Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Den store slankekuren!


McLuddis

Anbefalte innlegg

I morgen skjer det. Jeg skal starte prosessen med å bli kvitt noen overflødige kilo.

Jeg veier akkurat nå 100.2 kg, målet er et sted mellom 80-85.

Har en kamerat som også skal gjøre det samme, sånn at vi har litt støtte i hverandre.

jeg tenker å oppdatere dette innlegget med jevne mellomrom.

Setter pris på innspill :)

 

Dietten

Frokost: havregryn kokt på vann (på godt norsk, vassgraut)

gå en tur eller trening

 

Mellommåltid: Noe frukt.

 

Lunsj: 8 klibrød med magerost.

 

Mellommåltid: Noe frukt.

 

Middag: 400g fisk stekt i soyaolje med grønnsaker (ikke poteter)

 

Kvelds: Salat, frukt eller noe sånt.

Gå/sykle en tur

 

Ingen mat etter kl 1800, drikk mye vann.

 

En dag i uka er utskeielses dag, da kan man skjemme seg litt bort med noe ekstra.

 

 

Dag 1: 100.2 kg

Dag 3: 95.8 kg

 

 

Edit 30.03.07:

De første tre dagene har faktisk gått veldig bra, men da jeg hoppa på vekta i morres fikk jeg litt sjokk. Nesten fire og et halvt kilo på tre dager er vel litt i overkant. Men målingen er kanskje litt misvisende siden målingen for dag èn ble tatt på kvelden før jeg offisielt starta og idag ble det gjort før jeg hadde fått i meg verken vått eller tørt. Men uansett er det bra for moralen å se at noe faktisk skjer :)

Den største forandringen merker jeg i at magen føles mye bedre, den oppblåste følelsen jeg har hatt før er helt borte, dette kan nok skyldes at jeg nå har spist mer frukt, grønt og fiber enn på mange år.

Jeg vil gjerne ha noen tips til fiskeoppskrifter, idag tenkte jeg å steke noen fiskepinner med kokte gulrøtter og brokkoli til :)

Endret av Barbaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der vill nok få problemer med å ikke spise etter 18:00.

Det er her kvelden lever. Det er normalt at man fortsjatt er oppe i 6 timer til, kanskje med aktiviteter o.l

Så du bør redigere litt ekstra :)

Jeg selv la inn masse trening og økte næringsinntaket for å unngå å bli slapp og trøtt, økte veske inntaket så jeg slapp å bli så tørst hele tiden da jeg trena. + at jeg la inn en del grønnskaker, kutta ut mye potet,pasta og ris.

 

Har du planer om å spise det vær dag?

Du vet at den riktige veien til å miste kiloer er å variere i matveien ;)

 

etter jeg la om har jeg ikke godt ned ett kilo, men godt ned en boksestørrelse (den riktige veien for min del)

Lenke til kommentar

Er vell på en slags slankekur jeg og. Og den virker.

 

Veide 123 Kilo når jeg begynte med dette :

 

Eter 2 stk, Husman Knekkebrød med mager ost til frokost.

Eter flere små måltider til dagen(Knekkebrød, Nutrilett Bars)

Drikker mye vann.

Er i mer aktivitet enn før.

Holder meg vekke fra søtsaker og andre usunne ting.

 

Er vell gått ca 2 mnd'er nå, og jeg har gått ned ca 10-11 kilo. For å nå hovedmålet mitt skal jeg ta av ca 15-20 til.

 

Kan være vansklig til tider, har vært veldi vante med og eta mye usunt. Men det går nå på ett vis :)

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Joda, skal variere litt, diettoppsettet er bare veiledende.

 

Nå har jeg i lengere tid drevet å kutte ned på snop og junkfood, sånn at jeg håper ikke det store snopsuget skal begynne å melde seg. Ikke at en sjokolade i ny og ne er så farlig, men potetgull, frossenpizza og burgersjappa er bannlyst :)

Spiste graut til frokost idag, snart tid for et eple...

Lenke til kommentar

hehe...

Lysten på noe søtt vill aldri helt forsvinne, men den kan prepareres med sunt søtt :)

F.eks å drikke ett glass melk hjelper selv om du nesten ikke føler det. Ett knekkebrød med brunost hjelper i ny og ne :)

Ja og frukt.. bare passer på at man ikke spiser for mye, frukt har masse næring også.

Søttsuge kommer med en gang du har sprukket litt. Spiser du en liten sjokolade en dag så får du lyst til å kjøpe ennda mere dagen etter. Vertfall slik til meg. Så jeg passer på at jeg ikke spiser annet enn det jeg får, og handler godta og søppel mat for 0kr selv :p

 

Beste måten å kvitte seg med frosen pizza er å ikke ha ovn :p

Lenke til kommentar
Det der vill nok få problemer med å ikke spise etter 18:00.

Det er her kvelden lever. Det er normalt at man fortsjatt er oppe i 6 timer til, kanskje med aktiviteter o.l

8253268[/snapback]

 

Bedre å legge seg sulten og heller spise mer frokost.. :yes:

8261883[/snapback]

Joa, men det er en mellom ting. Å være kjempe sulten når du går å legger deg. Og så står opp å spiser frokost... hmm de ganga jeg har vært veldig sulten om morgenen spiser jeg for mye, og får en dårlig mave resten av dagen :ph34r:

Samt trenger du næring etter evt trening og hardt arbeid. Og viss alt det skal være ferdig før 6 så har du god tid :p

Er som regel ferdig i 8-9 tia med slikt jeg. og da tar jeg meg en matbit.

Lenke til kommentar

Hmm jeg har valgt å bli kvitt den halve kiloen jeg har for mye på en litt annen måte

 

frokost

proteinshake + mye frokostblanding + melk

 

lunsj

matpakke (legg igjen visakortet hjemme :p) tre skiver

 

senlunsj om jeg er borte lenge

matpakke tre skiver

 

middag

blir som regel pasta med 250g kjøttdeig og dolmiosaus, iallefall noe som er halvveis hjemmelaget.

 

kvelds

noen skiver om jeg orker.

 

Og i mellom når jeg blir sulten, har jeg flust med frukt liggende. Frukt er så godt, godteri er bare tull, frukt smaker utrolig mye bedre.

 

 

I tillegg trener jeg styrke 1t fire ganger i uka, og jogger to ganger i uka samt en time squash av og til.

 

Jeg har null erfaring med å ha mange kilo, men jeg tror at er du konsekvent med spisetidene og spiser til faste tider, og har ett kosthold som står i forhold til treningen så kan du gå ned eller holde deg mye bedre i vekt enn vanlig. Foreslår at du får ett treningsprogram i treningsforumet samt ett kosthold du orker å holde på med mer enn en uke. Det å være slank er ikke et engangsprosjekt, men heller en livsstil.

Lenke til kommentar
lunsj

matpakke (legg igjen visakortet hjemme tongue.gif) tre skiver

kommer litt an på

Jeg kjøper lunsj vær dag på jobb

2 grove brødskiver

egg/skinke/hvit ost/makrell i tomat og ikke minst leverpostei

2 agurkbiter og 2 tomatbiter :p

tja... tror jeg bruker i gjenomsnitt 8kr på lunsj om dagen :p

Og det er verdt vær ei krone :D

 

Men tilbake til trådstarter.

Selve hva du spiser har mindre virkning, det kommer an på hvordan du spiser det!

Det har vist seg at folk ha slanka seg på egg og bacon (det har jeg skrevet om tidligere)

Så flest mulig måltider om dagen med mindre mat (aldri spis deg for mett og aldri for sulten)

Så legger du inn faste tider. Og de bør du holde! Altså er du ut på byen, kjøp deg en bolle, bannan e.l

Jeg har selv 5 måltider om dag. Frokost - lunsj - brødskive/frukt - middag - kvelds

Jeg skal øke til seks og legge inn noe mellom frokost og lunsj også. Bare må få denne til å stemme helt.

Du må heller ikke glemme nok søvn og næring etter trening, det er viktig!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Jeg kan spise så mye jeg vil uten og legge på meg noenting, spiste f.eks potetgull og grandiosa i 2 uker i strekk uten at jeg gikk opp et gram.

 

Hvordan har dette seg?

 

sry for ot, men gadd ikke lage en ny tråd om det :p

8268814[/snapback]

 

Fram til jeg var sånn ca 20 kunne jeg spise hva jeg ville og veide 65kg, siden har det gått jevnt og trutt oppover :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...