Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med torrenter og Next

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har over lenger tid har ekstremt dårlige hastigheter på nedlastinger av torrenter. Har 6 mbit nedlinje hvis det er til noen hjelp. Misstenker:

A) Nextgentel har delvis sperret noen av portene som brukes av uTorrent

B) Jeg/Speedtouch-modemet har gjort noen feil, og pga. dette virker ikke nedlastingene som de skal.

Har et speedtouch 516i modem, som videre er koblet til en SMC-router (SMC7004VBR), og som igjen er koblet til en D-Link Switch.

Noen som har noen kloke forklaringer, eller en konklusjon? Har prøvd alt av guider på nettet for å åpne porter og få det til å virke, men det virker håpløst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

516i er et routermodem. Har du bridget dette eller forwardet porter?

Sjekk disse sidene: ngtforum.net portforward.com

Råder deg til å laste ned utorrent (utorrent.com) og bruke testen i programmet for å se om portene er åpne.

Med disse tre tipsene skal du greie å komme i havn :)

Skrevet

Takk for raskt svar.

Ehm, det er fortsatt en del jeg lurer på. Bride modemet og routeren? Hvordan gjør jeg det, og skal jeg i det hele tatt gjøre det? Forwarde porter kan man gjøre i både modem og router, men - skal jeg gjøre det i begge, og hvordan gjør jeg det?

Husker når jeg kjørte opp Speedtouch-modemet for første gang, fikk jeg valget mellom standard aktivering, og noe som het subnet osv. Har det noen sammenheng?

Skrevet

Hvis du skal forwarde porter så kan du velge å bridge ngt-routermodem slik at du kun behøver å forwarde porter i SMCrouteren.

Du må da legge inn PPPoE, brukernavn og passord i SMC for å få kontakt med nettet.

Alternativ to er å bruke 516i som den er og sette opp SMC som switch + aksesspunkt.

Dette gjør du ved å slå av LAN-DHCP i SMC og koble kabelen fra 516i til en av lanportene på SMC. Du kobler deg dermed utenom brannmuren i SMC og behøver kun åpne porter i routermodem (516i).

Sjekk ngtforum.net for info om routermodem og muligheter.

Skal du bruke utstyret som du har det pr dato så må du forwarde porter i begge routere til korrekte ipadresser og det blir unødvendig prakk etter min mening...

Skrevet

router modem --> router --> pc = dobbel routing = store sjangser for trøbbel.

Sett modemet i bridgemodus, eller fjern SMC'en.

Skrevet
router modem --> router --> pc = dobbel routing = store sjangser for trøbbel.

Sett modemet i bridgemodus, eller fjern SMC'en.

8293722[/snapback]

Eller bare bruk SMC boksen som swithc/AP, er vell det enkleste og ofte det beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...