Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treig boot når minnepinn er tilbkoblet


Anbefalte innlegg

Hmm.

 

Har en WinXP maskin på kontoret som ikke spiller ball:

 

Når jeg starter maskinen og det er en USB-minnepinn tilkoblet, bruker den gjerne 10-30 min før den kommer til Windows. Er det ikke USB-minnepinn tilkoblet starter den helt fint.

 

Maskinen har Epox 9NPA+ hovedkort, og jeg har vært i BIOS for å slå av boot from USB. Har valgt å kun boote fra HD, og satt hoved HD som første bootedisk.

 

Noen som har noen ideer? På forrhånd takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm.

 

Har en WinXP maskin på kontoret som ikke spiller ball:

 

Når jeg starter maskinen og det er en USB-minnepinn tilkoblet, bruker den gjerne 10-30 min før den kommer til Windows. Er det ikke USB-minnepinn tilkoblet starter den helt fint.

 

Maskinen har Epox 9NPA+ hovedkort, og jeg har vært i BIOS for å slå av boot from USB. Har valgt å kun boote fra HD, og satt hoved HD som første bootedisk.

 

Noen som har noen ideer? På forrhånd takk for hjelp :)

8298904[/snapback]

 

Bare ikke ha minnepenn koblet i når du starter opp, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Hmm.

 

Har en WinXP maskin på kontoret som ikke spiller ball:

 

Når jeg starter maskinen og det er en USB-minnepinn tilkoblet, bruker den gjerne 10-30 min før den kommer til Windows. Er det ikke USB-minnepinn tilkoblet starter den helt fint.

 

Maskinen har Epox 9NPA+ hovedkort, og jeg har vært i BIOS for å slå av boot from USB. Har valgt å kun boote fra HD, og satt hoved HD som første bootedisk.

 

Noen som har noen ideer? På forrhånd takk for hjelp :)

8298904[/snapback]

 

Det er noen hovedkort som sliter med dette, blant annet mitt eget. Har jeg en minnepenn stående i, buker maskinen en evighet på å komme seg ut av POST. Det som er enda mer interessant er at jeg ikke har mulighet til å boote fra USB en gang, så rimelig merkelige greier :/

Lenke til kommentar

Har samme problemet med mitt hk, står den eksterne usb hardisken i og på, vil ikke systemet ut av post (eller dvs det får ikke tid til å komme seg ut før jeg blir forbannet over tiden det tar og restarter :p). Dette skjer uansett om boot from usb, og boot from other devices etc er disablet. Heldigvis er det bare å skru av den eksterne hdd'en og så fungerer alt som normalt igjen, så jeg trenger ikke koble usb ledningen vekk fysisk.

 

Men minnepinnen kan stå i under boot, det gjør ikke noe, er bare på den eksterne hdd'en jeg får dette problemet :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet, til jeg satte Boot order til:

1. Diskett

2. DVD Master

3. DVD Slave

4. HDD

5. USB Memory

8301972[/snapback]

 

Høres typisk ut - har man er mystisk problem er ofte løsningen noe som i teorien ikke burde ha noe å si. Min maskin er satt til å boote med HD først, men det vil ikke forundre meg om den plutselig virker om jeg prøver meg frem med forskjellige innstillinger.

 

Jeg får prøve meg litt frem og se om den går an å godsnakke med den. Tar gjerne imot tips fra andre som har løst problemet! :)

Endret av meankanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...