Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett i flere rom. (?)


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en leilighet hvor det fra før var installert slike "internett-utganger" i alle rom. Det er kun i den ene utgangen at det er internett-signal fra Telenor, og det har jeg forstått at ikke er mulig å fikse på.

 

Men siden det er installert slike utganger i flere enn et rom så skulle man tro at det er meningen å få signal også ut av disse pluggene.

 

Se bilde for mer info. Hvis jeg har forklart problemet for dårlig så spør i vei.

post-30500-1175098243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du kan bruke kablet tilkobling gjennom disse her greiene så hadde det vært bra å brukt det. Kanskje du kan teste hvor de fører hen med en TP-kabeltester fra Clas Ohlshon og to korte tp-kabler. Da putter du sluttstykket til en kabel som fører til ene kontakten og så går du rundt i huset med hovedkontrolleren (med tilkoblet tp-kabel for å putte i veggen )for å måle hvor signalet ender opp.

 

Kablet er mye mer stabilt enn trådløst så jeg hadde gjort en stor innsats på å finne dette ut. Du kan forsåvidt bruke disse kablene til mye annet rart også, med rette typen overganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...