Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem å connecte til 802.11N nettverk (LØST)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem å connecte til mitt 802.11N nettverk (draft). Jeg kan bare bruke vanlig 802.11G

 

Har en ny router som støtter draft, og også et trådløst nettverkskort som støtter det.

 

Har enablet draft i både router og trådløst nettverkskort, men fungerer altså ikke.

 

Kjøpte jo med draft pga jeg ville ha raskere nettverk mellom min stasjonære og min bærbare dell inspiron 9400.

 

Routern er en SMCWBR14-N. Og det trådløse nettverkskortet heter Intel Wireless-N.

 

Noen som skjønner hvorfor det ikke vil fungere ?

 

Takk på forhånd :)

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har et problem å connecte til mitt 802.11N nettverk (draft). Jeg kan bare bruke vanlig 802.11G

 

Har en ny router som støtter draft, og også et trådløst nettverkskort som støtter det.

 

Har enablet draft i både router og trådløst nettverkskort, men fungerer altså ikke.

 

Kjøpte jo med draft pga jeg ville ha raskere nettverk mellom min stasjonære og min bærbare dell inspiron 9400.

 

Routern er en SMCWBR14-N. Og det trådløse nettverkskortet heter Intel Wireless-N.

 

Noen som skjønner hvorfor det ikke vil fungere ?

 

Takk på forhånd :)

8275755[/snapback]

 

Det er vanskelig å si, det må være en innstilling som lager krøll for deg.

Lenke til kommentar

Ah, ja for det fungerer altså ikke med N. Fungerer smertefritt med 802.11G.

 

Prøvd litt forskjellig instillinger, men nekter å fungere. Finner nettverket, men går ikke ann å koble til.

 

Eneste info jeg finner om det trådløse nettverkskortet er som følgende :

 

Intel Next-Gen Wireless-N Mini-Card (for Intel Core 2 Duo Processors)

 

Så da er det vel bare å måtte kjøpe et nettverkskort fra SMC, som er beregnet til den routern jeg har.

 

Ser ikke noen annen utvei :hmm:

Lenke til kommentar
Eneste info jeg finner om det trådløse nettverkskortet er som følgende :

 

Intel Next-Gen Wireless-N Mini-Card (for Intel Core 2 Duo Processors)

 

Så da er det vel bare å måtte kjøpe et nettverkskort fra SMC, som er beregnet til den routern jeg har.

 

Ser ikke noen annen utvei  :hmm:

8280638[/snapback]

 

Her finner du datablad på kortet ditt. Som du ser, kreves det at routeren støtter "Connect with centrino" for at kortet skal virke på N-protokollen.

 

I følge SMC sine hjemmesider støtter routeren din kun N draft 1.0, som er en eldre tilpassing av N-protokollen.

Lenke til kommentar

Her finner du datablad på kortet ditt. Som du ser, kreves det at routeren støtter "Connect with centrino" for at kortet skal virke på N-protokollen.

 

I følge SMC sine hjemmesider støtter routeren din kun N draft 1.0, som er en eldre tilpassing av N-protokollen.

8282615[/snapback]

 

Jeg skjønner, da var jeg litt mer klok på det området.

 

Så får jeg heller kjøpe til et kort senere som passer min router.

 

Takk for oppklaringen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...