Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hmm..pingen hopper VELDIG!


Anbefalte innlegg

Jeg tracet min egen IP, etter å bli timed out fra CSS etter 10 min og mistet connection på BF2 etter 20 minutter :(

 

Den forteller at min route har 15 hops.

Maximum response time was 134ms

Gjennomsnittet var 55ms

Packet loss var 100% :cry:

Hop 2 is responding in erratic manner, varying between 0 - 97ms.

Hop 4 is respondin in erratic manner, varying between 0 - 124ms.

Hop 5 is varying between 0 - 95ms

Hop 6 is varying between 6 and 200ms

Hop 9 is varying from 101 and 234ms

 

Herregud, ikke rart at alle spillene går bananas. Hvordan fixe det? Startet for ca. 1 uke siden, jeg får 100% packet loss :ermm:. Har telenor, modem og kabel, 3 mb internett. Aldri hatt det problemet, har dessuten Telio ruter, men det har aldri vært noen som heslt problem. Skal jeg ringe Telenor og be dem om å fikse det?

Vil en formaterting hjelpe? :mad:

 

Kan det være spyware, har søkt med 4 programmer, slettet de jeg fant samt. virus. Fortsatt ingen forbedring :(

 

 

Bildet fra Telio ruterens konfigurasjonsside, har jeg instillt noe feil? :roll:

post-120484-1174943707_thumb.jpg

post-120484-1174944158_thumb.jpg

post-120484-1174945265_thumb.jpg

post-120484-1174945452_thumb.jpg

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maximum response time was 134ms

Gjennomsnittet var 55ms

Packet loss var 100%  :cry:

 

8245316[/snapback]

 

Det er ikke mulig at du får en gjennomsnittelig responstid om du har 100% pakke tap. test pakketap/responstid mot forskjellige servere som godtar ping. www.vg.no svarer alltid meg iallefall. Har du stort og variabelt pakketap er det sannsynligvis noe feil med linja di. Men kan jo være greit å teste med annet utstyr, for sikkerhetsskyld. telenor blir ikke å ta på seg skylda om du bruker noe utstyr som ikke dem har lånt deg :)

Lenke til kommentar

Og bare for å si det, så har jeg lav ping på serverne, men på CSS hakker folk bortover og 10 min. etter stopper mannen min opp, men jeg kan se meg rundt omkring. På BF2 "There is a problem with your connection", og 10 sek etter kommer jeg til menyen, når dette skjer begynner biler og alt å sveve, som om det ikke var noen som helst gravitasjon :ohmy:

Lenke til kommentar
Maximum response time was 134ms

Gjennomsnittet var 55ms

Packet loss var 100%  :cry:

 

8245316[/snapback]

 

Det er ikke mulig at du får en gjennomsnittelig responstid om du har 100% pakke tap. test pakketap/responstid mot forskjellige servere som godtar ping. www.vg.no svarer alltid meg iallefall. Har du stort og variabelt pakketap er det sannsynligvis noe feil med linja di. Men kan jo være greit å teste med annet utstyr, for sikkerhetsskyld. telenor blir ikke å ta på seg skylda om du bruker noe utstyr som ikke dem har lånt deg :)

8245499[/snapback]

 

Bruker en side for å teste, kan du si meg hvordan du sjekker pingen og evt. andre programmer for å teste linja?

 

Hva slags programmer, hva mener du? Jeg har jo modemet til Telenor, og tviler på om det er ruteren, begynte for 1 uke siden, dette problemet :mad:

 

Her, tracet VG.no

 

TraceRoute to 88.90.49.102 [ti0182a340-0358.bb.online.no]
Hop	(ms)	(ms)	(ms)  IP Address	Host name
1	1	0	0  66.98.244.1	gphou-66-98-244-1.ev1servers.net
2	0	0	1  66.98.241.16	gphou-66-98-241-16.ev1servers.net
3	1	0	0  66.98.240.8	gphou-66-98-240-8.ev1servers.net
4	2	2	1  216.200.251.169	ge-6-0-1.mpr1.iah1.us.above.net
5	14	14	14  64.125.31.26	so-4-1-0.mpr1.atl6.us.above.net
6	96	14	15  64.125.27.50	so-0-0-0.mpr2.atl6.us.above.net
7	25	25	25  64.125.27.65	so-2-3-1.mpr1.dca2.us.above.net
8	26	26	26  64.125.28.126	so-6-0-0.mpr1.iad1.us.above.net
9	26	26	26  64.125.29.230	so-3-0-0.mpr1.iad5.us.above.net
10	27	26	27  64.125.27.73	so-6-0-0.mpr1.iad2.us.above.net
11	27	27	27  64.125.30.117	so-3-0-0.mpr1.iad10.us.above.net
12	31	30	31  206.223.115.133	nb18b11-ge0-0.nb.telenor.net
13	36	36	37  217.70.227.37	nb10b11-pos4-1.nb.telenor.net
14	121	121	121  217.70.227.45	nb03b11-pos4-1.nb.telenor.net
15	120	120	120  217.70.229.210	ti0002b300-ge1-0-0.ti.telenor.net
16	Timed out	Timed out	Timed out  	-
17	125	126	125  146.172.98.146	ti0001d320-so0-0-0.ti.telenor.net
18	126	126	125  146.172.64.52	ti0182a340.ti.telenor.net
19	129	127	128  88.90.49.102	ti0182a340-0358.bb.online.no

