Gå til innhold

Kan alle 939 prosessorer brukes på alle 939 HK?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan alle 939 prosessorer brukes på alle 939 HK?

Jeg gir deg gjerne det glade budskapet: Nesten! :)

 

Det er som regel veldig god kompatibilitet, men det kan hende du må oppdatere biosen. Det hender at hovedkortprodusentene ikke alle mulige prosessorer på hvert av hovedkortene så det kan ofte stå "under testing" på hjemmesiden deres i stedet for "støttes".

 

PS. X2 4600+ til sokkel AM2 koster under tusenlappen så det kan hende at det er billigere å kjøpe nytt hovedkort, ram og prosessor i samme slengen. Da kan su bruke det gamle til en backupmaskin, Linux-maskin, la en i familien arve, eller selge delene.

Lenke til kommentar
Mer spesifikt lurer jeg på om jeg kan bruke AMD Athlon 64 X2 4600+ HW på mitt Asus A8N-SLI Deluxe HW.

 

Er glad for svar, da jeg skal prøve å få PC'en min til å henge med til januar 2008. :)

8228229[/snapback]

Jeg kjenner ikke akkurat Deluxe-utgaven, men jeg kjører en X2 4600 på et Premium kort. Jeg kan ikke huske om jeg måtte oppgradere Bios først.

 

Som Simen1 sier, så er det vel nesten like billig å skifte plattform.

Kun Multicom har denne nå till 2400,-.

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar
Hvorfor bruke ett x2 4600+ m 1 mb kib, da en kan bruke en opteron 185 e.l m 2 mb kib? :hmm:

8231915[/snapback]

Fordi opteron er dyrere kanskje. Riktig nok ikke veldig mye dyrere, men fortsatt dyrere. Skal man klokke kan kanskje opteron være et bedre valg. Men cachen har vel ikke så veldig mye å si på nå værene AMD prosessorer.

Lenke til kommentar

Ja, den følger med alle Opteron dualcore-modeller. Min erfaring er ikke riktig så god som det testresultatet viser, hvor den tåler sammenligning med en av toppmodellene til Thermalright. Men den er jo absolutt en "bonus", som kjøler helt kurant, og festes nesten like enkelt som de vanlige boxed-kjølerne.

Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Ja, den følger med alle Opteron dualcore-modeller. Min erfaring er ikke riktig så god som det testresultatet viser, hvor den tåler sammenligning med en av toppmodellene til Thermalright. Men den er jo absolutt en "bonus", som kjøler helt kurant, og festes nesten like enkelt som de vanlige boxed-kjølerne.

8242641[/snapback]

 

Den kan da iallefall brukes til moderat/litt heavy overklokking. Ganske mye bedre enn vanlig boxed ribbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...