Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

tilkobling av skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eg har en Samsung Syncmaster 940BF. Eg skulle bare sette skjermen en anna plass, og drog ut ledningane. Satte dei i, og såg at pcen boota..kom til xp loadingscreen, og derfra kommer problemet. Skjermen slutter å ta imot signal og søker mellom analoge og digitale signal heilt til den går i ventemodus..ka som skjer? er jo signal i begynnelsen! om noken veit ka det kan vere, hjelp meg!

ps: har også gått inn i bios, og skjermen funka der. Det er på login screenen at pcen slår seg vrang..har ikkje gjordt noke med pcen sida eg unplugga skjermen, så kan ikkje forstå at det kan vere hardware/software problem, men no har det seg sånn at skjermen funker på den andre pcen..ka kan ha skjedd? er skjermkortet defekt?

Endret av Phjodolph
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjermkortet har du ikke tatt knekken på hvis du kommer i bios og kan sitte der og fortsatt ha bilde..

Hadde samme problem engang jeg å. Men kan ikke tro du har det. Prøv med en annen strøm foryner, det gjorde jeg. Da funka det fett igjen.

Skrevet

Sjekk at skjermkortet sitter ordentlig fast i sporet sitt (inne i maskinen). Prøv også å starte opp Windows i Safe-Mode og kontroller at du ikke har satt for høy refresh-rate (sett den til 60 hertz hvis du har LCD).

Dessuten KAN kortet være skadet selv om du har bilde i POST.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...