Trace complete

post-120484-1174945287_thumb.jpg

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar
Maximum response time was 134ms

Gjennomsnittet var 55ms

Packet loss var 100%  :cry:

 

8245316[/snapback]

 

Det er ikke mulig at du får en gjennomsnittelig responstid om du har 100% pakke tap. test pakketap/responstid mot forskjellige servere som godtar ping. www.vg.no svarer alltid meg iallefall. Har du stort og variabelt pakketap er det sannsynligvis noe feil med linja di. Men kan jo være greit å teste med annet utstyr, for sikkerhetsskyld. telenor blir ikke å ta på seg skylda om du bruker noe utstyr som ikke dem har lånt deg :)

8245499[/snapback]

 

Ping 193.69.165.21

 

[www.vg.no]

 

Round trip time to 193.69.165.21: 152 ms

Round trip time to 193.69.165.21: 152 ms

Round trip time to 193.69.165.21: 152 ms

Round trip time to 193.69.165.21: 152 ms

Round trip time to 193.69.165.21: 152 ms

Round trip time to 193.69.165.21: 308 ms

Round trip time to 193.69.165.21: 152 ms

Round trip time to 193.69.165.21: 153 ms

Round trip time to 193.69.165.21: 152 ms

Round trip time to 193.69.165.21: 152 ms

 

Average time over 10 pings: 167.7 ms

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at dette er Telenor's feil.

Mest sannsynlig har du noe lugubert på maskinen din.

Du bruker jo tross alt Windows, og du har jo hatt virus på maskinen. Dette fører ofte til at windows blir svak og syk for å si det sånn...

Jeg hadde formatert hardisken og lagt inn windows på nytt. Dessuten har jeg hørt at en software update fra windows update, kan forårsake dette problemet, men jeg vet ikke 100% sikkert.

Pass bare på å ikke la nettverkstilkoblingen være kobla til PC når du driver og installerer og har kommet deg inn i windows igjen. Husk at Servicepack 2 må du få lagt inn så fort du kan. Sjekk at brannmur og antivirus fungerer som det skal før du kobler internettn til igjen :)

Lenke til kommentar

Prøv å koble vekk ruteren og koble direkte mot modemet. Bare for å kunne krysse ruteren av listen på mulige feil. Har selv opplevd at internett plutselig ble ustabilt og så viste det seg å være min 2 år gamle trofaste ruter som var skylden.

 

Kan også prøve å pinge med en annen datamaskin hvis du har en, så vet vi med sikkerhet at det ikke er maskinen din som er skylden.

Lenke til kommentar

På WAN linjer så kan høy ping forekomme uten at det er noe spesielt galt. 50-200ms er f.eks helt vanlig. Det kommer veldig ann på hvor langt du er unna serverene du kobler deg opp i mot.

 

Eks. ping fra meg (bor midt i oslo) og til vg.no = average på 2ms. Ping til hw.no er også 2ms.

Men hvis jeg spiller wow så kommer jeg skjelden under 50ms. Ofte langt over 100ms.

CS (som jeg ikke spiller mye) har jeg de få gangene jeg spiller på "ikke-norske" servere kanskje et sted mellom 50-100ms. Dette avhenger helt av hvor serveren står.

 

Sett opp egen cs server på din maskin så ser du fort at du har lavest ping av alle som spiller på den :-)

 

Hvis du bor langt utenfor et tettsted eller en by så kan det faktisk hende at 150ms mot eksterne servere (utenfor norden) ikke er så dårlig.

 

Ting du kan gjøre:

 

Ringe Telenor og be de om å teste linjen din mot forskjellige servere. Få de til å sjekke støyen på linjen din.

 

Prøv å sett modem og router vekk ifra strømkabler og andre eletriske apparater (lamper, tv, video, stereo og etc.)

 

 

Mvh

El-Thorre

Endret av el-thorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...