Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser og BSOD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er system specs:

- ATI X800SE All-In-Wonder

- AMD Athlon 2000+

- 1.7 GhZ

- 512 SDRAM 133 mhz (Apacer)

- S-ata Barracuda 80GB (Har prøvd med alle 3 HDD'ene, de to andre er IDE HDD'er, samme problem)

Ok, PC'n får blåskjerm eller så klikker den etter en liten stund. Noen ganger får jeg blåskjerm ved (Welcome) screen. Så jeg gikk inn på BIOS'en, satt ned fra 16667 MHZ til 1250 MHZ og 133 MHZ til 100 MHZ. Det funker knall nå, ingen blåskjerm eller ingenting. Så nå skjønner jeg ikke hva problemet er, hvorfor kan jeg ikke ha på 1.7 ghz uten at det klikker? Alt dette skjedde etter formateringen,år blåskjermer alt i fra Win32k.sys, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL o.l BSOD'er.

Kan ikke kjøre spill som før, siden jeg har satt ned MHZ'ene og loadingen tar lengre tid :ermm:

Er det PSU'en som er for svak? Har kjørt CPU stability test og samtidig Memtest over hele natta, null errors :roll:.

Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her er system specs:

- ATI X800SE All-In-Wonder

- AMD Athlon 2000+

- 1.7 GhZ

- 512 SDRAM 133 mhz (Apacer)

- S-ata Barracuda 80GB (Har prøvd med alle 3 HDD'ene, de to andre er IDE HDD'er, samme problem)

Ok, PC'n får blåskjerm eller så klikker den etter en liten stund. Noen ganger får jeg blåskjerm ved (Welcome) screen. Så jeg gikk inn på BIOS'en, satt ned fra 16667 MHZ til 1250 MHZ og 133 MHZ til 100 MHZ. Det funker knall nå, ingen blåskjerm eller ingenting. Så nå skjønner jeg ikke hva problemet er, hvorfor kan jeg ikke ha på 1.7 ghz uten at det klikker? Alt dette skjedde etter formateringen,år blåskjermer alt i fra Win32k.sys, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL o.l BSOD'er.

Kan ikke kjøre spill som før, siden jeg har satt ned MHZ'ene og loadingen tar lengre tid  :ermm:

Er det PSU'en som er for svak? Har kjørt CPU stability test og samtidig Memtest over hele natta, null errors  :roll:.

Kan noen hjelpe?

8298154[/snapback]

Du har ikke verdens mest kraftige CPU..

Når det gjelder blåskjermene, fikk du bare IRQL-feilmeldingen?

Skrevet (endret)

Nei, fått mange BSOD'er. Noen ganger står det ingenting, og bare Win32k.sys, Driver_not_less_or_equal, får sånne meldinger now and then. Reinstallert drivere utallige mange ganger, har renset med driver cleaner i safe mode og kjørt ccleaner med reg cleaner for å fjerne alle spor, og reinstallert. Trur det ikke er skjermkortet.

strømforsyning er en Aopen 300W...

Fårogså Page_Fault_IN_NONPAGED_AREA

Endret av specnaz91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...