Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger nye (billige) høytalere+Et lite strøm-spm.


Anbefalte innlegg

Skrev en nokså lang post som var mer beskrivende, men av en eller annen grunn valgte pc'en å spise den. Har 2 små problemer/spørsmål. Har nettopp kjøpt en mazda 626 (1988) og skulle gjerne satt inn noen nye høytalere bak som er "billig og bra". For øyeblikket er det et par høytalere der som tidligere ser ut til å ha hørt til et mini-anlegg eller noe, uansett virker det som de har tatt imot en god del juling og selv på medium/medium-høyt volum hører man at lyden blir forferdelig og at det skurrer. Har veldig lite peiling på bilstereo så om noen kan peke meg i retning av et par greie høytalere ville det være fantastisk.

 

Sony XS-F1035 Så på disse, og det vil være maks av hva jeg kan betale for høytalere nå, helst noe billigere.

 

Et annet problem er at jeg har lagt merke til at lysstyrken på cd-spillerens display fader inn og ut hver med styrken på musikken, og da dette er en temmelig billig spiller tviler jeg på at det er en effekt men heller et problem med strømmen. Har som sagt like kunnskap på dette området, men ville det hjelpe å sette inn en forsterker om det skulle være et problem her? Og hvor mye må man i tilfellet ut med for en grei forsterker?

 

Skulle gjerne brukt mer penger og fått skikkelig lyd, men for øyeblikket må jeg nok holde meg til å få brukbar lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, så trenger du en ny pluss og minus kabel til spilleren din, for den får lite strøm...

De høyttalerene du linker til, er 10cm i diameter, så det sier seg selv at de ikke gir så mye lyd (da må du opp mange hakk i kvalitet i tilfelle)

 

Men hvorfor høyttalere bak?? sitter du ikke foran å kjører??

Dynabel har billige frontsett, og har du plass til 6" (16cm) så gir de mest lyd... http://www.mamut.com/dynabel/subdet371.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...