Gå til innhold

hvordan fornye ip?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hva du legger i begrepet "fornye IP"

Skal du ha en ny IP ut mot nett?

Hvis du kjører modem med PPOE mener jeg at det skal holde med å restarte modemet. Det fungerer iallefall hos Telenor, skal i teori fungere på Ventelo også selv om det ikke gjør det i praksis-

Skrevet (endret)
Kommer helt an på hva du legger i begrepet "fornye IP"

Skal du ha en ny IP ut mot nett?

Hvis du kjører modem med PPOE mener jeg at det skal holde med å restarte modemet. Det fungerer iallefall hos Telenor, skal i teori fungere på Ventelo også selv om det ikke gjør det i praksis-

8218874[/snapback]

det jeg tenker på er. liksom hvordan jeg liksom fårnyer dem. er det ikke en enkel måte å gjøre dettte på? vi har 2 pcer i huset å en dag kom det opp at det var noe galt med ipene å nå kan jeg ikke bruke internett explorer. ellr MSN :ermm: så jeg tror jeg må fårnye dem. er det noen enkle måter å gjøre dette på?

Endret av kentove91
Skrevet (endret)
Start->Run->cmd

ipconfig /renew

Hvis dette ikke fungerer, kan du skrive

ipconfig /release

ipconfig /renew

8219100[/snapback]

hei hva betyr dette? : ethernet-kort bluetooth-nettverkstilkobling:

medietilstand . . . . . . . . . . . . . : medium frakoblet

hva skal jeg vente at skjer når jeg skriver: ipconfig /release

ipconfig /renew

får opp: kan ikke utføre operasjon på lokal tilkobling mens mediet er frakoblet

kan ikke utføre operasjon på bluetooth-nettverkstilkobling mens mediet er frakoblet

Endret av kentove91
Skrevet

Er jo ganske logisk at du ikke kan få ny ip-adresse da nettverkskortet ditt er frakoblet.

Hvis du får opp "kan ikke utføre operasjon på lokal tilkobling mens mediet er frakoblet" da du skriver ipconfig /release eller /renew så tror jeg du bør sjekke kabelen ;)

Skrevet

Feilmeldingen din tyder å at du ikke har nett på kabelen.

Sjekk kabling og reset (skru av/på) router/ADSL modem. Se om det lyser på lampene for tilkoblingen til PC og at DSL/internet lampe på ADLS modemet lyser.

Skrevet

Det du kan gjøre er å ringe din ISP leverandør og be dem endre loopback. Da henter du IP-adresse fra et annet sted, og logisk nok får du da en ny ip-adresse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...