen ikke skal ta feil. Der jeg jobber er vi veldig streng på dette, siden folk som har allergi mot dette kan bli alvorlig syk. Men alle steder kan mennesker gjøre feil. Derfor vil jeg anbefale deg sterkt neste gang å sjekke 1. er hamburgeren i et annet papir enn vanlig. og 2. er brødet annerledes stekt enn normalt. Glutenfritt brød ser ofte veldig annerledes ut enn normalt brød. Ganske flatt og mørkt. Gjerne også dobbelsjekk med fyren bak kassen, vist du syntes han virker litt stresset. ;)

Lenke til kommentar

En annen ting:

Når jeg går på mac-ern er det sånn: "En Big Mac-meny, spise her, cola." Det er ingen heksekunst å vente med å gå inn i køen før man har funnet ut hva man vil ha, og selv det trenger man ikke være noen rakettforsker for å få til.

Da er det beint fram deilig når det bleikfeite, rødsprengte, kvisearrete hespetreet i slutten av tredveåra kommer trekkende med sine tre mirakler av noen misfornøyde spesped-mehe og synes det er så jævla viktig å komme seg foran min tisekundersbestilling slik at de kan stå i tre minutter og hyle og bære seg over at verden ikke er enklere lagt opp og maten ikke bare kommer ut i pelletsform foran dem, for til slutt å finne ut at når de endelig skal betale, hvor er kortet? Jo, det er det rørleggerpappa som har, og han er ute og PARKERER BILEN (Chrysler Voyager)!

Dere får vel ikke ha hagle bak disken i Norge?

Lenke til kommentar

der hvor jeg jobbet før solgte vi hamburgere og pølse.

 

Hver jævla dag kom det kunder som "skulle ha hotdog"

Og jeg skrek inni meg: det er ingenting som hetet hotdog lengre!

Herregud, vi har 8 sorter pølser, og du skal ha en hotdog??

Så måtte jeg selvfølgelig spørre: Hvilken pølse skal du ha (noen ganger med helt monoton stemme, bare på pur faen)

-åja, jeg tar gjerne den baconpølsen

(kunne du ikke bare sagt baconpølse da?)

 

og så var det hamburgerne:

-Jeg skal ha hamburger

-Hvilken størrelse skal du ha sier jeg pent mens jeg står under et diger skilt med alle størrelsene.

-Hvilke størrelser har dere da?

-Jeg: Peke peke på skiltet

 

Og før jeg har fått lagt burgeren på platen så ramser de opp hva de skal ha på. Jeg er alene på jobb, det ligger 10 hamburgere på platen, og du tror virkelig at jeg klarer å huske hva DU skal ha på burgeren? Nei, vent til burgeren er ferdig, så spør jeg

 

Ah, godt å få ut litt frustrasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...