staander1 Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Hei, Jeg har ett problem med ladingen her. Bilen sto lenge i kulda og startet ikke. Vi kjøpte nytt batteri, og kjørte noen km så var det tomt. Dynamo!, sa alle, den må byttes. Dette ble gjort i dag, men etter å ha startet på kabler og kjørt noen KM begynte det å fuske. Det er akkurat som den ikke lader, men allikevel ser det ut til at den genererer nok strøm til å kjøre litt.. Hva er det neste som bør skjekkes? Har jeg ikke strammet reima nok(jeg tror jeg har det)? Er det noen releeer, sikringer eller andre rare ting? Ståle
Vampyro Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Noe lignende skjedde på moren min sin Mazda 323. De skiftet, starter, batteri og dynamo før de fant ut at det var ledningen mellom dynamo og batteri som var brent nesten over.
buskmann Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Hei Et multimeter er gull verdt i feilsøkinga. Så lånt deg ett, eller kjøp et til 150 på Biltema. Det sparer du inn på første verkstedbesøk.
staander1 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Skrevet 21. mars 2007 Lyser ladelampa med bare tenning på? 8200082[/snapback] Det vet jeg ikke. Skal skjekke. Skal den det?
Mekker`n Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 ja. hvis ikke sjekk sikringen eller bytt pæra. Denne går til D+ på dynamoen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå