Gå til innhold

Lakkere mx510 mus rød/hvit ! Ferdig !


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, etter 2-3 år med en Logitech mx510 mus fant jeg ut at jeg like så godt kan lakkere den, den kjedelige blåfargen samt Logitech logoen har blitt ganske slitt etter årene var ikke akkurat mye å se på. Fargevalget havnet på rosa/grå siden jeg har disse fargene på rommet mitt.

Så da lager jeg like så godt en worklogg her.

Håper på inspirere folk til å gjøre noe av det samme med mus, tastatur etc.

Håper i fremtiden å kunne se litt mer enn bare kabinett worklogg's her på forumet.

 

Det som er gjort er at jeg har pussa musa med 240 sandpapir. blir ikke helt glatt finish men da får man litt ru overflate på lakken. Blir nok litt bedre å holde i hånden da :)

Deretter ga jeg musa 1 stk lag grunning type grå, noe som ikke ble helt pent da lakken frøs enkelte steder pga minus grader ute under lakkeringen. Skal pusse det bort så finishen blir bra.

 

Kommentar tråd !

 

EDIT: Fikset skrive leif :tease:

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering nr 2 av MUS mx510

 

Liten oppdatering, pussa ned det som ikke ble pent i går av lakken.

Lagt på 1 stk strøk til med grunning, begynner å bli bedre men 2-3 strøk til må på så det totalt blir 4-5 kanskje 6.

Håper å få kjøpt rosa lakk i løpet av dagen eller morgendagen.

Går i biltema lakk, den funker helt greit.

 

KOMMENTARER HER !

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Har nå fått lakket det som skal bli rød helt grått med grunning.

Mangler fortsatt 1-2 lag på den delen som skal vere grå, blir kanskje hvit så da trenger jeg nok 2-3 lag hvitt...

 

Bildene er av ferdig grunnede deler som skal bli røde.

 

EDIT: Fant ikke rosa sprey lakk på noen butikk i nerheten så blir knall RØD istede for rosa. Passer bedre til PC'n min da, har jo rødt lys i den :p Fant også en boks med hvit lakk som jeg kanskje skal bruke om den fortsatt funker ok.. :)

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Update !

 

Har fått tatt bilder av delene lakket i farge, begynte å vaske med rødsprit så dum jeg var, grunning tåler det men ikke lakk :p det hadde jeg helt glemt. :hrm: Men var bare å pusse litt så må grunne en del på nytt så vi får lakken til å sitte.. :thumbup:

Hvite lakken er litt mongo så må kanskje pusse ned å kjøpe en ny... det får vi se når det har fått tørke ordentlig og det er lagt på enda et lag som tørker :tease:

 

Kommentarer her !

 

Men her er resultatet så langt:

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Da er musa ferdig lakket... litt skader i lakken da det ikke er så lett å montere den sammen :p venstre museknapp er litt treg/henger seg opp noen ganger. Spørs om jeg ikke kjøper meg en G3 etter hvert eller noget slikt :)

 

Men her er resultatet:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...