kentove91 Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 er det noen som hvet hvordan jeg fornyer ip adressene?
Wipeout Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Kommer helt an på hva du legger i begrepet "fornye IP" Skal du ha en ny IP ut mot nett? Hvis du kjører modem med PPOE mener jeg at det skal holde med å restarte modemet. Det fungerer iallefall hos Telenor, skal i teori fungere på Ventelo også selv om det ikke gjør det i praksis-
kentove91 Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Skrevet 23. mars 2007 (endret) Kommer helt an på hva du legger i begrepet "fornye IP"Skal du ha en ny IP ut mot nett? Hvis du kjører modem med PPOE mener jeg at det skal holde med å restarte modemet. Det fungerer iallefall hos Telenor, skal i teori fungere på Ventelo også selv om det ikke gjør det i praksis- 8218874[/snapback] det jeg tenker på er. liksom hvordan jeg liksom fårnyer dem. er det ikke en enkel måte å gjøre dettte på? vi har 2 pcer i huset å en dag kom det opp at det var noe galt med ipene å nå kan jeg ikke bruke internett explorer. ellr MSN så jeg tror jeg må fårnye dem. er det noen enkle måter å gjøre dette på? Endret 23. mars 2007 av kentove91
GeirGrusom Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Start->Run->cmd ipconfig /renew Hvis dette ikke fungerer, kan du skrive ipconfig /release ipconfig /renew
kentove91 Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Skrevet 23. mars 2007 (endret) Start->Run->cmdipconfig /renew Hvis dette ikke fungerer, kan du skrive ipconfig /release ipconfig /renew 8219100[/snapback] hei hva betyr dette? : ethernet-kort bluetooth-nettverkstilkobling: medietilstand . . . . . . . . . . . . . : medium frakoblet hva skal jeg vente at skjer når jeg skriver: ipconfig /release ipconfig /renew får opp: kan ikke utføre operasjon på lokal tilkobling mens mediet er frakoblet kan ikke utføre operasjon på bluetooth-nettverkstilkobling mens mediet er frakoblet Endret 23. mars 2007 av kentove91
GeirGrusom Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 hehe Det den gjør, er å frigjøre IP adressen, og renew henter den tilbake.
Håvard Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Er jo ganske logisk at du ikke kan få ny ip-adresse da nettverkskortet ditt er frakoblet. Hvis du får opp "kan ikke utføre operasjon på lokal tilkobling mens mediet er frakoblet" da du skriver ipconfig /release eller /renew så tror jeg du bør sjekke kabelen
Mythos Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Feilmeldingen din tyder å at du ikke har nett på kabelen. Sjekk kabling og reset (skru av/på) router/ADSL modem. Se om det lyser på lampene for tilkoblingen til PC og at DSL/internet lampe på ADLS modemet lyser.
Youcef Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Det du kan gjøre er å ringe din ISP leverandør og be dem endre loopback. Da henter du IP-adresse fra et annet sted, og logisk nok får du da en ny ip-adresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå