Gå til innhold

Kopiering av egen musikk til egen bruk kan bli ulovlig


PoL-E

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mp3-spillere osv blir nok ikkje refundert, for vi kan jo legge inn musikk vi har laga sjølv :lol:

 

lurt å lage ei lov som gjør alle normale personer mellom 10 og 50 til lovbrytere...

 

kanskje vi kan aksjonere ved å anmelde oss sjølv... ser for meg _masse_ papirarbeid for politiet :smile:

 

og folk påstår det er idiotisk med fremtids-fiction som skildrar overvåkingssamfunn.... lurer på kva som blir neste lov???? *grøss* *gru*

Lenke til kommentar

Nå er jeg EITRENDE forbanna. Det der med mp3'er kommer ingen til å bry seg om, unntatt papiret loven blir skrevet på. Det som gjør at jeg fomler med hagleskapet derimot, er at de vil FORBY import av sone1 DVD'er. Jeg handa for eksempel nettop Ringenes Herre utvida versjon på sone 1 til (finner kvittering) $35.47 inkludert frakt. Det er endel billigere enn 500kr man må ut med for sone2 versjonen i butikker her, som i tillegg har dårligere lyd, ifølge flere tester jeg har lest.

Det er ikke å nekte for at USA har et bedre utvalg av DVD'er enn Europa, og nå skal de hindre oss i å få handle derfra. Hvor TETT er man når en vedtar dette?? Det vil jo føre til MER piratvirksomhet. Og når de (les politikerne) for ikke lenge siden FJERA tollen på DVD'er fra utlandet, for nå å stoppe importmulighetene TOTALT, så tror jeg de har konkurranse på Løvebakken om hvem som klarer å bæsje på leggen sin og skyte seg i foten samtiding med mest mulig stil. Gratulerer, vi har en vinner.

Blir dette vedtatt skal jeg med GLEDE starte piratvirksomhet av sone1 filmer i stor stil for megselv og mine kjente, jeg har både kunskap og utstyr til det. Og når det stakkars overarbeidete politiet kommer og skal arrestere meg, skal de få kaffe og kaker som trøst for at de har blitt redusert fra lovens håndhevere til lakeier for en pengegrisk industri og politikere som må være 200 år gamle og ikke skjønne hva slags tid vi lever i. HVORFOR skal jeg IKKE få kjøpe DVD fra USA?? Hvis jeg gjør det, er det fordi det enten er BILLIGERE, eller fordi filmen ikke finnes på sone2. Det blir som å stå utenfor sjappa di med hagle og skyte ned folk som går forbi, fordi de KUNNE ha gått in og handla hos butikkenlenger nedi gata, og du selv dermed tape en POTESIELL kunde. Nå avslutter jeg, for dette inlegget blir langt som røttene på fotsoppen jeg håper det ansvarlige vil få. Er det noe som får meg varm i trøya er det urettferdighet og overformynderi. Vi har nok av begge deler fra før.

Lenke til kommentar

Man får fint extended edition ringenes herre til 350 spenn :razz:

 

Ellers er jeg enig i at importforbud er helt idiotisk, i likhet med toll generelt. Jeg er drittlei av at bedrifter skal tyne det norske markedet for det det er verdt ved å ha langt høyere priser her enn en rekke andre steder. Og tollerne gjør det de kan for å hjelpe dem...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 21:36, skrev Blib:

Det som er mer skummelt er at importering av Sone 1 DVDer vil bli forbudt... DET er realistisk og kan skje det!


 

Det eneste et slikt forbud vil føre med seg er mer piratkopiering over nettet ettersom vi ikke får lov til å kjøpe filmene, må vi kopiere dem hvis vi vil ha dem!

 

Mener å ha lest her en plass på forumet at hele soneinndelingen egentlig er ulovlig på grunn av monopolgreier og prissammarbeid eller noe slikt

 

Jeg trodde vi levde i et i alle fall litt fritt samfunn, men dette begynner å minne meg om Sovjet og NaziTyskland! Staten bestemmer alt, og det de ikke liker blir ulovlig.. Om 10 år styrer USA hele verden, og den som stiller seg i mot blir fengslet eller henrettet! Det er ikke kødd heller sånn som det ser ut i dag. Jeg tror at dersom 3 menn (Bush, Saddam og Osama) i verden hadde vært fjernet, ville verden blitt et bedre sted og bo.

