Gå til innhold

Trenger nye kabinettvifter


Anbefalte innlegg

Jeg har dette kabinettet Thermaltake TSUNAMI VA3000 Black Dual USB2 Audio Firewire & Speaker port med disse viftene:

System Front

(intake) 120x120x25 mm, 1400rpm, 21dBA

Rear

(exhaust) 120x120x25 mm, 1400rpm, 21dBA

 

Jeg trenger å bytte disse ut. og jeg ønsker å få noen anbefalinger? Viftene må være støysvake, men samtidig kunne behandle litt luft.............

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se, jeg har akkurat samme kabinettet, jeg kjøpte meg en AKASA 120 MM vifte med blått lys, funker fjell 1700 RPM max og den er kontrollerbar via HovedKortet bråker veldig lite på 1400 rpm.

 

Sidevifta i det kabinettet er den største synderen på lyd, jeg har sagd større høl så det er plass til en 120 mm vifte der. funker fjell.. 2 stk AKASA 120 MM vifter med blått lys er på vei hjem til meg.. blir nok lydløst på 80 % fart da, håper jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har også en Akasa vifte (flytter ganske så mye luft) og den bråker noe *****, men hvis man skrur ned farten på den bråker den ikke så mye!

8277067[/snapback]

Den flytter noe helt sykt med luft synes nå jeg, på full fart :) flytter veldig mye på 80 prosent og støynivået synker med 50 % hvertfall..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samtlige av 120mm viftene, med unntak av Delta, vil være stillegående på lave omdreininger. Det anbefales å ta en titt på MIST sine vifter.

 

Personlig har jeg to PAPTS og to MIST i kabinettet, og de er like støyete, stille alt ettersom hvordan du vil se det. Det som derimot er viktig er airflow i kabinettet. Er denne god, så holder en mild bris fra viftene i lange baner.

 

Og når det gjelder støy, er dette svært subjektivt. Så enkelte her vil påstå at 1400 rpm er stillegående, mens jeg som er lydallergiker, mener at 900 rpm ikke er lydløst. Så er det variablene ellers hvor du har maskinen din. Står TV på samtidig som PC står på, spiller du musikk etc, alt dette vil sørge for at PC'en din virker stille, selv om den er en kilde til støy.

 

Mitt tips er å se på hva som er rundt deg, om du kan gjøre noe med kabinettet for å bedre kvaliteten på airflowen og evnt kan du flytte litt på kabinettet, så det ikke trenger å plage deg med støy.

 

Dessuten, harddiskene bråker langt mer enn viftene dine. O-ringer er en fint ting. Ellers kan du ta en titt på www.SilentPCreview.comwww.SilentPCreview.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...