Gå til innhold

Problem med Windows Live Messenger(ec 800401f3)


Anbefalte innlegg

(Windows XP SP2)

Når jeg skal logge inn på Windows Live Messenger, kommer denne feilmeldingen opp: "Signing in to Windows Live Messenger failed because the service is temporarily unavilable. Please try again later

Error code:800401f3"

 

Slik har det vært LENGE.

 

Noen som kan hjelpe?

Endret av mikkard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
(Windows XP SP2)

 

Når jeg skal åpne sikkerhetssenteret på pc'en min, kommer følgende tekst: "Sikkerhetssenter er ikke tilgjengelig fordi tjenesten Security Center ikke er startet, eller ble stoppet. Lukk dette vinduet, start datamaskinen på nytt og åpne deretter Sikkerhetssenter på nytt".

 

Har selvfølgelig prøvd å gjøre slik som feilmeldingen sier, men fremdeles er problemet der. Jeg får heller ikke bestemme om jeg vil ha brannmuren av eller på, rutene for alternativene er bare grå.

Og når jeg skal logge inn på Windows Live Messenger, kommer denne feilmeldingen opp: "Signing in to Windows Live Messenger failed because the service is temporarily unavilable. Please try again later

Error code:800401f3"

 

Slik har det vært LENGE. Jeg lurer på om alle disse problemene har noe med hverandre å gjøre.

 

Noen som kan hjelpe?

8228702[/snapback]

 

 

Gå til "Start", så trykker du på "Kjør"

Tast inn eller kopier disse i rekkefølge en etter en og trykk ok for hver gang.

 

regsvr32 Dssenh.dll /s

regsvr32 Gpkcsp.dll /s

regsvr32 Slbcsp.dll /s

regsvr32 Sccbase.dll /s

regsvr32 Softpub.dll /s

regsvr32 Wintrust.dll /s

regsvr32 Initpki.dll /s

regsvr32 Rsaenh.dll /s

regsvr32 Mssip32.dll /s

regsvr32 Cryptdlg.dll /s

regsvr32 Msxml3.dll /s

 

Så kan du prøve å logge på.

Har funket hver gang for meg :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har prøvd det, men funker ikke. Men fant en guide som kanskje virker.

 

"I think the reason this is happening is because of some registry permissions that may have been reset for your account.

Can you try the following:

 

1. Download and install SubInACL by clicking the link here. Click on Download and Run to install the application. Choose the default path where the application will be installed (C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools\) . Click “Install Now” to proceed with installation.

2. Copy the attached file into the C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools\ folder

3. Rename the file as reset.bat

4. Click on Start and RUN and type in CMD to open the command prompt window

5. Type in the following commands hitting ENTER after each

 

CD\

CD C:\Program files\Windows Resource Kits\Tools\

RESET

 

6. You will see a bunch of things happening in the command window. When the process is complete you will see the cursor back at the prompt C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools\ in the command window. Type EXIT and hit Enter to close the command window.

7. Reboot the machine and try the next command

8. Click on START and RUN and type in

REGSVR32 %windir%\system32\msxml3.dll

and hit Enter

9. If it succeeds try to sign into Windows Live Messenger again. You can get Windows Live Messenger from http://get.live.com/messenger/overview"

 

Jeg lurer på noe. Punkt 2. Hvilken fil er "the attached file"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...