 

Som vi alle vet tjener musikk og film industrien MASSE penger, og som ordtaket sier, "Mye vil ha mer".

 

Nå går verden til varmere strøk down under... jeg er ikke i tvil!

Lenke til kommentar

So what sier bare jeg.

Det er nok av filformater å skjule piratkopierte filer bak.Hvis du pakker ned ei fil i winrar og kaller den "my private photos" men i det egentlige ,så er fila en movie eller 10 albums.Hvordan kan dem finne ut hva du henter ned egentlig?

Det er jo rett og slett bare å rename filnavnet til noe annet ,så kan dem jo ikke finne ut hva du egentlig henter ned.

Er vel ikke lenge til man må skrive søknad før man lårer en kabel i sin egen dass.

Skulle man fulgt regelverket til punkt og prikke ,så hadde det vel til slutt ikke vært lov til å leve.

sikkert noe sleipe politikere som dåwner en haug med warez oxo..

Lenke til kommentar

Sanneleg det seier eg deg; Hele staten går sikkert på piratversjoner av win98/win2k. Ikke XP, siden det er 500års behandlingstid for feks. å skulle bygge seg hus, o.l. så det må være noe som kræsjer noe innihampen oftere. De sitter sikkert også på 386'ere, fordi de "har ikke råd" til å oppgradere. Kansje en eller annen heldig minister har en p100 på kontoret sitt. Det staten trenger er OPPRYDDNING. Offetlig sektor i Norge er altfor stor, OG med altfor mange supppegjøker når en lov som den vi diskuterre her i det hele tatt kan bli foreslått. Eller rettere sagt; når en lov som dette kan bli bestilt & betalt av filmindustrien. "Den Norske stat lovsnekring værsego? Ja du vil ha en lov mot import av sone1 DVD'er? ikkno porblem, det blir x mill. kroner..."

Lenke til kommentar

dette er bare begynnelsen....

 

I Storbritannia er det forbudt å _spille av_ filmar som er laga for andre land.... trur det er mykje kriminalitet der borte :wink:

(http://www.it-avisen.no/art/1298084.html)

 

men det som er verre er LaGrande og palladium!!! viss denne utviklingen fortsetter må man logge seg på internett med digitale signatur i hardwaren, og du kan glemme alt som heiter fildeling... spesielt siden alle filer får din signatur, slik at det er enkelt å stenge deg ute og forfølge deg rettsleg... :sad:

 

gledar meg til ingen får kjøpe noko som helst, men i staden må leie programvare frå M$, og streame all film og musikk kvar du skal bruke det.... for _det_ er drømmen til M$ og plate-/film-bransjen...

sikre inntekter og så stort apparat at nye konkurrenter ikkje har nokon sjanse!!!! eg ville sjølvsagt prøvd på det samme viss eg var den store, stygge ulven.... men ein skulle tru at politikarane hadde litt meir fornuft... eller???

 

paranoid?? eg?? vel, vel... sikkert ikkje så mange som trudde at det skulle verte ulovleg å sjå ein film ein har _kjøpt_ heller... "rest my case...."

Lenke til kommentar

Først en oppklaring:

 

Du kan fortsatt importere fra hvilken sone du vil. Som privatperson, du kan derimot ikke selge import dvd fra andre soner.

 

 

 

Jeg har ingen tro på at en slik lov vil bli håndhevet, jeg tror f.eks. ikke at politiet vil ha jevnlige kontroller av folks minidisker på gata.

 

Sony havner jo i ett fryktelig dilemma i og med at 99,9% av all bruk av minidisk blir forbudt. Vil Sony straffe meg for å spille en Sony cd kopiert over på min Sony minidisk?

 

Dette er først og fremst en lov som gir de store mediakonsernene akkurat det spillerom og den makt de ber om. Vi må huske at det nesten ikke finnes rene plateselskaper eller filmstudioer lengre, snarere store mediekonserner som forvalter produkter og verdier med tanke på avkastning for sine eiere som høyeste mål.(dette gjelder først og fremst de aller største)

 

De små uavhengige selskaper er langt mer villige til å se seg selv som kulturformidlere. Og flinkere til å ta i bruk ny teknologi for og befeste sin posisjon som sådane.

 

Helt siden tidenes morgen er ny teknologi først og fremst brukt til å spre kultur til stadig flere.

Nå er det for første gang faktisk tatt i bruk ny teknologi for og begrense vår adgang. Og en hel industri er oppstått som har dette som eneste formål.

