neadii Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Jeg har hatt ett problem, i dag! Ved 19:00 tiden drev jeg å spilte CS så plutselig får jeg en skarp pipelyd samtidig som pcen fryser og alt står stille. Det skjedde enda en gang 23:20. Jeg aner ikke hva feilen kommer av. Det er første gangen dette har skjedd og jeg har hatt pcen siden starten av September 2005. Noen som hva feilen kan komme av?
VetleRsport Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Pc'n din kan være for varm... Har du noen programmer som du kan se hvor varm den er eller? Hvis ikke kan jeg finne en link til et for deg
Thereds Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Det er nok HK ditt som lager lyden, antagelig fordi du har en hardware feil. Siden det skjedde når du spillte, tipper jeg det er noe som blir for varmt. Kansje det er en vifte som er blitt defekt eller er full av støv, slik at du har dårlig kjøling.
Ourasi Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 (endret) Pipelyden er den fra høyttaler/headset når 3D bildet fryser anntar jeg (?). Dette er et vanlig symptom på på ustabil overklokk, med ram/CPU som mulige syndere. Overklokker du ikke, kan det være ram som begynner å fuske, eller driver problemer med skjermkort/lydkort/chipset o.l. Post detaljer på PC oppsett når du trenger hjelp, all hardware etc... PS: Kjenner ikke til CS og Punkbuster, men Evenbalance har i den senere tiden sendt ut PB oppdateringer som inneholder beta Vista services som plager mange, og kan mendføre frys som du beskriver. Skulle dette være tillfelle, må disse servicene disables.... Endret 31. mars 2007 av Ourasi
neadii Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Skrevet 31. mars 2007 Jeg kan ikke så veldig mye om datan min, men skal poste det jeg får til: Operativsystem: Windows XP Professional SP2 RAM: 1024 MB Skjermkort: RADEON X850 Series (256 mb) Håper dette hjelper, skriv evt. hva annet jeg må legge til. @Thereds: Bra du sa det med støv, har ikke sett inni PCen min på evigheter, må sikkert støvsuge litt forsiktig. @volvo240_r: Har everest. Det står at GPU omgivelsen er på 48 Celsius og at GPUen er på 58 Celsius. @Ourasi: Skjønte ikke helt hva du mente med spørmålet, men lyden kom fra headsettet. Spilte bare CS første gangen, andre gangen drev jeg bare å surfa på nettet og hørte på musikk. Tusen takk for hjelpa så langt.
neadii Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 bump - ser det er nesten en dag sida jeg starta tråden, så håper det er greit å bumpe da. God nyhet (for meg ): Pcen har ikke fått feilen i dag.
VetleRsport Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Den var kanskje litt varm..? din ligger på ca 50 min ligger rundt 40hmmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå