Gå til innhold

Sphere- Noen som har prøvd det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Var på www.1001spill.no så kom jeg over spillet Sphere. Det er et pek og klikk spill der du skal finne ting for å komme deg ut. Jeg følger jeg har kommet ganske langt med å finne tingene, men ikke å gjøre noe.

Her har dere hva jeg har funnet :

Kattebilde

Papir som er rullet sammen

En brun tann(?)

2 grønne kuler

2 hvite kuler

1 grå kule

1 glass

1 kube

1 bla stav

1 blyant

Her har dere linken til spillet :

http://www.jigsaw.x0.com/sphere_e/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er god underholdning. :) Digger slike spill, men ender (nesten) alltid med å gi opp før jeg er ferdig. Utolmodig.

Skrevet

Har spilt det og rundet det.. :) Ganske underholdende, men jeg ble litt irritert innimellom. Hehe.

8305966[/snapback]

underholdende?! :dontgetit:

JEg har funnet alt fra førsteposten. Men ikke blyanten da. Den boksen med kodel¨s, og CD-spilleren med de kattene--?? hva gjør man? Kan man bruke tingene man har funnet på det som er i rommet?

Skrevet
Har spilt det og rundet det.. :) Ganske underholdende, men jeg ble litt irritert innimellom. Hehe.

8305966[/snapback]

underholdende?! :dontgetit:

JEg har funnet alt fra førsteposten. Men ikke blyanten da. Den boksen med kodel¨s, og CD-spilleren med de kattene--?? hva gjør man? Kan man bruke tingene man har funnet på det som er i rommet?

8312238[/snapback]

Ja.. Underholdende i den grad at det dreper tid uten at man kjeder seg. Shoot me! :ph34r:

Si ifra hvis du vil ha hint om forskjellig. Du trenger blyanten. Vær sikker på at du ser alle plasser det går an.

Skrevet

Finner ikke blyanten. Men åpna det krøllete papiret, og fant koden for den boksen. Men den fungerer ikke.

Og jeg tenkte at kanskje det bildet med kattene kunne symbolisere rekkefølgen på merkene på den "CD-spilleren".

noen som kan gi med noen hint?

Skrevet
Finner ikke blyanten. Men åpna det krøllete papiret, og fant koden for den boksen. Men den fungerer ikke.

Og jeg tenkte at kanskje det bildet med kattene kunne symbolisere rekkefølgen på merkene på den "CD-spilleren".

noen som kan gi med noen hint?

8312902[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Blyanten ligger under sofaen. Bruk den i den ene av bøkene. Koden må "snues". Du ser hvor den er revet ut i en av bøkene, og du må da passe biten inn der slik at den ikke er opp ned lenger, eller hva den nå er. Bildet med kattene (og fargen) skal brukes sammen med det du finner i boken, pluss to andre ting du finner noen andre plasser.

ok? :) Har også link til en walkthrough hvis noen ønsker det. Det er bare det at da er det lett å bli helt avhengig av den, istedenfor å prøve selv. :no:

Skrevet (endret)

Takk for hjelpen :)

Jeg har rundet spillet nå. Jeg hater det spillet

Endret av Gjest
Skrevet (endret)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Du må fukte toalettpapiret som du har funnet på doen, og vaske på krukken i det andre rommet. Da kommer det frem fire tall, og det er disse du skal taste inn på den boksen. :)

PS: og hvis du finner koden, men ikke skjønner ett av tallene (kan se ut som en kantete U skrevet opp ned, så er det et syvtall. ;)

Edit: [ skjul] het det visst :blush:

Bra! :thumbup:

Endret av Kibs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...