Gå til innhold

Spørsmål om motorsag massakren!


Juden

Anbefalte innlegg

Så The Texas chainsaw massacre i helgen og syns den var helt rå! :dribble:

Men etter å sett den begynte jeg å lure på en del ting. Er filmen basert på en sann historie? Hvis den er det så er hendelsen ganske utrolig.

Alle de som har sett filmen får se en politi reportasje i begynnelsen før filmen begynner. Er den ekte? På slutten så får man se at politimennene blir angripet av Leatherface! Er det også sant?

Tilslutt hva skjer med Erin? Hun stikker jo av med barnet! Kommer hun i sikkerhet?

 

 

Takker for alle gode og fornuftige svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg aldri sett hele filmen, så kan ikke svare på alt.

 

Den skal visst nok være tatt fra flere hendelser: "The horrifying story, drawn from a series of true events.....".

 

Den første filmen ble jo laget i 1974, så det er jo mulig klippene i begynnelsen er fra den. Uten at jeg vet det sikkert!

Lenke til kommentar

Haha, nei nei nei, alt er bare tull.

 

Som L@sse nevner er det mildt basert på Ed Gein, han lagde klær og husdekorasjoner av kroppsdeler. Det er det eneste TCM filmene har tatt i fra virkeligheten.

 

Motorsaga er tull. Leatherface er tull. Scenen i begynnelsen og slutten av remaken er tull. Alt annet er naturligvis også bare tull.

Lenke til kommentar
Alle de som har sett filmen får se en politi reportasje i begynnelsen før filmen begynner. Er den ekte?

 

Nei den er ikke ekte. Det samme gjelder med The Blair Witch Project, på forhånd av releasen så lagde de falske hjemmesider og spredde myter om at dette skulle være ekte, men det er bullshit!

Lenke til kommentar
Alle de som har sett filmen får se en politi reportasje i begynnelsen før filmen begynner. Er den ekte?

 

Nei den er ikke ekte. Det samme gjelder med The Blair Witch Project, på forhånd av releasen så lagde de falske hjemmesider og spredde myter om at dette skulle være ekte, men det er bullshit!

8238812[/snapback]

Ikke ødelegg filmen, er mye kulere når man ikke er helt sikre på om den er sann eller ikke :p

Lenke til kommentar
Alle de som har sett filmen får se en politi reportasje i begynnelsen før filmen begynner. Er den ekte?

 

Nei den er ikke ekte. Det samme gjelder med The Blair Witch Project, på forhånd av releasen så lagde de falske hjemmesider og spredde myter om at dette skulle være ekte, men det er bullshit!

8238812[/snapback]

 

Hvordan kan DU være så sikker på at det ikke er sant?

Lenke til kommentar

Tror du virkelig Blair Witch er ekte? Tror du virkelig de viser en film på kino, sender den ut på VHS og DVD til kjøp og utleie, hvor seeren får se hvordan tre ungdommer forsvinner og antakeligvis blir drept av noe mystisk ute i skogen? Tror du virkelig familie, venner og etterlatte ville godtatt at barna deres ble slaktet for åpen skjerm? Jeg ser for meg massesøksmål.

 

Dessuten ville det vært veldig vanskelig å forklare hvorfor disse ungdommene dukker opp i en hel masse filmer før og etter Blair Witch Project.

 

Og når det kommer til TCM så er det vanlig å si "basert på ekte hendelser" eller "inspirert av en sann historie". Men det er selvsagt som ofteste bullshit når det kommer til grøssere. Selv om den kan ha blitt inspirert av små detaljer her og der, er det kun for å gjøre historien mer troverdig og dermed mer skummel. Personlig synes jeg dokumetarsekvensen i starten og slutten var skremmende, men tvilte aldri på at det skulle være ekte.

Lenke til kommentar
Dessuten ville det vært veldig vanskelig å forklare hvorfor disse ungdommene dukker opp i en hel masse filmer før og etter Blair Witch Project.

8263579[/snapback]

 

Trodde du virkelig at jeg mente at noe av det man ser i filmen, er ekte? Jeg spurte hvordan dere kunne være så sikre på at dette ikke er noe som har skjedd. Som sagt, JEG SIER IKKE AT DERE TAR FEIL.

 

 

Og når det kommer til TCM så er det vanlig å si "basert på ekte hendelser" eller "inspirert av en sann historie". Men det er selvsagt som ofteste bullshit når det kommer til grøssere. Selv om den kan ha blitt inspirert av små detaljer her og der, er det kun for å gjøre historien mer troverdig og dermed mer skummel. Personlig synes jeg dokumetarsekvensen i starten og slutten var skremmende, men tvilte aldri på at det skulle være ekte.

8263579[/snapback]

 

Dette var ikke noe godt svar på hvorfor du er så sikker på at det ikke har skjedd. Du sier jo indirekte at dette er noe du tror.

Lenke til kommentar

Mange idioter, både bekjente av meg og tilfeldige folk rundt på diverse forum, har en eller annen gang trodd at det som skjer i Blair Witch er ekte. De har blitt lurt av markedsføringen.

 

Det er ingenting som tilsier at hendelsene i TCM har skjedd noensinne i virkeligheten. Man har kun rett og slett hatt en manusforfatter som har blitt litt inspirert av den virkelige jævelen Ed Gein, endret hans personlighet, gitt han en motorsag og satt han i en helt fiktiv setting.

 

Hvorfor begynne å tro noe annet når det ikke finnes noe som tilsier at en gjeng ungdommer ble slaktet ned med motorsag av en gærn mann og hans familie i Texas?

Lenke til kommentar

Ingenting er 100% sikkert. For alt du vet anietsoj så ligger du på gulvet på et mentalsykehus akkurat nå, og oppfinner hele denne diskusjonen. Og vi som har skrevet her er bare oppspinn i hodet ditt. Det er mulig... Du kan ikke motbevise det.

 

At Blair Witch og TCM er ekte er omtrent like sannsynlig. Og hvis du ikke forstår det, da tror jeg ikke det er noen her som kan klare og overbevise deg om noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...