Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av 1992 Subaru Legacy GX 2.2 (Nå med bilder!)


Anbefalte innlegg

Har en som skal selge bilen sin nå. Han sier motoren svetter olje. Noen som kjenner til hva dette kan være (han sa det var typisk på denne bilen). Han skal ha 20.000 og han sier den er "ikke strøken". Og at det er noe feil med kontakt til vindusheis motor på passersjerdøra. MEN sentrallåsen virker på passasjerdøra. HMM. Noen som har noe tips, innspill? Skal se på bilen på onsdag.

 

 

EDIT: Bilen er kjøpt

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk pris for forsikring på meg (18år uten bonus)

 

8770 ansvar

10680 delkasko

 

Dette er reine bloggen detta. :!:

 

Legger ut mine spørsmål og svar fra eier:

 

Eu-ok? ok

km? 269.000

Drivledd+mansjetter? ok

Rust? flekk i ene hjulbue ikke ellers.

riper/bulker? liten bulk i forskjerm. lakk ok. liten bulk i ene kanal. Lakk ok.

olje/kjøleveskelekkasjer? ok

fuktighet i bil? ok, men oljeflekk i bagasjerom

slark i styring/forstilling? ok.

regreim skifta på 200.000

slitte seter? nei

alt utstyr untatt AC.

mangler jekk.

olje skiftet + filter 2ggr. pr år. girkasseolje skiftet for en stund siden.

et par leds i dashbord virker ikke.

har hatt 2 eiere.

bremser, hjullager ok. nye klosser bak, ene skive bak slitt

må eu-godkjennes i år.

alt arbeid utført på verksted.

tennplugger og ledninger kan være dårlige.

alt av vindusviskere og vifter virker på alle hastigheter.

årsavgift betalt.

 

BILDER KOMMER

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Dette ser bra ut dette!

Vet ikke hvordan det er med rust på disse bilene, men ville lagt meg på bakken og kjent inni alle hjulbuer samt under bilen. Jekkepunkter ol.

 

Ellers virker det som om den har hatt en eier som har tatt godt vare på den...

 

Lykke til med eventuelt kjøp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hadde en slik med samme farge! var en 90 modell da med alt av utsyr unntatt ac så den er temmelig lik din! Da jeg solgte den sto km.stand på 450.000. Disse er meget slitesterke! angrer som en hund på at jeg solgte den! god å kjøre og sterk å dra. Kjøpte min som 18 åring og hadde den på "turtalls-kutt" i nesten 3 år. Jeg skiftet støtdempere og alle pærer i dashbord. Men forsikringen din hørtest dyr ut! hør med en lokalbank. Svettingen på motor er sikkert bare toppdekselpakninger. Stilig lyd i boxer motorene! Kjøp!

Lenke til kommentar

En kammerat av meg har samma bilen. Den har gått 360kkm, og bytta motor en gang, det er litt problemer med motoren på den, går bare på tre sylindere osv, men firehjulssystemet, girkassa og styinga er 120% bra stand. God å kjøre når det er glatt.

 

disse er kjent for bra driftssikkerhet og de går langt, 20.000kr for en sånn kul bil er grei pris, men tenk litt på framtidige verkstedsregninger, har den gått langt så må nok motor/girkasse og firehjulssystem overhales.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Eneste motoren subaru har hatt problerer med di siste 20 åra er 1,6 som står bl.a. i impreza der dem er plaget med skjørte bank, selv om en kompis av deg har vært uheldig med en motor er ikke dette ett problem på disse. Eneste problemene med gear/transfer kassene jeg har hørt om er hvis du kjører med forskjellige dekk foran og bak (forskjellig rulleomkrets) da viskosekoblinga brenner opp lager o.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Min var gått ca 330.000 da jeg kjøpte den, da jeg solgte den var den gått 450.000. Eneste jeg byttet var støtdempere rundt hele bilen og ett hjul-lager bak. Og andre service deler som register-reim og bremseklosser. Hadde bilen i nesten 3 år, da ble den også eu-godkjent 2 ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...