Gå til innhold

Fikk en merkelig epost


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Fikk en epost hvor det sto følgende:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
MY DEAR,

I AM STELLA ADAMS ,24 YEARS OLD,MY FATHER OWNS A LIMITED OF COCOA AND GOLD BUSINESS IN REPUBLIQUE OF LIBERIA. AFTER HIS TRIP TO ABIDJAN COTE DIVIORE TO NEGOTIATE ON A COCOA AND GOLD BUSINESS HE WANTED TO INVEST IN ABROAD.ONE WEEK HE CAME BACK FROM HIS TRIP TO ABIDJAN HE HAD A MOTOR ACCIDENT WITH MY SISTER WHICH MY SISTER DIED INSTANTLY BUT MY FATHER DIED AFTER FIVE DAYS IN A PRIVATE HOSPITAL IN MY COUNTRY.

 

IT WAS LIKE MY FATHER KNEW HE WAS GOING TO DIE MAY HIS GENTLE SOUL REST IN PREFECT PEACE. HE DISCLOSED TO ME AND MY MOTHER THAT HE DEPOSITED THE SUM OF (USD $5.2 Million)INTO A SECURITY COMPANY IN ABIDJAN COTE DIVIORE THE MONEY WAS MEANT FOR HIS COCOA AND GOLD BUSINESS HE WANTED TO ESTABLISH IN ABROAD.NOW I AM SOLICITING FOR YOUR HELP TO TRANSFER THIS MONEY INTO YOUR ACCOUNT IN YOUR COUNTRY

FOR INVESTMENT.PROMISE TO GIVE YOU 10% PERCENT OF THE

TOTALL AMOUNT

REGARDS.

STELLA

 

Bullshit right? :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Ja, var vel det jeg tenkte meg. Skjønner ikke hva de vil få ut av slike mailer da folk ser at det er bullshit. Men undrer fortsatt hvor de har fått email adressen min fra :dontgetit:

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Men undrer fortsatt hvor de har fått email adressen min fra :dontgetit:

8207289[/snapback]

 

1: Du har levert fra deg email adressen din til en halvsuspekt side.

 

2: Det mest sannsynlige er at du har en kort emailadresse.

Korte email adresser er mye mere utsatt for slike eposter og annet spam enn

lange email adresser.

 

Har hørt noe om at de råeste spammerne på nettet har egne programmer som konstant

skanner hele nettet på jakt etter email adresser.

 

Selv har jeg mange email adresser (jeg bruker bokstaver + tall ) og er ikke utsatt for slik 'spam' i det hele tatt.

Endret av johome
Lenke til kommentar
Ja, var vel det jeg tenkte meg. Skjønner ikke hva de vil få ut av slike mailer da folk ser at det er bullshit. Men undrer fortsatt hvor de har fått email adressen min fra :dontgetit:

8207289[/snapback]

Ja det er bullshit. Emailen din kan de ha fått via spyware på din maskin. Eller de kan ha fått den fra dine kontakter(spyware)(Trojaner)(Traking cookies)OSV.

Lenke til kommentar

Et stort problem når det gjelder e-mail adresser er at utrolig mange folk synes det er veldig morsomt å sende morro e-mail til hverandre. Og for å spare tid legger de til alle e-mail adressene de har og sender mailen avgårde. Det de ikke tenker på er at om en av de som får denne mailen får et virus som samler e-mail adresser, så har feil folk alle adressene og kan bruke dem til f.eks nigeria mail eller spam mail.

 

Lurt triks er om du skal sende mail til mange bør du bruke blindkopi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...