 

Det håper jeg våre folkevalgte snart skjønner.

Hvis ikke må vi nok ta saken i egne hender.

Lenke til kommentar

leste artikkelen jeg også. men jeg kom til å stusse på at, hvis man ikke får kopiere noe, så skjønner jeg ikke hvorfor man selger brennere i det hele tatt. moralen er dermed borte. ikke det at jeg støtter ulovlig kopiering, men uannsett hva som skjer så er det hele tiden noen som legger ut musikk på internet allikevel. så det at de skal prøve å til at kopiering av musikk cd`er blir ulovlig, blir jo litt dumt. er enig i at platebrasjen taper mye penger på at noen laster ned mp3 sanger, men det kommer altid til å eksistere. men de må jo prøve å gjøre noe. dere må huske på at de nye cd`ene fra artister blir, jo kopisperret. så det er jo ikke så enkelt allikvel.

 

Støtter egentlig begge parter. men det er jo trossalt ulovlig å kopiere musikk.

Håper at de for til en løsning iallefall.

Lenke til kommentar

Det ender opp med at folk lager egne nettverk med fiber, wlan og cat 5 og 6. og hva som måtte komme Vindows 2000, xp og Linux funker bra det. Dette kan vi videreutvikle selv og utveksle på vårt eget nettverk. Det er et spøsmål om tid før noen knekker klildekoden til Windows. Vi kan selv utvikle heftige og illegale krypteringskoder, som ikke en gang CIA greier å knekke. Så kan lillebill og storbror sitte der å prøve å kontrollere oss, kreve avgifter og selge film og software til oss, hehe.

 

Jeg gleder meg til å se politiet og e-folket luske rundt med spade og stiger for å sjekke kabler i bakken og i lufta hehe.

 

Det ender vel opp med halshugging på torget for å ha strekt fiberkabel til naboen, hehe.

 

Sovjetunionen prøvde å undertrykke folket på samme måte, riktignok med enklere hjelpemidler og mindre teknologi. Det falt jo som kjent sammen til slutt. Det samme kommer til å skje her, folk vet for mye og gir rett og slett faaan.

 

Se på Svinesund. Bilene går søkklastet med vin, sprit, kjøtt og tobakk over grensa. Rart er det at brua ikke bryter sammen av vekta. Folk gir faan i både kvoter og loven. Noen gjør det til organisert kriminalitet også, ref: Metanolsaken.

 

Vi må ha lover som henger på greip. Hvorfor i huleste skal jeg betale 3 dobbelt for å høre musikken min hjemme, i bilen og på hytta. Hvorfor må kameraten min betale 3 ganger for win2k i sin bedrift når han er den eneste ansatte, men synes det er greit med en pc på konoret, en i resepsjonen og en i verkstedet?

 

DVD - Jon blir den første norske digitalmartyr....

 

Så lillebill og storebror: LYKKE TIL :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Det som skjer etterhvert er at firmane komer til å ta over styringen i verden (hvis ikke det allerede har skjed) Vi ser jo allerede det med hva som skjer nå underholdningsbransjen (film,musik) får gjennom lover som går DEM tilgode å det er ganske mase penger som det er snakk om, ja musikbransjen taper sikkert xxxx antal milioner på kopiering men de tjener da også xxxxxxxxx antal milioner på salg og div. Kjøper gjerne en cd jeg men ikke tving meg til det jeg hører skjeldent på musik å det jeg hører på har jeg på cd, ikke plag meg med at jeg ikke kan gjøre hva jeg vil med MIN cd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-13 20:03, skrev Kjetil Lura:

Lurer på noe? Er det noe å bry seg om. Skal vedde på at det blir ikke mindre kopiering om de innfører de nye lovene.


Nå må du ikke dumme deg, Kjetil. Selvfølgelig er det noe å bry seg om!!

 

Vi er tross alt samfunnet her. Skal politikerne liksom bare lage lover MOT oss i hytt og pine?

 

Også skal vi sitte her og si... "Jaja. De finner ikke ut av dette uansett, så de kan vel bare få lage så mange lover de vil, de!"

 

Politikerne gjør jo hva skitt de vil. Trodde lovene var laget for å beskytte de svake i samfunnet, jeg. Og når ble platekompanier og hollywood de svake?

 

 

Ps: Det er lov å importere sone 1 filmer. Bare ikke å videreselge de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...