Gå til innhold

Mine intrykk av Gudfaren på Wii...


Anbefalte innlegg

Fikk meg Gudfaren til Wii på fredag. Hadde hørt mye positivt om det, og alt stemmer.

 

Først, kontrollene:

 

Løpe rundt og kjøre bil fungerer som man kan forvente seg, helt OK. At man rister på nunchucken for å tute i hornet er en rimelig moro detalj.

 

Slåssesystemet er helt strålende. Dessverre er det like lite taktikk i slåssingen som i de andre versjonene, men det føles veldig gøy å banke løs på stakkarene med wiimoten og nunchucken, og utpressing er fabelaktig. Faktisk er det litt skummelt hvor moro det er å banke løs med kontrollene, dytte folk rundt i gatene, kaste dem utfor tak og ut i bilveier, eller ta kvelertak på riste kontrollene til man har skvist hver dråpe liv ut av dem. Voldspill har aldri føltes fullt så sykt og sadistisk før, men jeg liker det.

 

Skytingen fungerer OK, men er ikke noe å rope hurra for.

 

Kamerakontrollen fungerer bra, men at man bruker piltastene gjør at man veldig sjelden velger å bruke kameraet.

 

Og så, resten av spillet:

 

Spillsystemet er OK, det er mye moro i å prøve å spre krimimperiret. RPGsystemene er fint utført, storyen av god kvalitet, grafikken er litt uinspirert man på ingen måte stygg. Største problemet mitt er stemningen, siden alt i storyen er dødseriøst i ekte Gudfaren stil, mens selve spillet er alt for humoristisk til at storyen kan funke. Man kan ikke late som det er en seriøs story når man kjører over folk i hver sving i ekte GTAstil, uten at det nødvendigvis har noensomhelst konsekvenser.

 

Alt i alt minner spillet mye om Mafia, men Mafia var et mye mer likanes spill, med mer personlighet og sjel. Selve Gudfarenspillet fungerer mye bedre enn Mafia gjorde, men realismen, vanskelighetsgraden, og stemningen gjør at jeg liker Mafia bedre. Men på grunn av kontrollene så er det absolutt hvert å sjekke ut, for alle som like GTA-aktige spill.

 

Anbefales for alle som liker litt vold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, spillet skal visst være veldig bra. Høres bare godt om det også. Er en del som er nytt i Blackhand Edition også. Tror det kan være et godt tilbud til de som savner litt sandkassespill på Wii.

 

Selv skal jeg skaffe meg MoH Vanguard som kommer nå til helgen.

Lenke til kommentar
Har hørt godord om Wii-versjonen. Hvordan fungerer skytingen? Er det lett å sikte osv?

Har ikke helt bestemt meg for dette spillet eller MoH: Vanguard enda.

8242411[/snapback]

Man sikter med lock-on, og så kan man finsikte på enkelte kroppsdeler med Wiimoten. I tillegg så kan man ta free-look og sikte hvor man vil. Både free-look og finsiktingen er litt vinglete, men det kan ha noe å gjøre med at jeg ikke har oppgradert Firearmskill'en.

 

Som sagt, skytingen er OK.

 

Men man føler det er litt synd å skyte noen når det er så mye gøyere å banke dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...