Gå til innhold

Iq test Illustrert Vitenskap!


PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Navn: David

Ditt testresultat: 132

Resultat i beskrivende kategori: Svært bra

Gratulerer med å ha gjennomført IVs IQ-test.

Klikk på "Skriv ut" i nettleseren hvis du vil lagre testresultatet ditt.

 

Føler selv jeg skulle gjort det bedre på hukommelse, tror jeg mistet noen poeng der.. Ellers fornøyd, men hva er vel egentlig en IQ-test? Blir man et bedre menneske av å ha høy IQ?

Mulig, men ingen garanti..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Navn: StorkenDitt testresultat: 136 

Resultat i beskrivende kategori: Svært bra

Gratulerer med å ha gjennomført IVs IQ-test.

Klikk på "Skriv ut" i nettleseren hvis du vil lagre testresultatet ditt.

Dette gikk da svært bra :O 

 

 

Tok mensa testen også, 128

 

Så gikk jeg videre til Nrk testen, 120 - likte ikke oppgavene på denne i det hele tatt xD

 

Ganske så stort sprik egentlig, likte selv mensa testen best - hadde 7 minutter til gode da jeg avsluttet, kunne sikkert spekulert ut den siste figuren på den tiden ;)

 

Edit: Kom til å se at dere har lagt ut screenshot av resultatene deres, tok testene pånytt - og fikk bedre resultater!

 

 

post-75988-1235452646_thumb.jpg

 

post-75988-1235452632_thumb.jpg

Endret av storken
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Navn: Thomas

Ditt testresultat: 138

Resultat i beskrivende kategori: Svært bra

Gratulerer med å ha gjennomført IVs IQ-test.

 

Men herregud for en trist IQ-test den til Illustrert Vitenskap var. Hukommelse har ingenting med IQ å gjøre, ei heller språkkunnskaper. Dette går mer på hvor kunnskapsrik du er, ikke hvilken IQ du har. Kunnskap kan alle tilegne seg, og det endres iløpet av livet etterhvert som du lærer. IQ er din forståelse for rom, logikk, sammenheng, den er i teorien ganske stabil gjennom livet.

 

Men hey, er da moro at alle får vite at de er over snittet og superintelligent, har enda ikke sett noen få noe særlig under 100 (som er snittet i befolkningen, per definisjon)

Lenke til kommentar

I IQ-tester er 100 poeng gjennomsnittet av poengsummen som folket får i landet IQ-testen er tatt. Dette sier i alle fall kjæresten til min bror, og hun studerer psykologi og driver for tiden med akkurat dette emnet; IQ-tester.

 

Og da synes jeg det er merkelig at man aldri, rett og slett aldri ser en eneste som har fått under 100.

 

Hvis reknestykket skal gå opp, må det være folk som har helt ned i 70 i IQ, ja helt ned i 60 (ettersom noen får opp i 140 og mer). ENTEN det, eller så er det et større antall folk som får under 100 i IQ enn folk som får over. Det siste finner jeg mer sannsynlig, ettersom de fleste som har 60 i følge en normal IQ-test ville ha en hjerneskade av et slag. Jeg tviler forresten på at man tar med andre enn kun friske, sunne mennesker for å gjøre 100 IQ til gjennomsnittet i et land. (Forrest Gump hadde 70 eller litt mer i IQ).

 

Og at det, ifølge mitt logiske resonnement, er flere som har under 100 i IQ-poeng, finner jeg rart, ettersom man aldri ser, ei heller hører, om disse. Ja, personene velger vel gjerne å gjemme resultatet i sitt eget hode, men likevel!

 

Jeg har sterk tvil rettet mot hele konseptet kalt IQ.

Jeg tok en IQ-test en gang, "ordentlig" IQ-test, ikke sånn selvtillitsboost som man finner på internett. Scoren min ble 109, som jeg synes er et helt greit tall. Men jeg er overrasket over hvor dårlig utført jeg synes testen var:

 

Jeg fikk, for eksempel, en oppgave hvor jeg skulle lokalisere hva som manglet på bilder av forskjellige ting.

Jeg fikk vite at det kun var en bestemt ting som skulle mangle i bildene.

Ok, så du får et bilde av en telefon; telefonen mangler en ringeknapp, strømledning og telefon-ledning; Hva i helvete svarer du da?

Så får du et bilde av ansiktet til en mann; han har ingen hals, men samtidig mangler han det hvite i øyet. Men du ser ansiktet hans fra siden, så du lurer samtidig på om det kan være tegnerens hensikt at du ikke skal se noe hvitt i øyet, for du ser ikke øyet ordentlig. Du vet samtidig at i de fleste sammenhenger du ser ansiktet til en mann, har mannen også en hals! Hva svarer du? Jeg svarte at han manglet hals, for det virket sannsynlig at du ikke ville se det hvite i øyet hans fra den vinkelen.

Senere fikk jeg vite at det var det hvite som manglet.

Lenke til kommentar

Må ha vært en bug, tok testen igjen med IE og ikke firefox..

 

Navn: Haegen

Ditt testresultat: 131

Resultat i beskrivende kategori: Svært bra

Gratulerer med å ha gjennomført IVs IQ-test.

Klikk på "Skriv ut" i nettleseren hvis du vil lagre testresultatet ditt.

Lenke til kommentar

Dæven... jæklig mange Mensa smartinger det var i forumet her. Siste sidene så er meste parten godt over 130 i IQ, føler meg nesten litt dum jeg da :( Håper dere gjør det like bra på skolen og at vi kan vente oss nye relativitets teorier og fremdrift systemer de neste 20 årene :)

 

Brukte ca 20 min på denne testen og fikk 118 = Normal +

 

Gjorde det serkest på hukommelse og artimetikk. Litt overraskende siden jeg strøk nesten i matte og er ikke venner med tall. Kl 0730 og etter en tung nattevakt må jeg si meg stolt.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

En flat stein spretter tre ganger i avstander på 4, 10 og 14 meter fra stranden. Hva er gjennomsnittlig avstand mellom de påfølgende sprettene?

1) 4

2) 5

3) 6

4) 7

 

Hva skal være riktig svar her? Blir steinen kastet fra strandkanten, 0 meter? Første sprett 6m, andre 4m,.. tredje 2m..? Om den i det hele tatt spretter er jo ikke godt å si..

 

"Påfølgende sprett", de sprettene som kommer etter de 3.. Hvem vet.. kommer det noen flere sprett i det hele tatt?

 

 

 

 

Hvis 10 misjonærer har 3 barn hver, men bare to tredeler av barna overlever, hvor mange er det som overlever?

1) 10

2) 20

3) 25

4) 30

Strengt tatt 10 misjonærer og 20 barn som overlever.. Men om 20 eller 30 er riktig er jo ikke godt å si..

 

 

 

Antallet demonstranter blir tre ganger større hver 3. dag. Hvis det er 3 demonstranter på dag én, hvor mange kommer det på dag 10?

1) 9

2) 27

3) 81

4) 108

Fint at de antar ut av det blå at alle går hjem igjen hver dag, for så å komme tilbake dagen etter.. Vist de er 27, så kommer det 54 TIL den 10.ende dagen..

 

Noen av de visuelle oppgavene hadde jo til og med flere muligheter..

 

Og når så godt som alle ligger over 120 kan man jo bare si..

 

For en tulletest!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...