Gå til innhold

trenger hjelp til å forene en utildelt partisjon


Anbefalte innlegg

Hei hvordan skal jeg få tak i den utildelt partisjon som ligger ved siden av D: på 98,70 gb.Jeg har sotte inn en ny disk hvor jeg la inn xp på nytt.Under instalsjon av xp formaterte jeg den gamle C: som sto i fra før av.Jeg fikk ikke opp den gamle D: under installasjon av xp,så jeg regnet med at den ville dukke opp som en egen partisjon i xp.

Hvordan kan jeg forene den gamle D: på 21.06 gb(utildelt partisjon) med den nye D:

På den gamle D: lå det masse bilder og musikk som jeg skulle gjerne ha hatt tilbake

 

mvh

en som fikk seg "ripe i lakken" i kveld

post-73492-1175026629_thumb.jpg

Endret av Polostyle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er ikke det bare å høyreklikke, gjøre den aktiv, vente noen sekunder og tildele en bokstav ?

8253479[/snapback]

Nei, nå tror jeg ikke du vet hva du snakker om. 'Gjøre aktiv' betyr at man setter en primærpartisjon til å boote. Det ville i såfall bety at C: ikke lenger er aktiv, og han vil ikke kunne boote.

Dessuten er det jo ingen partisjon der.

 

PM tror jeg ikke kan brukes her. Det blir enten TestDisk eller recovery program.

 

Edit: mulig jeg misforsto hvor du skulle 'gjøre den aktiv'? Jeg tenkte bare på Diskbehandling, mulig du tenkte på PM.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Hei...

På den utildelte til høyre for ny D....Den er det null data på?

 

Da må den gjøres aktiv i PM, og få en stasjonsbokstav, så hadde jeg merga den nye D med denne, også i PM....

 

Men kan ikke helt skjønne hvorfor den gamle D er blitt utildelt, den må jo gjøres aktiv på ett eller annet vis...

 

Kan du ikke tildele denne en stasjonsbokstav med PM, eller i diskbehandling i XP?

 

Om så...

 

Dataen på den gamle D, da hadde jeg prøvd meg med Get Data Back for NTFS, og lagra de på merga D..

 

Med Get Data Back kan du også hente ut data fra formaterte/ Partisjonerte disker..

 

Lykke til..

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...