Gå til innhold

Uæ! butikkene stenger og jeg trenger ny mobil!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg mistet min kjære gamle S.E. K700 i gulvet :cry: Må nesten kjøpe meg ny imorgen siden det meste er stengt i påsken.

 

Jeg var rimelig fornøyd med min forrige mobil, men nå vil jeg oppgradere litt!

 

Primært blir mobilen brukt til ringing og sms.

Greit å kunne ta bilder med mobilen hvis noe spesielt dukker opp, men har digitalt kamera når jeg vil ta gode bilder.

Greit at den kan spille musikk (512 MB) men jeg tenkte å kjøpe i tillegg en creative zen på 4GB for lange turer og bedre kvalitet.

Ellers liker jeg å bruke dødtid på "gode" mobilspill og laste ned stilige temaer for mobilen, så den bør støtte denslags.

At den er stilren og brukervennlig, samt stabil og god kvalitet, er viktigere enn allslags duppeditter :)

 

Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, greit nok med enkel, men sier ikke nei takk til en litt mer avansert

-GPRS: ?

-EDGE: ?

-Email klient: nei

 

Jeg har lest om EDGE og GPRS, men klarer ikke å se om det er nyttig for meg. Jeg bruker ikke internett på mobilen men kommer sikkert til å sende bildefiler, kanskje lydfiler også? Men det er ikke så viktig. Har klart meg fint tidligere :)

 

Form:

-vanlig eller klamskjell (helst vanlig) - lignende Sony E. og Nokias sine enkle telefoner med rent design, ikke sånn med skjulte taster og du må gli skjermen opp for å få de frem). Men pent enkelt design, grå/hvit eller svart.

-Vekt: ikke viktig, men vil ikke ha en murkloss. Størrelsen til Sony E. K700 var grei

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei

 

Skjerm:

-Farge med klart, pent og godt bilde, god kvalitet

-Størrelse på skjerm Ikke viktig, likte godt str på Sony E. K700

-Touchscreen: nei

 

Pris:

Jeg har mellom 1800 og 3000 kroner til rådighet. (kan strekke meg over 3000 om kjøpet er virkelig verd det)

Med abonnementsbinding: nei

Har Ucan2 fra før av, skal ikke kjøpe mobil gjennom det selskapet.

 

Diverse:

-Merke: Liker Sony Ericsson best, deretter Nokia så samsung

-Kamera: Ja helst over 2 Mpx

-Videokamera: Ja, kvalitet er ikke så viktig

-Symbian: ikke viktig ? forstod ikke helt hva det var :blush:

-Infrarød port: Trenger ikke å være det, men fint hvis

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Aner ikke, rundt 20mb og oppover?

-Minnekort: Ja helst rundt 512Mb

-MP3: Ja

-Radio:Nei

-UMTS: Ikke viktig, tror jeg?

-Triband: Ikke viktig, tror jeg? Hehe

-wLAN: nei

- Mulighet for GPS: nei

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: nei

-Batterilevetid: Viktig (kjerringer maser mye :blush: )

 

Har sett på en del modeller og disse ser interessante ut:

 

 

Sony Ericsson K610

Sony Ericsson K800i

Samsung x830 (bare fordi jeg likte designet)

Sony Ericsson W810i/W850i

(likte ikke W800i pga av utseende)

Nokia N73

 

Er vel kanskje de modellene som det har vært mest oppstyr rundt, så jeg bare lurer på om jeg ser i riktig klasse og hvilken av de jeg burde velge?

Har noen andre anbefalinger utifra spesifikasjonene mine?

Finnes det rimeligere og bedre alternativer siden jeg ikke er så interessert i alt det nyeste av high tech?

 

 

 

Tusen tusen takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

k610 er tynnere, og har dårligere kamera og mangler autofokus.

anbefaler w810. og hvis du vil ha en oppdatert musikkspiller, noe du antageligvis ikke alltid trenger siden du har creative zen, så kan du gå for w610.

edit:

så denne tråden igår, og postet uten å lese en gang til idag.

k610 er jo billigere, men tenkte siden du vurderte k800 til den prisen for det gode kameraet, så kunne jeg jo nevne en mellomting. kanskje ikke stabil for den er ny, og er litt dyr. så denne tråden igår, og postet uten å lese en gang til idag.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Allright!

 

Skal til butikken om en time ca. og har skrevet ned modellene:

 

SE K610

SE K800i

SE W810i

Nokia 6300

SE K 750i (hvis jeg virkelig føler meg gniten :hmm: )

Samsung x830

Nokia N73

 

Kanskje det blir kjærlighet ved første blikk idag?? :love:

Har ikke så bra utvalg hos spaceworld så blir kanskje litt begrensinger der, men tror jeg kommer til å klare å bestemme meg når jeg har fått mye tips på forhånd og i tillegg fått trykket litt på en utstillingsmodell :yes:

Lenke til kommentar

Litt sent ute med en anbefaling men.. Har hatt Nokia N70, samsung x830 og nå nokia 6300 de siste 6 månedene. Etterspm hva du skriver tror jeg 6300 er telefonen for deg. Er stilren med de funksjonene du trenger og ikke masse unødvendigheter. X830 er kul den første uken, men jeg opplevde at jeg ble lei av den ganske fort.. n70 eller n73 som du har tenkt på har jo symbian, noe jeg liker veldig godt, men hvis du ikke har prøvd det så oppleves det som ganske tregt og mange blir missfornøyde fordi de ikke vet hva de går til. symbian fungerer jo som en datamaskin.

 

Har ingen erfaring med SE, men har inntrykk av at de har mange gode telefoner. Så hvis du ikke fikk kjøpt telefon i dag av en eller annen grunn vil jeg anbefalle deg nokia 6300, eventuelt n73 hvis du skal bruke mye penger :p

Lenke til kommentar

Alle sammen er gode mobiler, n73 er litt mer avansert pga symbian, men åpner for mer avanserte programmer:)

 

Men, og det er ett stort men, ville ikke anbefale deg å handle spaceworld, gå heller på telekiosken eller telebutikken, der får du mye bedre service, og du handler med noen som virkelig kan mobiltelefoner.

 

Jeg har dårlige erfaringer både med spaceworld, elkjøp og expert når det har kommet til kjøp av mobiler, jeg fikk virklelig ikke det jeg trengte og selgerene hadde lite kunnskap om pruktene, virket som om de gikk hen til produktet de best tilbud på.

Tvert motsatt var det på telekiosken og telebutikken, hyggelige kunskapsrike selgere, setter jeg pris på, og jeg fikk riktig abbo og telefon..

Lenke til kommentar

Jeg ble forelsket idag :love:

 

Jeg ville kjøpe på spaceworld fordi jeg hadde et gavekort der som dekket en del av prisen. Men ellers ville jeg sikkert gått til telebutikken. Synes jeg fikk bra service der idag iallefall så jeg er fornøyd :) Er jo samme garanti overalt skulle jeg tro?

 

Men jeg endte opp med en mobil jeg ikke hadde tenkt på. De hadde hverken Nokia 6300 eller SE K610i :( Og SE W810i falt ikke helt i smak, synes den ble mindre stilren og mer "ungdommelig" etter hvert som jeg så på den. Og jeg måtte kjøpe idag så jeg tok en "shit au".

 

Mobilen som tok meg med storm var SE K550i. Veldig flott utseendemessig. Har ikke testet den enda, men jeg tror det skulle være en mobil som passet meg... Håper jeg da :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...