Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen min ''døde''


Anbefalte innlegg

Bygde maskinen for rundt 2 år siden, fungert smertfritt.

I dag mens jeg satt og spilte så bare slo den seg av, og ingenting skjer når jeg prøver å slå den på igjen.

Det lyser fortsatt grønt på hovedkortet som det alltid gjør når PSU står på.

Det var ikke noen unormal varme idet den slo seg av.

 

Diverse komponenter:

-Mist 500W (PSU)

-ASUS A8N-E (hovedkort)

-AMD64 3500 (CPU)

-ATI Radeon X-800 xl (skjærmkort)

 

Hva er det som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

maskinen er koblet fra hverandre prøvd å starte den uten diverse komponenter. Med prosessor, PSU og HK skjer det forsatt ingenting alt er dødt.

 

Som sagt lyser det et grønt lys på HK, som også er det eneste lyset som alltid lyser.

 

Jeg sier til meg selv at det er Hk som er ødelagt her. Men er det noe mulighet for å "starte" PSU til å gi spenning uten å trykke på "powerknappen" på kabinett. Bare for å få den til å gå så jeg får målt diverse spenninger, evnt sett om jeg kan få liv på hk. Fordi det kan jo være startfunsjonen som er ødelagt på noen måte.

 

Jeg har også resettet bios, flyttet på noen pins for å se om noe skjedde.

Lenke til kommentar

Tror jeg har noe av det samme problemet som deg.

 

Har selv testet og kortslutte PSU'en, men får den ikke til og gå. Skaffet meg en ny PSU, men fikk ikke til og kortslutte denne heller. Og PC'en ville heller ikke fungere med denne nye PSUen, ingen oppstart.

 

Og lampen på hovedkortet lyser grønt. Kan det være CPUen?

 

Eller fant du ut noe?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ny psu og alt fungerte igjen. Den nye psu startet da jeg kortsluttet den grønne og den svarte(jord). Kan se ut som du sitter med 2 defekte psuer. Og maskinen hadde vel startet hvis cpu var ødelagt( Altså sånn at viftene starter)?!?

Lenke til kommentar

Fikk tak i en ny PSU, som virket. Men denne ga heller ingen liv i PC'en. Har tatt ut alle komponentene og satt de inn igjen, men til ingen nytte.

 

Nå har jeg koblet til en 400W PSU til AMD Athlon +3700 CPU, Asus A8N-SLI Deluxe hovedkort og 2GB ram ( også testet med 1GB). Men den vil ikke starte! Lampen på hovedkortet lyser grønt, men ingenting anne funker..

 

Tror jeg bare får kjøpe nytt hoverkort, vis det ikke funker så CPU osv..

Hvet ingen annen måte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...